Toon posts:

FTP-en kan opeens alleen nog maar via draadloos netwerk.

Pagina: 1
Acties:
  • 558 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds twee weken een probleem met FTP-en.

Ik heb een internetverbinding via de kabel dmv een Motorola kabelmodem (SB4200E). Tot twee weken geleden maakte het programma WS_FTP gewoon verbinding met het opgegeven FTP-adres via de kabelmodem. Ik maak verbinding met verschillende FTP-adressen omdat ik meerdere websites onderhoud (dus het probleem dat hierna volgt, ligt in ieder geval niet bij een bepaalde provider).

Nou heb ik ook een RT2500 USB Wireless LAN Card in mijn pc zitten. En op onverklaarbare wijze maakt WS_FTP sinds twee weken alleen nog maar verbinding met de FTP-server via deze LAN Card met een wireless netwerk in mijn omgeving.

De volgende dingen heb ik al geprobeerd om dit probleem te verhelpen:
- de RT2500 USB Wireless LAN Card disabled resultaat: maakt helemaal geen verbinding meer
- WS_FTP gedeinstalleerd en een nieuwere versie geïnstalleerd resultaat: geen verandering
- FileZilla geïnstalleerd resultaat: zoekt ook uitsluitend verbinding via de RT2500 USB Wireless LAN Card-

FTP-en via het draadloze netwerk is een drama, omdat het een zwak signaal is en de verbinding om de haverklap wegvalt. Dus ik hoop dat er iemand mij wat licht in de duisternis kan verschaffen, zodat ik weer via mijn eigen kabelverbinding kan FTP-en.

Thanx!

Mo'

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

In Netwerk verbindingen > Geavanceerd > Geavanceerde instellingen de volgorde van je netwerk adapters veranderen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik net even geprobeerd.
Vervolgens ge-reboot, meerdere ftp-servers proberen te benaderen, met beide ftp programma's geprobeerd. Helaas geen resultaat.

En surfen via Internet Explorer levert geen enkel probleem op, dat verloopt zonder problemen via de kabelmodem.

???

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 10:44

BFS

Rude awakening

Misschien handig om eens te kijken welke foutmelding je krijgt tijdens het FTP-en? Werkt het via DOS ook niet?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Topicstarter
De melding luidt als volgt:

Error: Unable to connect!

Ik heb het via DOS geprobeerd, d.w.z. via Command Promt. Ook daar krijg ik dezelfde melding als hierboven....

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 14:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost.

Windows Firewall blokkeerde de boel.
Via netwerkverbindingen - connectie -eigenschappen -geavanceerd - Windows firewall instellingen
Uitgeschakeld.
En FTP-en via de kabelverbinding verloopt nu weer zonder problemen.
(Toen de windows firewall nog in werking was, had ik overigens de FTP programma's wel in de uitzonderingenlijst aangevinkt. Was blijkbaar niet voldoende?)

Bij de draadloze netwerk verbinding was Windows Firewall helemaal uitgeschakeld. Dat zal de reden zijn geweest waarom er via die modem wel een verbinding tot stand kon komen.

In ieder geval bedankt voor de tips!

Mo'

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Dat in de uitzonderingslijst zetten houdt in dat je een ftp server kunt draaien volgens mij.

Heb je nu wel een alternatieve firewall geinstalleerd?
Want zo direct aan internet hangen met een Windows pc is nu niet de veiligste oplossing.
Zet er anders voor de makkelijkste optie een router tussen.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1