"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
De diskpart utility die in textmode wordt gebruikt ondersteunt geen 48bits LBA.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Neem een logische hoeveelheid ruimte (zeg 10 Gb) noem dat C:\ en zet daar je windows op. Vervolgens heb je alle tijd, ruimte en gelegenheid om je SP4 op te halen en de rest van je schijf ook te partitioneren.
Een 300Gb C:-schijf is vragen om moeilijkheden.
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Trouwens: voor mij geld ook wat Jester.NL zegt. Hoezo in godsnaam?
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Verwijderd
Hoog uit 30 gb.
Dit zorgt voor een optimale prestatie voor Windows.
Je kan hier nog een aantal applicaties op installeren.
Je zal aan het einde ongeveer 20 gb a 15 gb over houden om Windows op te laten draaien en dit is perfect niet teveel niet te weinig.
Mocht je in het bezit zijn van een 2de harde schijf maak daar dan een wisselbestand aan.
2.5 x de groten van je geheugen
"512 mb geheugen word een wisselbestand van 1536"
Andere programma's zoals games of andere programma installeer je op de andere partaties
Verwijderd
moet zeker wel mogelijk zijn met de hive*.inf bestanden. Als het goed is is dit te vinden op de mfsn fora.BackSlash32 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 11:24:
Werkt ook niet, die registry key kun je ook niet "pre-installen".
De diskpart utility die in textmode wordt gebruikt ondersteunt geen 48bits LBA.
Das dus 3xVerwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:37:
2.5 x de groten van je geheugen
"512 mb geheugen word een wisselbestand van 1536"
2.5 x 512 = 1280
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Hoi,ari3 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 10:42:
Het lukt me niet om een verse installatie van Win2000 op een 300GB HD te doen. Blijkbaar ondersteund Microsoft geen large LBA drives. Tenminste, wel met SP4 en een registry tweak. Dat zal wel werken maar ik moet eerst Win2000 kunnen installeren alvorens ik SP4 kan installeren. Kip en ei probleem dus.
Als ik de Win2000 installatie start ziet formateert hij maar 138GB wat niet is wat ik wil.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Drive in een PC met Win2000-SP4 met big LBA ondersteuning aangesloten. Hiermee de 300GB schijf gepartitioneerd en geformatteerd (NTFS) zoals ik hem wil hebben. Hierna HD teruggezet in de andere PC. Win2000 installatie herkent de partitie maar zegt dat ze allen corrupt zijn. En wil de boel opnieuw formatteren.
Het BIOS ziet de drive overigens wel goed: 300GB.
Hoe krijg de Win2000 installatie zover dat ik de volledige 300GB kan partitioneren en formatteren?
Sorry dat ik op deze mannier je aandacht moet trekken, maar ik zie geen andere optie. Ik las elders op tweakers dat je in het bezit was van een SMD en deze wel van de hand wilde doen. Aangezien die van mij de geest heeft gegeven zou ik deze graag van je overnemen. laat maar ff weten op: crackhead2184@hotmail.com
Mvg
Been there, done that.Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:40:
moet zeker wel mogelijk zijn met de hive*.inf bestanden. Als het goed is is dit te vinden op de mfsn fora.
Ja, je kan 48bits LBA support op die manier pre-install enablen.
Maar de textmode partitioning tool (die je tijdens textmode setup gebruikt, of je nou wel of niet scripted met diskpart werkt) vreet geen 48bits LBA addressering.
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;305098
Je kan 'm wel installeren als je de HDD van tevoren als één 200GB partitie hebt aangemaakt met iets als PM en de 48 bit LBA registry key geslipstreamed hebt zoals je aangeeft.
Maar de eigen partitioning tool van 2000 textmode setup kan dat niet.
[ Voor 26% gewijzigd door alt-92 op 07-05-2006 22:30 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
raar; ik had begrepen van o.a. deze post, dat t dan dus wel werkte.BackSlash32 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:14:
[...]
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;305098
Je kan 'm wel installeren als je de HDD van tevoren als één 200GB partitie hebt aangemaakt met iets als PM en de 48 bit LBA registry key geslipstreamed hebt zoals je aangeeft.
Maar de eigen partitioning tool van 2000 textmode setup kan dat niet.
je hebt trouwens wel een w2ksp4 cd gebruikt (of desnoods ééntje geslipstreamed) ? want dan is er dus geen 'kip en ei probleem'.Dat zal wel werken maar ik moet eerst Win2000 kunnen installeren alvorens ik SP4 kan installeren. Kip en ei probleem dus.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 22:48 ]
Met een pre-formatteerde schijf en een RIS installatie met een aangepaste .sif die niks met de schijf deed werkte het in ieder geval wel.
Alternatief kan je even een kleinere schijf pakken om de slipstream op te doenVerwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:46:
[Dat zal wel werken maar ik moet eerst Win2000 kunnen installeren alvorens ik SP4 kan installeren. Kip en ei probleem dus.]
je hebt trouwens wel een w2ksp4 cd gebruikt (of desnoods ééntje geslipstreamed) ? want dan is er dus geen 'kip en ei probleem'.
[ Voor 45% gewijzigd door alt-92 op 07-05-2006 22:53 ]