Toon posts:

[2003]RDM connectie maken in safemode lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een remote connectie te maken met mijn server(w2k3 standard) die ik zojuist in safemode (met netwerk ondersteuning) heb laten rebooten. (boot ini aangepast)

De server zelf boot netjes op in safemode en is ook te pingen, dus de netwerk connectie werkt, echter een connectie maken naar de machine om hem dan te beheren lukt me niet.
De standaard RDM werkt niet (ook niet /console), ook extra geinstalleerde beheer tools zoals VNC, PC-Anywhere starten niet op in safemode, ik kom er dus niet in remote.

Mijn vraag is dus nu hoe kan je dus een verbinding maken met de server als deze dus in safemode draait (met netwerk ondersteuning) om bv remote een probleem op te lossen.

Ik ben dit nu eerst aan het testen thuis omdat ik een probleem moet oplossen op een andere server die in een datacenter hangt, hiervoor moet ik dus inloggen via safemode. Ik wil dus eerst zeker weten dat het remote kan alvorens ik het "echt" probeer.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 09:12
Even googlen en je vindt dat het standaard eigenlijk niet kan, maar er wel oplossingen voor zijn (waar je voor moet betalen over het algemeen)

No production networks were harmed during this posting

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Erhm..
Kan wel degelijk zonder er veel voor hoeven te betanlen.
Wat je moet uitzoeken is hoe je VNC ook als service in Safe mode kan laten starten.
Remote Desktop heeft teveel dependencies op andere services om dat makkelijk te kunnen doen.

[edit]
begin eens met dit:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\WinVNC4]
@="Service"

[ Voor 21% gewijzigd door alt-92 op 06-05-2006 12:27 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device