Het A8N32 SLI Topic

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
Dit is de eerste keer dat ik een topic start met een redelijke grote, maar gezien de vele 'problemen' die mensen hebben met didt moederbord, besloot ik om een centraal topic op te starten voor help en discussie over dit toch wel prachtige moederbord. Er was eerder al eens een poging, maar die kreeg een slotje van de mods omdat er geen info in de topic start was, dus heb ik geprobeerd toch zoveel mogelij info samen te rapen.

Om te beginnen, het moederbord zelf: de A8N32-SLI.
Site bij Asus
Pricewatch

Key features:
AMD Socket 939 Athlon 64 FX/Athlon 64 X2/Athlon 64/Sempron
True Dual X16 SLI
8 Phase Power Design
Fanless Design - Heat Pipe & Stack Cool 2
Optional FAN for Water-cooling
64-bit CPU support
External Serial ATA 3.0Gb/s port

Opmerkzame features:
  • Heatpipe systeem:
    Geen SB cooler die aan een hoog toerental zijn werk probeerd te doen en die na een tijd verschrikkelijk veel lawaay begint te maken. Het moederbord zelf is volledig fanless, maar heeft wel nog airflow nodig! (zie hieronder)
  • Dubbel slot tussen de 2 PCI-E kaarten, en een flexibele SLI bridge.
    Bied meer airflow voor dubbelslotcoolers, wat wel handig kan zijn de dag van vandaag, gezien dit moederbord echt wel bedoeld is voor de enthousiast gamer.
  • Asus EZ Flash.
    Door alt-f2 te drukken tijdens het bootproces kan je de BIOS flashen door direct de image van een diskette of CD-ROM te lezen, geen flash utility met een zak parameters meer nodig! Is soms ook gewoon een noodzaak, want de BIOS images vallen soms nogal wat groot uit zodat de flash utility nier meer op dezelfde floppy zou passen.
  • e-SATA, of External SATA.
    Iets wat nog niet bij veel mobos gezien wordt, maar in opkomst is. Er beginnen nu al wat externe drives door te sijpelen die deze aansluiting kunnen gebruiken, dus een aansluiting hebben op je mobo ervoor is altijd mooi megenomen.
FAQ:
Veel vragen rondom dit moederbord zijn dezelfde, ik heb al menig topic gelezen en zal hier wat Q&A geven, samen met mijn eigen ervaringen en oplossingen:

Q: Moet ik een molex aansluiten op die plug op het moederbord?
A: Die is bedoeld voor als je 2 PCI-E kaarten aansluit die geen externe voedingsaansluiting hebben (zoals de GF 6600GT) om extra stroom te geven aan je moederbord om de voltages hoog genoeg te houden. Indien je geen zo'n opstelling hebt is het niet nodig, maar niemand houd je tegen natuurlijk. Het kan geen kwaad.

Q: Ik krijg veel BSODs en random crashes, en als ik memtest run krijg ik een hoop errors.
A: Bij veel mensen hielp het als je 'Legacy USB support' uitschakelde in het BIOS. Daarna kregen ze geen errors meer in memtest. Nog errors? Test eens in een andere PC, misschien ligt het wel aan je geheugen :P

Q: Kan ik mijn custom cooler gebruiken op dit moederbord.
A: Het antwoord is: Hangt af van het model. Gezien er direct rond de CPU niet al te veel plaats is door de heatpipe en heatspreaders kan je veel koelers die wat 'breed' gaan niet echt gebruiken, of toch moeilijk. Enkele Zalman coolers vallen onder deze categorie. Gaat je cooler in de hoogte, dan is het normaal geen probleem.

Q: Mijn moederbord wordt enorm heet! DIt kan toch niet!
A: O jawel dit kan wel, maar niet als je dit moederbord en zijn layout wat kent. Kijk wat dit moederbord nodig heeft is airflow over de heatspreader naast de CPU. Wat rear casefans kan dus zeker geen kwaad. Zie ook verder hieronder.

Q: Ik heb xx RAM geinstalleerd maar hij geeft de boodschap dat hij maar een deel ervan als 'usable' beschouwt.
A: Wel, ik moet zeggen dit stelde me voor wat vraagtekens maar na het lezen van de manual hat ik het toch door: Dit moederbord stelt dual channel als prioriteit boven 'hoeveelheid geheugen'. Om dual channel te bekomen moet geheigen bank A0+B0 gelijk zijn in groote aan A1+B1. Als je nu verschillende grootes hebt van geheugenlatjes (bijv 2x 256 en 2x 512) moet je goed opletten waar je ze plaatst. Indien verkeerd geplaatst zal het moederbord een deel van het 'groter' geheugen uitschakelen om het toch in de juiste groote te gebruiken in dual channel. Zet ze in de goede banken en je probleem is verholpen!

Q: Ik heb 4 GB RAM geinstalleerd maar Windows herkent maar iets van een 3 GB.
A: Dit komt door de limiet van een 32-bit besturingsssysteem in adresseringsmogelijkheden. Upgrade naar een 64-bit OS om de volledige 4 GB aan te spreken.

Q: Programmas zoals Everest of Sandra kunnen de temperatuursensors van mijn moederbord niet zien.
A: Is een geweten feit, het model sensoren gebruikt in diet moederbord zit niet in de libraries van deze programmas. Speedfan echter kan ze wel lezen.

De kwestie 'airflow'
Ja je hoort het, op een moederbord die volledig fanless is, is airflow toch nog belangrijk.
Bekijk het moederbord eens goed:
Afbeeldingslocatie: http://usa.asus.com/100/images/products/744/744_l.jpg
Zoals je kan zien zijn er 2 heatspreaders naast de CPU, 1 verbonden met de heatpipe, een die wat andere componenten naast de CPU koelt. Nu is het belangrijk dat vooral de koeler van de heatpipe goede airflow krijgt.

Normaal gezien krijgt deze airflow van de CPU koeler. Bij de stock AMD koeler wordt de lucht bovenaan ingezogen en 'verlaat' de lucht de koeler in de richting van deze heatspreader en in de richting van de geheugenbanken. Echter, bij sommige custom koelers is de airflow heel anders, en gaat er amper lucht over deze heatspreaders, waardoor het moederbord natuurlijk erg opwarmt. Gebruik in deze gevallen misschien de bijgeleverde koeler voor op die heatspreader.

De heatspreader aan de rechterkant van de CPU wordt normaalgezien gekoeld door de airflow van je PSU. Zelfs bij voedingen zoals Tagan waar die airflow niet zo extreem is, is het nog genoeg.

Zorg in elk geval voor genoeg airflow door je case en over die heatspreader, installeer misschien wat extra casefans?

Zo ik hoop dat dit helpt. Ik zou zeggen discuss away! Ik ben van plan dit topic regelmatig de editten met bijkomende Q&A die in dit topic aan de dag komen, en misschien nog meer info over het moederbord. Open to suggestions!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
Ik heb dit bord ook in combinatie met:

Leadtek 7900gtx
Corsair TwinX2048-3200C2
Creative Audigy 2
Hitachi 250GB Sata

Ik heb er een paar problemen mee:

- Als ik in het bios de midi poort uitzet start windows xp pro (32b) niet meer op, zelfs een nieuwe instalatie loopt vast

- Het afsluiten van de computer kost minuten, het opstarten gaat wel snel.

- Het geheugen loopt volgens sisoft sandra niet op 2-3-3-6, maar op 3-3-3-8 ondanks dat het op auto staat.

Wat heb ik al gedaan:

- Windows opnieuw geinstalleerd.

- Ik heb de nvidea ide driver al ge deinstalleerd maar dat helpt niet met het afsluiten.

- Ander geheugen (ook uit de QVL) helpt ook niet.

- Een netwerk adapter uitgeschakeld (Marvel) en de andere een vast ip gegeven.

- Swapfile uitgeschakeld

- Nieuwe bios erop gezet.

Overigens als je in windows zit loopt het wel goed.

Edit: dat had ik beter niet kunnen schrijven, want na mijn verse install werkt de grafische kaart alleen nog maar op 800x600 met 4nit kleurdiepte. Ik krijg de Nvidea graficdrivers er wel op maar ik kan niets instellen.
Maar weer een nieuwe format, zucht.

[ Voor 15% gewijzigd door Bart-01 op 06-05-2006 11:59 ]

Do as I say, don't do as I do.

• Gem
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 11:32

Gem

Wat ik zo vreemd vind van sommige reviews is dat ze die optionele cooler erop zetten terwijl er een actieve cooler op de processor zit ?. Volgens mij stond er op de verpakking dat dit de airflow van je processor kon verstoren en zo beschadigen ?
Edit: dit is vreemd , ik kan me helemaal geen start TS herinneren , posts gekopieerd?

[ Voor 18% gewijzigd door Gem op 13-06-2006 08:47 ]

Verwijderd

Gem schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 13:41:
Wat ik zo vreemd vind van sommige reviews is dat ze die optionele cooler erop zetten terwijl er een actieve cooler op de processor zit ?. Volgens mij stond er op de verpakking dat dit de airflow van je processor kon verstoren en zo verschadigen ?
verschadigen ? 8)7

En het staat in de TS.

• DarkJack
Gem schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 13:41:
Wat ik zo vreemd vind van sommige reviews is dat ze die optionele cooler erop zetten terwijl er een actieve cooler op de processor zit ?. Volgens mij stond er op de verpakking dat dit de airflow van je processor kon verstoren en zo verschadigen ?
bij stock coolers verstoort de cooler idd de airflow, maar als je zo van die zalman of andere echte overclock coolers geruikt, die op zichzelf andere airflow richtingen hebben (goed voor hun eigen koeling, maar slecht voor dit mobo) heb je soms echt wel die extra cooler nodig.

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Bart-01 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 10:30:
- Het geheugen loopt volgens sisoft sandra niet op 2-3-3-6, maar op 3-3-3-8 ondanks dat het op auto staat.
Auto is ook niet de juiste setting hiervoor. Voltage naar 2,6-2,7V zetten en dan de settings handmatig invoeren. SPD is de fout hier. :)
Edit: dat had ik beter niet kunnen schrijven, want na mijn verse install werkt de grafische kaart alleen nog maar op 800x600 met 4nit kleurdiepte. Ik krijg de Nvidea graficdrivers er wel op maar ik kan niets instellen.
Maar weer een nieuwe format, zucht.
Dat heb je met de nieuwste drivers gedaan van de Nvidia-site?
Daarnaast heb je dus ook de nieuwste moederbord-drivers geinstalleerd, behalve de nvidia-firewall? :)

Leuke TS opzich, alleen die antwoorden kan je binnen 1 minuut via de search vinden. Ze zijn namelijk al 1001 keer langsgekomen. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door _the_crow_ op 06-05-2006 17:26 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:54
Ik heb een A8N32 SLI Deluxe nu ongeveer een jaar, maar sinds gister boot de pc niet meer om mij vervolgens te trakteren op een lange piep gevolgd door drie korte. Volgens de handleiding moet ik een stem horen met de foutmelding, of anders in de tabel in de handleiding kijken .... geen stem en geen tabel in de handleiding ... :P
Zelf maar aan het knoeien gegaan en de pc werkend gekregen met een S3 Virge 2mb pci kaart die ik nog had liggen ipv mijn Asus EAX800XL. Maar nu zit ik met een vrij matige videokaart die weigert hoger dan 800x600 weer te geven met fatsoenlijke kleuren en daar zit je dan met je tft ... heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Het kan natuurlijk zijn dat de ATI kaart plots is overleden, maar tot op heden heb niks geen problemen er mee gehad en het systeem is de dag er voor netjes afgesloten. Zie ik iets over het hoofd? (is die fout code een code die op de vga terug slaat?)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Als ik dit zo lees dan denk ik bij mezelf...."dit is niet echt een kwaliteits bordje"
Niet echt iets wat je van Asus kan verwachten toch?...en al helemaal niet voor die prijs!
Voor die prijs verwacht je toch een goed kwaliteits product....

Of zie ik het verkeerd?

• DarkJack
Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 20:01:
Als ik dit zo lees dan denk ik bij mezelf...."dit is niet echt een kwaliteits bordje"
Niet echt iets wat je van Asus kan verwachten toch?...en al helemaal niet voor die prijs!
Voor die prijs verwacht je toch een goed kwaliteits product....

Of zie ik het verkeerd?
het is een kwaliteitsbord hoor, als je eenmaal rond de kinderziektes heen gewerkt bent. Heeft mij enkele reinstalls en wat futselen in het BIOS gekost, maar hij draait lekker nu. Hopelijk komt Asus snel met een nieuw BIOS ervoor.

• DarkJack
_the_crow_ schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 17:24:
[...]
Auto is ook niet de juiste setting hiervoor. Voltage naar 2,6-2,7V zetten en dan de settings handmatig invoeren. SPD is de fout hier. :)
[...]
Dat heb je met de nieuwste drivers gedaan van de Nvidia-site?
Daarnaast heb je dus ook de nieuwste moederbord-drivers geinstalleerd, behalve de nvidia-firewall? :)

Leuke TS opzich, alleen die antwoorden kan je binnen 1 minuut via de search vinden. Ze zijn namelijk al 1001 keer langsgekomen. ;)
o dat weet ik, maar ik wou gewoon een centraal topic creeren zodat mensen hun problemen in 1 thread kunnen vinden en oplossen. Er bestaan ook 1001 threads over nvidia, maar er is ook een 'het grote nvidia topic' ;) mijn bedoeling is dat dit topic uitgroeit tot een centrale helpbase voor dit moederbord, misschien zelfs voor de P4 versie van dit mobo.

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 21:53

Apoca

Array Technology Industry

Ik heb dit moederbord ook ( 5 maanden ), en buiten een driver bsod van mijn pci sat kaart nooit problemen gehad.

Ik moet zeggen loopt lekker :P

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / Radeon RX 9070 XT Red Devil / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / FSP Hydro Ti PRO 1000W

Verwijderd

Q: Moet ik een molex aansluiten op die plug op het moederbord?
A: Die is bedoeld voor als je 2 PCI-E kaarten aansluit die geen externe voedingsaansluiting hebben (zoals de GF 6600GT) om extra stroom te geven aan je moederbord om de voltages hoog genoeg te houden. Indien je geen zo'n opstelling hebt is het niet nodig, maar niemand houd je tegen natuurlijk. Het kan geen kwaad.

Ik ben een half uur bezig geweest omdat ik geen beeld kreeg bij het opstarten. Wat bleek, molex op het moederbord aangesloten waardoor er iets niet goed ging :X

Verder nooit problemen gehad, super mobo :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 10:49 ]

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik ben zelf laatst ook overgestapt op a8n32-sli deluxe, ik ben er zeer tevreden over! (ik heb nooit meer een bsod gehad!)
zie: Alsem in "A8N-SLI Dlx start niet op", heb ik foto's gemaakt van het inbouwen.

[ Voor 13% gewijzigd door Alsem op 07-05-2006 10:59 ]

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Alsem schreef op zondag 07 mei 2006 @ 10:56:
Ik ben zelf laatst ook overgestapt op a8n32-sli deluxe, ik ben er zeer tevreden over! (ik heb nooit meer een bsod gehad!)
offtopic:
Met alle respect, dat is natuurlijk een raar argument. BSODs liggen natuurlijk niet alleen aan het moederbord. Misschien heb je gewoon een goeie combinatie van hardware (en software). ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:07
ik heb dit moederbord ook.

maar krijg de bios niet geflashed.

als ik het via windows wil doen zegt hij tijdens het installeren van die update software geen nt service gevonden en erna geen asus moederbord aanwezig.

heb het met de beide versies die op de site staan geprobeerd.

heb usb floppy drive gekocht deze willen flahes maar werkt ook niet hij leest hem in na commando en dan een error dat die bios niet kan openen iemand een idee??

heb dus geen interne floppy drive

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
_the_crow_ schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:23:
[...]
offtopic:
Met alle respect, dat is natuurlijk een raar argument. BSODs liggen natuurlijk niet alleen aan het moederbord. Misschien heb je gewoon een goeie combinatie van hardware (en software). ;)
de a8n-sli deluxe kon het niet zo goed aan (is ook kapot gegaan).

@jorisw86:
Heb je de niewste drivers erop staan?

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:36
jorisw86 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:35:
ik heb dit moederbord ook.

maar krijg de bios niet geflashed.

als ik het via windows wil doen zegt hij tijdens het installeren van die update software geen nt service gevonden en erna geen asus moederbord aanwezig.

heb het met de beide versies die op de site staan geprobeerd.

heb usb floppy drive gekocht deze willen flahes maar werkt ook niet hij leest hem in na commando en dan een error dat die bios niet kan openen iemand een idee??

heb dus geen interne floppy drive
Gewoon het biosbestand downloaden, hernoemen naar a8n32sli.rom , op floppy zettten en zoals in de handleiding staat op ALT-F2 drukken tijdens het opstarten ... done!

Ik heb trouwens net de nieuwste bios er op gezet, dit is volgens mij wel een goede! Je kan de latency in dual-channel mode PER KANAAL veranderen, erg apart. Maar vooral is de temp van mn cpu van 47 naar 32/36 graden gegaan ... ik vraag me af of dit wel klopt maar speedfan geeft opeens zoveel minder aan!

*edit

Ook even in de opening post het geluidsprobleem vermelden. Dus als je veel ruis in je geluid hebt, dan moet je je PC-SPEAKER & CD-KABELTJE voor je audio loskoppelen op je moederboard. Dit scheelt bijna alles.

[ Voor 10% gewijzigd door Whiskey48 op 20-05-2006 10:55 ]

• jorisw86
Alsem schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 00:51:
[...]

de a8n-sli deluxe kon het niet zo goed aan (is ook kapot gegaan).

@jorisw86:
Heb je de niewste drivers erop staan?
ja heb de nieuwste drivers erop.

ga dat zo even proberen van dat alt f2 met die bios file genoemd naar a8n32sli.rom

heb het geprobeert en werkt perfect.

draai nu bios 1205

heb het op een cd gebrand die file want flashen vanaf usb flopy drive pakte die niet

als je océd en hij boot niet meer oranje lampje beeldscherm kan ej dan gwn paar keer achter elkaar aan uit doen dat die dan weer deafault settings pakt of moet je bios resetten???

[ Voor 50% gewijzigd door jorisw86 op 20-05-2006 21:22 ]

Verwijderd

Toppie.
Heb de Bios ook geflashed met deze methode en loopt prima hier.
Had al zitten knoeien met flashen op verschilende manieren maar niks werkte.
Trouwens..... mijn MoBo liep voor de update ook prima, maar in 1205 bios update zit de ondersteunen voor de 7900GT, wat die ondersteuning inhoud mag Joost weten :)

• jorisw86
ja das idd een goeie vraag mijne draait al vanaf begin emt een 7900gt:P

heeft dit bordje een pci/pci-e loch zo ja hoe gaat die aan??

of staat die al aan??

[ Voor 39% gewijzigd door jorisw86 op 21-05-2006 22:01 ]

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Ik heb dit bord onlangs gekocht i.c.m. een A64 X2 4400. Nu heb ik enkele dagen geleden BIOS 1205 erop gezet en het eerste wat ik kreeg bij opstarten was een fijne BSOD (hiervoor nog niet gehad; XP Pro staat er pas enkele weken op). De stop error (heb ik nu even niet bij de hand) had alles te maken met ACPI; de bios zou ACPI niet ondersteunen. Dit onderdeel uitgezet in de BIOS en nu geen BSOD meer.
Toch zou ik willen weten of er meer mensen zijn met dit probleem want ik wil ACPI eigenlijk wel enabled hebben.....

ps: verder de laatste AMD CnQ driver gebruikt en de bekende AMD hotfixes (deze staand al "aan" als je SP2 installeert/slipstreamd).

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:21
b-gone schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:28:
Ik heb dit bord onlangs gekocht i.c.m. een A64 X2 4400. Nu heb ik enkele dagen geleden BIOS 1205 erop gezet en het eerste wat ik kreeg bij opstarten was een fijne BSOD (hiervoor nog niet gehad; XP Pro staat er pas enkele weken op). De stop error (heb ik nu even niet bij de hand) had alles te maken met ACPI; de bios zou ACPI niet ondersteunen. Dit onderdeel uitgezet in de BIOS en nu geen BSOD meer.
Toch zou ik willen weten of er meer mensen zijn met dit probleem want ik wil ACPI eigenlijk wel enabled hebben.....

ps: verder de laatste AMD CnQ driver gebruikt en de bekende AMD hotfixes (deze staand al "aan" als je SP2 installeert/slipstreamd).
APM uitzetten lost het probleem op. Althans bij mee deed hij dat... :) ACPI is dus wel gewoon aan!

Ga binnenkort nog een systeem bouwen met een zelfde mobo, zal kijken of dat ook problemen oplevert. :o

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Ja, dat bedoelde ik: APM heb ik in de BIOS uitgezet. Alleen zou ik graag APM gebruiken. Wordt dus lastig op deze manier.

• jorisw86
iemand al océ ervaringen hier met dit bord.

of uitleg wat wat doet? kwa instellingen

Verwijderd

Dag mensen,

Ik ben ook sinds kort eigenaar van de A8N32-SLI
Heb mn A8N-SLI verkocht en deze nieuwere versie er voor opgehaald.
Tot nu toe nog geen spijt... O-)
Alleen krijg ik wederom de Dual channel niet aan de praat.
Een bekend euvel met het vorige mobo, maar dat dit nog niet verholpen is verbaast me echt.
Ik heb 2 x 512MB Corsair Twin X er in zitten dat dual channel ondersteund.
Ook heb ik de nieuwste Bios er op gezet ( 1205 )
Als ik de 2 dimms in de blauwe zet dan start de pc geen windows op.( dimm A1 = dimm B1 )
En blijft mn scherm zwart, alleen singel channel start ie wel op.singel ( dimm A1 + dimm A2 )
Wie weet hier de geschikte oplossing voor..? 8)7

met vriendelijke groet, _/-\o_

Jonathan

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:31
b-gone schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:28:

Ik had precies hetzelfde probleem.
Bij mij hielp het om de parallelle poort aan te zetten (ik heb standaard alle legacy rommel - parallel, serieel, onboard audio, game poort etc - uit staan).

Cornelis

Verwijderd

Mijne draaide een tijd probleemloos, dagen non stop DVD's omzetten naar Xvid was geen enkel probleem. Temperaturen altijd netjes onder de 40 graden door de goeie airflow in mijn CMStacker en toen kreeg ik opeens BSOD's. Machine_Check_Exeption. Windows er opnieuw op en het draaide weer een tijdje en vervolgens weer dezelfde BSOD. Alles eruit gehaald behalve splinternieuwe 7800GT videokaart en dito proc en wel 6 repen geheugen in alle mogelijke combinaties geprobeerd. Mijn voeding was ook nieuw, 430W Coolermaster geval van 100 euro met meer dan zat amps op de lijnen. De voeding werkt prima in een ander systeem.
Mijn A8n32SLI systeem werkt inmiddels niet meer. Doet niks meer. Dus vermoed dood mobo.Kan me er alleen niet toe zetten om het ding weer eruit te halen, na al het gezeik wat ik ermee gehad heb. Gelukkig nog een paar andere pc's staan, maar gamen zit er nu niet meer in.

• sdanny
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
Perfect bordje, gisteren nieuwe bios dr op (1205).
Tot nu toe geen enkel probleem ondervonden (6maanden) :)

Verwijderd

Heb ook dit bordje maar nu wil ik er de zalman reserator 1 plus bij kopen om hem helemaal stil te krijgen maar weet iemand of dat past? Je zit nl. met het probleem dat die backplate van het moederbord niet te verwijderen is. Met de gewone luchtkoelers van zalmann heb je daar nl. ook problemen mee.
Verder puik bordje hoor. Geen enkel probleem mee met bios 09 erop.

Verwijderd

Hallo,

beste A8N32SLI bezitters nog een klein weekje dan mag ik ontvangen:

A8N32SLI.
Amd 939 3500+.
Zalman CNPS9500-CU LED.
Crucial ballistix Tracer1024 PC4000 .
Western Digital Raptor WD740ADFD, 73GB (10000rpm, SATA, 16MB).
Asus 7900GT.
Cooler master stacker STC-01 uw zilver

Verder hoop ik dat dit mooie Topic word waar iedereen iets aan heeft.
Het reageren op taal fouten en of domme vragen ( die bestaan niet) is erg makkelijk goedkoop maar brengt voor de genen geen oplossing!
Bezitter, oplossers alvast bedankt voor jullie hulp

Dennis

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 10:54:
Hallo,

beste A8N32SLI bezitters nog een klein weekje dan mag ik ontvangen:

A8N32SLI.
Amd 939 3500+.
Zalman CNPS9500-CU LED.
Crucial ballistix Tracer1024 PC4000 .
Western Digital Raptor WD740ADFD, 73GB (10000rpm, SATA, 16MB).
Asus 7900GT.
Cooler master stacker STC-01 uw zilver

Verder hoop ik dat dit mooie Topic word waar iedereen iets aan heeft.
Het reageren op taal fouten en of domme vragen ( die bestaan niet) is erg makkelijk goedkoop maar brengt voor de genen geen oplossing!
Bezitter, oplossers alvast bedankt voor jullie hulp

Dennis
Kijk maar uit dat je geheugen er op draait.
Bij mij veel problemen gehad met dit bordje om het geheugen aan de praat te krijgen

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Edwin van Cleef schreef op zondag 18 juni 2006 @ 11:17:
[...]

Kijk maar uit dat je geheugen er op draait.
Bij mij veel problemen gehad met dit bordje om het geheugen aan de praat te krijgen
Bedankt voor de waarschuwing, geheugen is binnen en draait als een zonnetje op mijn oude systeem ( Abit Nf7-s).
Zal eens naar een goede bios gaan zoeken, nog een tip voor mij welke bios het beste werkt?

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 13:12
Ik heb dit plankje al een paar maanden in mijn PC hangen.

Echter toen ik eergister een USB 2.0 Pendrive wou gaan gebruiken ontdekte ik iets raars.
Zodra ik de pendrive op een willekeurige USB poort aansluit hangt explorer.exe. (PC blijft draaien)
Zodra je de stick er weer uit trekt loopt explorer gelijk weer verder.

Het probleem moet eigenlijk wel in het moederbord zitten.
Het probleem doet zich voor onder XP Pro & Vista.
BIOS updates helpen niet. (1109, 1205, 1302 beta, 1303 geprobeerd)
US Legacy UIT zetten AAN zetten of op auto laten staan maakt ook niet uit.

Andere USB apparaten (Keyboard, Muis, Stuurtje ) werken prima.

Iemand enig idee?

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 03:50
De topicnaam is best misleidend (tot op een zekere hoogte). Ik verwachtte info over de standaard A8N32 SLI, maar dit topic is puur en alleen de deluxe versie zover ik lees. Misschien handig om dit erbij te zetten?

ps. het plaatje in de TS is de Premium versie, niet de deluxe.

[ Voor 13% gewijzigd door AvanCade op 04-08-2006 23:17 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lord Maximus: je kunt beter een nieuw topic starten over het probleem. In Opslagmedia & I/O Controllers mocht je ervan overtuigd zijn dat het de USB pendrive of de USB controller op het moederbord is of in Windows Clients als je ervan bent overtuigd als het aan Windows ligt.

Dit topic gaat in ieder geval dicht omdat de nieuwigheid van het bord allang ervan af is en het niet de bedoeling is om een verzameling problemen in 1 topic te zetten. Zie ook de onderste post van PMG Beleid :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.