Toon posts:

nieuwe soundcard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo.

Ik heb besloten om mijn creative SB live! player 1024 in te wisselen voor een wat betere.
ik zit te denken aan een De Sound Blaster Audigy SE
http://www.vobis.nl/?ID=ProductDetail&ProductID=104934 hier een linkje

mijn budget gaat niet veel hoger. maar toch wil ik kwaliteitsgeluid.
is deze kaart goed voor mijn 4.1 speaker setje? is het de upgrade waard? schiet ik er wat mee op?
ik heb namelijk een erg gevoelig rechter oor. en wil gewoon mooi geluid.

bijvoorbaatdank!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb je al een gezocht naar reviews e.d. op het web?

Verwijderd

het geeft goed geluid in 24 bit 96 khz maar weet eigelijk neit wat beter is

Verwijderd

Topicstarter
Ja wel maar ik koop hem het lieft direct in de winkel. Ik woon in Assen.
we hebben een Dixons, DynabYte, Vobis, Shiftcomputers en nog heel wat kleineren zakkjes.

het gaat erom of deze kaart goed is. check de link in de startpost maar ff.

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 21:08

ChangeLife4Ever

owned by above

Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:47:
Ja wel maar ik koop hem het lieft direct in de winkel. Ik woon in Assen.
we hebben een Dixons, DynabYte, Vobis, Shiftcomputers en nog heel wat kleineren zakkjes.

het gaat erom of deze kaart goed is. check de link in de startpost maar ff.
Waar heb je gekeken naar reviews e.d.? Die zijn er volgens mij zat te vinden. Ik heb deze kaart: http://www.vobis.nl/?ID=ProductDetail&ProductID=98950 en ben er wel positief over ;). Je moet wel opletten wat je koopt, want die Audigy SE is dus de slechtste van die serie...

remember your end, someone owns us

• Dabien
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-11-2025
Dit is wel een OMG waard. Je gaat natuurlijk geen X-Fi met een Audigy SE vergelijken.

Persoonlijk denk ik niet dat je de fout in kan gaan met een kaart van Creative. Ik vraag me alleen wel af wat de toegevoegde waarde van de Audigy is ten opzichte van de SB Live. Het lijkt me niet echt dat je er in geluidskwaliteit merkbaar op vooruit gaat.

Zelf heb ik onlangs een Audigy 4 gehaald, om de framerate van mijn games wat op te krikken (gebruikte eerst gewoon de on-board rommel). Die kaart bevalt mij erg goed, maar kost wel rond de €50,-.

Op basis van gezond verstand zou ik zeggen, hou gewoon lekker die oude kaart van je. Als het niet stuk is, moet je het niet repareren. Ik zou hem alleen vervangen door een absurde topkaart zoals, inderdaad, eentje uit de X-Fi serie (mucho duuro!!!).

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar zit wel wat in dabien, maar het geluid is niet erg goed...een beetje schraal..
er staat bij jouw kaart dat ie geen EAX ondersteund. (de audigy SE wel).

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 22:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey maar wie denk nog meer dat ik er niet veel op vooruit zal gaan?
is kijn onboard soundcard (asus P4PE-X mobo) beter is dan de audigy se?
de audigy se ondersteund wel EAX en EAX hd-3 (ofzoiets).

• Dabien
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 22:24:
Ja daar zit wel wat in dabien, maar het geluid is niet erg goed...een beetje schraal..
er staat bij jouw kaart dat ie geen EAX ondersteund. (de audigy SE wel).
Ik weet niet precies waar je dan kijkt, maar ik weet dat hij wel EAX ondersteunt. Kijk ook bijvoorbeeld op de site van Creative, waar staat:
Whether you enjoy music, movies, games, or all three, Sound Blaster® Audigy® 4 has something for you. Full EAX® ADVANCED HD™ 4.0 performance and compelling 7.1 surround sound take your PC gaming to the next level.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Je wilt mooi geluid hebben, maar waarbij? Is het voor muziek, spellen, films? Ik ben zelf vorig jaar overgestapt van een Sb live naar een Audigy en ik moet zeggen dat het voor muziek en films weinig verschil uitmaakt met mijn 5.1 creative set. Alleen bij spellen merk ik verschil door de EAX technologie...

• shnazzle
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01-2025
Ik moet het met een aantal mensen hier vreselijk oneens zijn. Namelijk..

Ik had een SB Live! en die heb ik toen vervangen door een Audigy LS, ik merkte meteen dat het geluid veel meer helder en realistischer was met muziek, en spellen helemaal.

Een paar maanden later, omdat ik een 7.1 set had en de Audigy LS maar 5.1 is heb ik de Audigy2 ZS gekocht. Hierbij ging de kwaliteit in het algemeen NOG verder omhoog.

De speakers die ik heb, Creative T7700 zijn niet het neusje van de zalm, maar toch wel erg goed. Goed genoeg dat ik een verschil hoor tussen de AudigyLS en Audigy2ZS. Een verschil tussen de Live en de Audigy zou ik al kunnen horen met een goedkoop setje Trust speakers!! :9

EAX is fijn, maar ik doe het meer voor het heldere geluid en natuurlijke (voor zover mogelijk met speakers van 100 euro) bassen.

De Live! is zo dof.

Success
Pagina: 1