Geen beeld op monitor tijdens opstarten.

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-05 21:16
Hallo iedereen,

Ik heb een probleempje met waarschijnlijk mijn videokaart.

Als ik de computer opstart, zie ik op mijn scherm no signal input, na 20 seconden aftellen, komt er beeld en is mijn pc opgestart.

Ik zie dus niet het windows logo verschijnen. Niet dat dit erg is, maar nu wil ik windows opnieuw installeren, en kan ik dit alles dus niet zien dus ook niks in windows setup.

Nu ben ik er achter gekomen dat als ik de tv op de tv out (svideo) aansluit, dat daar het windows logo tevoorschijn komt. Maar dat beeld stoort zo erg, dat ik daar ook niet wijzer van word. Niks valt te lezen, dus ook windows setup niet.

Ik heb een ati kaart, en heb een beetje zitten klooien bij de instellingen van weergaven. Daar heb je clone opties, en kan je kiezen welk beeldscherm je als primair wil hebben, ik heb alle mogelijke opties gekozen, maar op mijn monitor krijg ik maar geen beeld (totdat de computer is opgestart).

Ik heb ook de drivers al verwijderd en opnieuw geinstaleerd.

Of de tv niet of wel is aangesloten op de videokaart maakt ook geen verschil.

Weet iemand hoe dit op te lossen valt, want anders kan ik windows niet opnieuw instaleren, en dit moet nodig gebeuren.

Ikzelf vind het nogal een vreemd probleem dus misschien weten jullie er meer vanaf.

Alvast bedankt.

• Dazzyon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10-2024
Welke ATI kaart heb je precies?

Heeft deze meerdere uitgangen? VGA / DVI?

In dat geval kun je de andere aansluiting eens proberen (evt. via een DVI <-> VGA adapter).
Kijk ook eens in je BIOS of je primary vga goed staat ingesteld.

• Z500
Ik heb een ati radeon 9600 pro, met een vga en een dvi aansluiting, ik heb ook de dvi geprobeerd maar dan krijg ik helemaal geen beeld. En in het bios staat er niks over in (of ik kan het niet vinden)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-07 19:03

jotheman

Was like that when I got here!

Heb ik ook gehad vroeger nog met m'n 9700 (lang lang geleden...) kijk maar eens op je TV of je daar wel beeld op krijgt, ik gok van wel. Zo ja, dan: bij mij lag 't aan de BIOS, probeer de BIOS eens opnieuw te flashen of eenzelfde van een ander merk o.i.d. (als je 't aandurft). Suc6 nog!

I see dead pixels...

• Z500
Ja klopt op mijn tv heb ik wel beeld, maar daarop is alles zo wazig dat ik niks kan zien dus ook niet in het bios, ook is mijn bios de laatste versie, met een andere videokaart heb ik trouwens wel gewoon beeld tijdens het opstarten..

Verwijderd

dan zal waarschijnlijk je videokaart niet goed zijn..ik heb zo'n probleem met mijn 7800GT ook gehad..ik was aan het gamen en opeens viel mn beeld weg. garantie zal je denk ik niet meer hebben..jammer

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-07 15:02
Ik heb hetzelfde, gewoon je tv kabeltje eruit trekken en je bent van het 'probleem' af.

• Z500
Nee zoals ik in mijn eerste post zei, ook zonder tv kabeltje zie ik geen beeld.

Maar goed ik heb nu windows opnieuw geinstalleerd met andere videokaart en daarna de oude er weer in gezet, als ik maar in windows kan komen toch? Wel een beetje moeilijk elke keer als ik windows opnieuw wil instaleren maar goed dat moet dan maar....

Misschien met de tijd een nieuw kaartje kopen :P

Bedankt voor de reacties ;)
Pagina: 1