Toon posts:

Geheugen Dilemma

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
CPU: beschikbaar
Geheugen: Snel of niet?
Videokaart: AGP 8X
HD: 2xMonsterdataPAARD! (western digital Raptori)
Northbridge: met fan!
PCI: Ja 3maal , maar helaas 1 toegankelijk iv.m monsterkoeling videoPLANK
DVD branders: ja 6, voor illegale kopiëen
Voeding: met 120mm FAN FAN
CaSe: blauw met wit
Voorkant: power led's!

Oke, lijkt me genoeg informatie over de PC

Nu de vraag:

Ik heb 4 DIMM DDR slots in mijn PC. (mobo=msi 6763)
standaard bij de pc zat 1 geheugenmodule van 512 PC2700 geleverd(166mhz dacht ik)
toen kocht ik voor een prikkie, 3 geheugenmodule's van 256mb PC3200 erbij(200mhz dacht ik).
Mijn vraag aan jullie is dan ook, dat, wanneer er 3 snelle(PC3200) module's inzitten, de module van PC2700 de Bottleneck is qua geheugen. Wat kan ik het beste doen, die 512 module eruit halen, zodat het snelle geheugen overblijft, en dus wel minder geheugen in de pc zit, of het erin laten zitten.

Bij voorbaat dank.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
Wel handig om te weten wat voor processor je hebt.
Waar gebruik je je pc het meeste voor? Sommige programma's draaien beter met meer geheugen, sommige weer met sneller geheugen.

Overigens kan ik je vertellen dat jouw vraag vaker gesteld is op GoT.

[ Voor 19% gewijzigd door Jimster op 05-05-2006 22:30 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Jimster schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 22:29:
Wel handig om te weten wat voor processor je hebt.
Waar gebruik je je pc het meeste voor? Sommige programma's draaien beter met meer geheugen, sommige weer met sneller geheugen.

Overigens kan ik je vertellen dat jouw vraag vaker gesteld is op GoT.
De vraag is dus of het PC2700 geheugen dat van PC3200 in snelheid beperkt. En als je meent dat zo'n/die vraag al eerder is gesteld, meld dat dan in een TR of post een link naar zo'n topic :)

@ TS, wat heb je zelf zoal geprobeerd? Benchmarks met en zonder dat 'trage' reepje? :)

[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 05-05-2006 22:35 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Zodra jij een serieuze topicstart maakt die voldoet aan alle eisen staan wij je serieus te woord... :)

[ Voor 16% gewijzigd door Rone op 05-05-2006 22:34 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

^^ met hem !!

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Die ene van 166 trekt de rest omlaag... :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar jullie zijn redelijk streng hier, ik weet best dat het belangrijk is die informatie te vermelden, maar ik mag me als redelijke expert benoemen, en voor deze vraag, is die informatie echt niet relevant. Vandaar dat ik er zo''n beetje lullig over deed.

Mijn pc wordt het meest gebruikt voor windows(muziek luisteren, foto's bewerken) en games zoals HL2 COD2 counter strike, en noem maar op...

videokaart: Geforce FX5600 ter info...
CPU: Intel mPGA-478 HT 3.00GHZ

Is er van jullie kant nog een programma aan te raden waarmee ik mijn geheugen kan testen, en vervolgens een uitslag in punten kan krijgen zodat ik kan vergelijken. Zoiets als PCmark05?

Groeten Behr

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

http://www.google.nl/search?q=memory+benchmark
16,8 miljoen hits.

Succes.

[ Voor 85% gewijzigd door CodeCaster op 05-05-2006 22:45 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Je zou ook de ene reep kunnen overclocken, als het een degelijk merk is dan houdt hij dat wel vol..
Overklokken is niet aan mij besteed though, dus vraag het voor de zekerheid nog even na of 2700>3200 niet te veel is...

Vaak heb je aan 2700 toch genoeg (6 dvd's tegelijk kopiëren he ;)) maar voor die spellen zou 3200 misschien toch beter zijn...
Probeer het uit zou ik zeggen, of verkoop anders die reep voor eentje van 3200... ;)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de oplossing is al binnen.
We draaiden PCmark, en de score zonder de reep van 512MB was beter dan zonder. dus vonden we de oplossing: Benenden hebben we nog een stick in de PC met PC3200 van 256 MB. dus die ruill ik mooi in voor mijn 512 MB PC2700 als ze even niet kijken. iedereen blij.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Vreemd, dat niemand eventjes verwijst naar de PMG FAQ waar de vraag (en meer dan dat) van de TS volledig en duidelijk wordt beantwoord.

offtopic:
Alleen roepen dat het eerder is gevraagd etc helpt de TS niet verder, geef dan tenminste een link en maak een TR over de magere topicstart.

Een een opmerking zoals ^^^met hem !! is leuk voor de postcounts maar daar is dan ook alles mee gezegd.

ARME AOW’er

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 22:27:
Specs:
CPU: beschikbaar
Geheugen: Snel of niet?
Videokaart: AGP 8X
HD: 2xMonsterdataPAARD! (western digital Raptori)
Northbridge: met fan!
PCI: Ja 3maal , maar helaas 1 toegankelijk iv.m monsterkoeling videoPLANK
DVD branders: ja 6, voor illegale kopiëen
Voeding: met 120mm FAN FAN
CaSe: blauw met wit
Voorkant: power led's!

Oke, lijkt me genoeg informatie over de PC
Ha ha ha :/
Nu de vraag:

Ik heb 4 DIMM DDR slots in mijn PC. (mobo=msi 6763)
standaard bij de pc zat 1 geheugenmodule van 512 PC2700 geleverd(166mhz dacht ik)
toen kocht ik voor een prikkie, 3 geheugenmodule's van 256mb PC3200 erbij(200mhz dacht ik).
Mijn vraag aan jullie is dan ook, dat, wanneer er 3 snelle(PC3200) module's inzitten, de module van PC2700 de Bottleneck is qua geheugen. Wat kan ik het beste doen, die 512 module eruit halen, zodat het snelle geheugen overblijft, en dus wel minder geheugen in de pc zit, of het erin laten zitten.

Bij voorbaat dank.
Het is hier geen helpdesk...

1) in het PMG Beleid staat duidelijk dat je volle (geheugen)specs dient te geven als het over geheugen gaat. Als je zo'n "redelijke expert" bent zou je moeten weten dat de FSB waar het systeem op draait en welk chipset op je moederbord zit uiterst relevant zijn voor deze vraag. Maarja, als je het zoveel beter weet, waarom stel je hier dan een vraag? :X

2) je antwoord staat idd letterlijk in de PMG FAQ

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.