Veel data corruptie op mijn WD harde schijf.

Pagina: 1
Acties:

• Jwn
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2024
Hallo mensen, ik heb net mijn nieuwe computer gebouwd met een 250GB HD van western digital erin, SATA II en 16mb. Ik heb een A8N SLI Deluxe moederbord van Asus.
Nu doet alles het prima, windows erop, spellen geinstalleerd, etc. Maar als ik bestanden download, vooral .zip bestanden die wat groter zijn ontstaan er problemen. Ze blijken corrupt te zijn, waardoor ik ze niet kan openen.
Ik heb bijvoorbeeld geprobeerd de patch voor WoW te downloaden, een 350mb .exe. Via Fileshack gedaan, ging allemaal prima. Totdat ik hem probeerde uit te voeren, toen kreeg ik meteen een error. Ik heb vervolgens de Blizzard Downloader geopend (voor diegene die niet weten wat het is: een p2p-connecter die bij WoW hoord om patches te downloaden). In de downloader ging ik verder op de corrupte patch, en deze bleek op 98% te zitten. Ik heb met deze torrent de laatste stukjes gedownload en toen kwam het goed.
Maar nu is de vraag, waar ligt dit aan? Zelf denk ik de harde schijf, omdat mijn internet het prima doet, en ik nooit/zelden disconnect.
P.s. Ik had dit probleem niet alleen bij die patch, maar bij meerdere bestanden. Alle grote bestanden waren corrupt na het downloaden.

Bedankt, Ruud.

• Jwn
Ik heb het HD test programma van western digital gerunt, geen problemen. De nieuwste drivers kan ik helaas niet downloaden omdat ze telkens corrupt zijn :(

Iemand suggesties wat ik nog kan proberen?

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb je al gescant op spyware en virussen? Het zou makkelijk een virus of spyware kunnen zijn.

Ook zou het kunnen dat je verkeerde drivers hebt gekozen. Download die eens opnieuw en installeer ze eens opnieuw. (Niet de Nforce x16 pakken). Deze dus: http://www.nvidia.com/obj...nf4_winxp32_amd_6.70.html

Je kan proberen je windows opnieuw te installeren. Ik bedoel daarmee, eerst formateren en dan installeren.

• michelzwarts
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-01 11:07
Dit is geen probleem met je HD, maar je netwerkkaart drivers. Zoek maar eens op google naar corrupte downloads icm nforce 4.

Windows Veteran turned Apple Addict

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Gebruik je de nVidia Firewall / ForceWare Network Access Manager? Dat kan namelijk de oorzaak zijn. :)

• Jwn
Ik heb momenteel nog geen enkele firewall / virusscanner, die instal ik wel als alles werkt :)
Verder had ik die driver die gelinkt is ook al gevonden, maar helaas lukt het niet om deze te downloaden vanwege het probleem. Ik kan proberen deze op mijn oude pc te downloaden en dan hierheen te sturen.
Bedankt voor de replies tot nu toe, ik zal eens kijken wat google te bieden heeft over netwerkkaart problemen.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-02 13:41
Die firewall zit ingebakken in de netwerkcontroller die op het moederbord zit. De software hiervoor kan je installeren tijdens de reguliere moederborddriver installatie. Indien je hiervoor gekozen hebt: reinstall en niet de nVidia Firewall / ForceWare Network Access Manager software mee installeren.

Test je geheugen eens op fouten met memtest. (http://www.memtest86.com/) Slecht geheugen kan ook voor corrupte downloads zorgen.

• michelzwarts
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-01 11:07
Wellicht kun je even de andere netwerkkaart gebruiken, dat is namelijk van een ander type (marvel) om de juiste drivers correct te downloaden.

Windows Veteran turned Apple Addict

• Jwn
michelzwarts schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 16:31:
Wellicht kun je even de andere netwerkkaart gebruiken, dat is namelijk van een ander type (marvel) om de juiste drivers correct te downloaden.
Dit is wat ik gedaan heb nu. De Marvell netwerkkaart werkt prima. Maar zelfs na het downloaden van de driver werkt de standaard netwerkkaart niet. Ach ja, dan maar deze.

Verwijderd

dit lijkt heel erg op een probleem wat ik ook heb gehad zie hier (xp) new systeem - corrupte downloads

Mischien heb je er iets aan
Pagina: 1