[ubuntu] compiz gestopt met werken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Enige tijd geleden ben ik van debian overgestapt op ubuntu vanwege compiz. Na alles ingesteld te hebben was ik meteen verkocht en verslaafd aan de snelheid van m'n desktop en de effecten. Echter, sinds enkele dagen krijg ik compiz niet meer werkend.

Nu snap ik er helemaal niks van, aangezien ik mij niet kan herrineren dat ik dingen aan mijn setup veranderd heb. Na alle tutorials nogmaals gevolgd te hebben kan ik compiz nu wel starten, maar heb ik óf geen windowmanager meer, of compiz blijft foutmeldingen uitspugen in de trant van "couldn't bind texture to window" oid.
Nu weet ik gewoon niet meer waar ik naar moet zoeken om erachter te komen waarom het allemaal niet meer werkt, dus hoop ik dat iemand enig idee heeft hoe het kan dat het allemaal plotseling niet meer werkt.

Mijn hardware: AMD64 2800+(386 dist) 512mb ram, Ati 9600.
Software: Ubuntu Dapper.

alvast hartelijk bedankt!

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als ik die foutmelding van jou door Google haal, dan kom ik wel wat topics tegen op de Ubuntu-forums heb je daar ook naar gekeken? Verder, maak je gebruik van recente packages van compiz en XGL? Zie ook http://compiz.net/ trouwens. Concreter kan ik helaas niet worden, want er mist IMHO nog wel wat informatie in je TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Harm schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 13:40:
Als ik die foutmelding van jou door Google haal, dan kom ik wel wat topics tegen op de Ubuntu-forums heb je daar ook naar gekeken? Verder, maak je gebruik van recente packages van compiz en XGL? Zie ook http://compiz.net/ trouwens. Concreter kan ik helaas niet worden, want er mist IMHO nog wel wat informatie in je TS.
Ja, die foutmelding heb ik idd opgespoord, ik denk echter dat er ergens iets goed mis is gegaan want er begint nog meer te haperen aan deze install, ik denk dat ik beter af ben met een nieuwe :/

echter heb ik geen idee hoe het komt dat deze gaar is...

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Atgast schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 13:55:
[...]

Ja, die foutmelding heb ik idd opgespoord, ik denk echter dat er ergens iets goed mis is gegaan want er begint nog meer te haperen aan deze install, ik denk dat ik beter af ben met een nieuwe :/

echter heb ik geen idee hoe het komt dat deze gaar is...
Het zou maar zo is kunnen dat jij er niets aan kan doen dat het "gaar" is, je maakt tenslotte gebruik van een Beta besturingsysteem (Dapper) en ook van een Beta Windowmanager (Compiz)... en ja, dan kan het wel is gebeuren dat er fouten in zitten, en dat de zaak instabiel wordt en niet werkt... en hopelijk zijn er weer veel fouten uit met de volgende update :) , ook ik heb veel problemen met compiz en de xserver, met elke leuke update wat er aan komt... maar je kunt echt alles oplossen met simpel Googlelen, en heel veel lezen op Ubuntuforums... :)