Pagina van div vervangen door andere pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 415 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pderaaij
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-08-2025
Het is een beetje rare topic titel, maar veel beter kan ik het niet uitleggen.

Ik ben bezig met een website waarvan het content gedeelte uit twee helften bestaat. De linker helft is een overzicht van allerlei websites bestaande uit links naar een tweede pagina met alle informatie. In de rechter helft wil ik die tweede pagina laten zien.

Nu wil ik het liefst dat ik dit zonder een totale reload kan bekijken. Nu weet ik dat je de inhoud van een div kan aanpassen door het gebruik van div.InnerHTML, maar daar moet je direct de HTML invoeren. Is er ook een functie waar je gewoon de pagina naar toe stuurt? dus div.link = tweedePagina.html of iets dergelijks?

Anders ga je weer naar een oplossing met frames toe en dat wil ik eigenlijk liever niet. Ben eindelijk volledig op css over ;)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 09:23

André

Analytics dude

Wat is er mis met een complete reload, veel wordt toch al gecached? Verder is het wel mogelijk alleen ben je hier wel een lap code voor nodig en dat is denk ik niet wat je wil. Je kunt bijvoorbeeld met xmlHTTP wel nieuwe contect inladen.

TARGET= -- DIV als vervanging voor FRAME
html in div laden? via link

[ Voor 21% gewijzigd door André op 05-05-2006 20:14 ]

• pderaaij
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-08-2025
Ik bouw denk gewoon een IFRAME in, dat is eigenlijk precies wat ik nodig heb.

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-02 08:27
Met AJAX kun je precies doen wat jij wilt.

Voorbeeld: http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex17/ajaxcontent.htm

[ Voor 47% gewijzigd door JozyDaPozy op 06-05-2006 18:06 . Reden: voorbeeld-url toegevoegd ]