We weten dat de Intel Conroe eraankomt, en dat dat waarschijnlijk een mooi beestje gaat zijn.
Nu ben ik, en volgens mij vele tweakers met mij, bereid om een eventuele upgrade uit te stellen en te wachten op de komst van de Conroe.
Helaas heb ik een nVidia 6800 grafische kaart. Op AGP.
Nu zat ik me af te vragen wat de kans is dat er een moederbord voor de Conroe uit gaat komen die AGP & PCIe ondersteunt, net als bijvoorbeeld de Asrock Dual voor AMD.
Persoonlijk acht ik die kans klein, omdat AGP behoorlijk uitgefaseerd is.
Daarnaast zou er een Northbridge/chipset uit moeten komen voor de Conroe die AGP überhaupt ondersteunt en deze is er niet naar mijn weten (al kan ik er naast zitten).
Is er misschien een PCIe -> AGP bridge te verwachten oid?
Hoe zien jullie de situatie?
Zal er ooit een Conroe moederbord komen met AGP? Waarom wel/niet? Hoe zit dit technisch?
Nu ben ik, en volgens mij vele tweakers met mij, bereid om een eventuele upgrade uit te stellen en te wachten op de komst van de Conroe.
Helaas heb ik een nVidia 6800 grafische kaart. Op AGP.
Nu zat ik me af te vragen wat de kans is dat er een moederbord voor de Conroe uit gaat komen die AGP & PCIe ondersteunt, net als bijvoorbeeld de Asrock Dual voor AMD.
Persoonlijk acht ik die kans klein, omdat AGP behoorlijk uitgefaseerd is.
Daarnaast zou er een Northbridge/chipset uit moeten komen voor de Conroe die AGP überhaupt ondersteunt en deze is er niet naar mijn weten (al kan ik er naast zitten).
Is er misschien een PCIe -> AGP bridge te verwachten oid?
Hoe zien jullie de situatie?
Zal er ooit een Conroe moederbord komen met AGP? Waarom wel/niet? Hoe zit dit technisch?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu