Virtueel Geheugen [Win 98]

Pagina: 1
Acties:

• Woet
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-10-2025
Ik heb bij Computer >> Eigenschappen >> Geavanceerd >> Virtueel Geheugen het virtueel geheugen te hoog gezet, waardoor ik nu bij het opstarten deze fout krijg:

Er is te weinig geheugen om Windows te intialiseren.
Druk op een toets om door te gaan... (als ik dat doe gaat hij uit)

Ik kan nog wel in BIOS met DEL, en ik heb een Opstart diskette.
Ik kan alleen niet in veilig modus met F8 of CTRL, omdat ik een programmatje heb die boot keys heeft uitgeschakeld.
Het enige waar ik dus toegang tot heb is BIOS en Command, ik kom bij Command via de Opstart Diskette (krijg ik dus opstarten met/zonder cd-rom ondersteuning als die erin zit).

Hoe kan ik nou bijvoorbeeld msconfig veranderen zodat ik dat programma dat bootkeys blokeerd kan uitschakelen, of toch via BIOS/opstart diskette in veilige modus komen.

Alvast Bedankt,
Wouter

Verwijderd

is het niet zo dat als je voor de 3e keer opnieuw opstart, windows zelf aangeeft dat het beter is dat je in veilige modus gaat?
of blokkeert je bootkeys progje dat ook?/offtopic welk progje is dat? en waarom? /offtopic

• Woet
Progje is Bootlocker, en hij zei dat dat veiliger was voor mijn computer

Maar ik ga het proberen, bedankt :)

• Woet
Opgelost

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Ja, en hoe dan? Kan nl. interessant zijn voor anderen.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Woet schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 10:01:
en hij zei dat dat veiliger was voor mijn computer
Wie is hij?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 16:06
Bootkeys had je sowieso niet via msconfig kunnen uitschakelen, als hij tijdens de boot al wordt opgestart. Dan zou hij in 1 van de 2 boot bestanden ni de root van je C-schijf hebben moeten gestaan. msdos.sys en system.sys meen ik? Zijn in ieder geval te openen met je favoriete DOS-texteditor.
Pagina: 1