Simpele SCSI controller voor tapedrive?

Pagina: 1
Acties:

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51
Ik heb van m'n werk een Dell STD2401LW gekregen. Na wat gegoogle, kwam ik erachter dat het een drive op ULTRA2 SCSI LVD z'n werk doet. De aansluiting is hier te zien.. Welke controller kan ik hier nu 't beste bij kopen? De pricewatch geeft me jammer genoeg niet echt veel info...

Kan iemand bevestigen dat mijn tapestreamer inderdaad op U2 SCSI LVD werkt, en welke PCI controller ik daar 't beste bij kan kopen? Ik hoef er verder geen andere apparaten op aan te sluiten, maar het zou welk handig zijn als ik op de maximale snelheid van de streamer kan werken ivm dagelijkse backups van 20GB.

EDIT:
PriceWatch erbij:

Als ik in de PW zoek naar Ultra2 of u2, krijg ik twee hits:
pricewatch: Tekram DC-390U2B (Ultra2W, 1x 68p)=
pricewatch: Tekram DC-390U2W (Ultra2W, 2x68p 1x50p)=
Zijn deze twee acceptabel? Ze zijn volgens de website van Tekram identiek, de een heeft echter meer aansluitingen. Da's nergens voor nodig, dus de Tekram DC-390U2B lijkt me de beste van 't stel.

[ Voor 28% gewijzigd door jpiscaer op 05-05-2006 23:01 ]

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Idd een Ultra2 SCSI LVD aansluiting. Elke controller met een Ultra2 SCSI LVD aansluiting gaat werken in princiepe ;) Bevestigen kan ik het niet, maar daar kun je wel van uit gaan.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
@Edit
Ze zijn er volgens mij wel goedkoper maar dan moet je meer richting Adaptec enzo. Of misschien een bedrijf lief aankijken. Ik weet bijvoorbeeld dat wij dozen vol met SCSI LVD controllers hebben liggen die niet gebruikt worden. Ok deze zijn een jaar of 2 - 3 oud maar snel genoeg.

• jpiscaer
  • Laatst online: 22:51
De controller die ik nodig heb is idd qua technologie al wat ouder. Wellicht moet ik ook maar 's rondsnuffelen in de kelder :D

• fleppuhstein
  • Laatst online: 21-10-2025
Zolang je maar een Scsi controller gebruikt die SE/LVD is, en minimaal Ultra2 ondersteunt. Dan zit je goed.