Toon posts:

Uitleg lensaankoop

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben op het moment aan het zoeken naar een leuke lens die ik voor mijn 300D erbij kan kopen. Dit moet een lens zijn die redelijk wat in kan zoomen (macro zou ook relaxed zijn) aangezien ik dat mis met mjin 18-55 kitlens. Mijn budget is niet al te groot en dat is wel jammer maar volgens mij zijn er voor dit geld ook genoeg leuke lenzen te vinden. Heb er nu eentje gezien aar heb geen idee wat de dingen zijn die erbij staan.

SIGMA 70-300/4.0-5.6 DG M S 2 Canon-AF
Lensopbouw 14 Elementen in 10 Groepen
Beeldhoek 34.3 - 8.2 graden
Aantal diafragmalamellen 9 lamellen
Kleinste diafragma F22
Kortste instelafstand 150cm / 95cm(Macro mode)
Vergrotingsmaatstaf 1:4.1 / 1:2(Macro mode)
Filtermaat Diameter 58mm
Afmetingen Diameter 76.6mm X Lengte 122mm
Gewicht 550g
Lensvatting(en) SIGMA,
CANON,
NIKON (D),
MINOLTA,
PENTAX

Wat willen al deze regeltjes zeggen? (sommige voor de hand liggende snap ik wel, maar ang niet alles)

Kan iemand mij helpen met uitleggen wat deze dingen allemaal betekenen zodat ik rustig kan dneen of ik hem koop of niet.

Alvast bedankt

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 15:00

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem voor 65 euro goedkoper gezien maar dat tezijde, hier kan ik vrij weinig mee. Er staat een standaard verkoop praatje, ik wil weten wat de dingen zelf betekenen, wat het voordeel is van 9 lamellen of weet ik veel, zodat ik neit per se deze lens hoef te kiezen maar ook kan kijken naar eventueel een andere en dan een goede keuze kan maken tussen de objectieven met de het fet in mijn achterhoofd dat ik nu wel weet wat alles betekend wat er geschreven wordt

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-01 17:48
Al die dingen hoef je eigenlijk helemaal niet te weten.
Als jij gewoon een knappe zoomlens wil hebben voor weinig geld, dan is dit de juiste keuze.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19
70-300
Dit wil zeggen dat je een min. brandpuntsafst. van 70 mm (lichte tele) en een max. van 300mm hebt (supertele)
4.0 - 5.6
duidt op de max. diafragma-opening bij respect. 70mm en 300mm f; maw, echt lichtsterk is deze lens niet.

De kleinste diafragma-opening heeft een F getal van 22. Da's ook niet zo bijzonder vind ik.

[ Voor 20% gewijzigd door whoami op 06-05-2006 11:06 ]

https://fgheysels.github.io/

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
In Fotografie technische FAQ en Koopadviezen is een goede poging gedaan om uitleg te geven.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:08
Geef eens aan wat je zelf al weet. Verder staat op onderstaande site veel uitleg.
http://www.dpreview.com/learn/?/Glossary/

Verwijderd

Topicstarter
Je spreekt uit ervaring zie ik aan je specs, of maatkt zo'n merk echt veel verschil?

Maarja thanks.....toch wil ik het graag weten :9

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Zoefff

❤ 

In de Technische FAQ leggen we al een hoop begrippen en afkortingen uit die jij in het bovenstaande lijstje hebt gezet. De ontbrekende begrippen danwel afkortingen kan je prima opzoeken met Google of een andere zoekmachine. Deze topicstart getuigt iig niet van veel eigen onderzoek, iets wat we wel verwachten voordat je een vraag stelt.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.