Internet verbinding delen

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Vandaag zit ik op een LAN en we willen hier graag internet hebben. De afstand van mijn PC tot de draadloze router is 15 meter en ik heb al verbinding (signaalsterkte normaal, 12mbit). Nu wil ik graag de andere pc's ook internet geven via mijn PC. Op internet heb ik al wat gezocht, maar ik snap er niks van.

Ik wil het dus als volgt hebben:
[Wireless Router] --> [Wifi PCI Kaartje] --> [Mijn PC] --> [UTP KABEL] --> [Switch] --> [Andere pc's]

Kan iemand mij helpen om dit voor elkaar te krijgen?

Alvast bedankt,

Tinus

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Google eens op ICS (Internet Connection Sharing). Daar moet je een eind mee kunnen komen.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:23

_Ernst_

Mark It Zero!

Dit is wel heel basic... Welk OS heb je? Bij windows xp kun je heel gemakkelijk je ene netwerkverbinding delen zodat andere netwerkverbinden via die verbinding op internet kunnen komen...

Zie verder de Hoe deel ik Internet ? FAQ

Last.fm

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Probeer op je laptop de WLAN verbinding en de LAN verbinding te selecteren en vervolgens met rechtermuisknop een netwerkbrug te maken. Als de computers achter de laptop geen ip krijgen van de WLAN Router kan je nog proberen de instellingen statisch in te voeren, zodat ze in dezelfde range liggen als de laptop.

• Me_Again
Ik ben nu eindelijk zo ver dat ik een LAN verbinding heb met die andere PC en zelf kan internetten. De PC die (via UTP kabel) op mijn PC is aangesloten kan wel op de router inloggen (dus er is een LAN verbinding?), maar internet doet het niet. Alle firewalls staan uit... Heb ik iets verkeerd gedaan?

Wat ik heb gedaan is een netwerkbrug gemaakt tussen m'n Wifi en LAN verbinding...

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Krijgen de computers die via de UTP kabel zijn aagesloten wel een IP of dat niet? Als dat wel zo is, dan moet je even kijken of die instellingen wel correct zijn, mocht er geen ip zijn of een 169.bla.bla.bla ip dan moet je ervoor zorgen dat de computers aan de kabel een statisch ip krijgen, waarvan de instellingen (subnet/dns/gateway) gelijk zijn aan die van de laptop.

• Me_Again
Ja ze krijgen een IP adres; 192.168.1.2 en .3, maar geen internet, heb verder alles ingesteld, ook standaard gateway (router: 192.168.1.1)
Pagina: 1