Phoenix NoteBIOS flash

Pagina: 1
Acties:

• lwmxynedtodth
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
Hey ppz,
Ik ben op zoek naar een .wph bestand om mijn Bios te flashen.
Het gaat om een Phoenix NoteBIOS 4.0 bios. Ik wil m flashen omdat ie erg verouderd is,
en er bijvoorbeeld geen cd-boot optie op zit.
Ik heb al op driverguide en google gezocht, en heb alleen een programma'tje gevonden om de bios te flashen, maar niet met de juiste image (bios.wph).
Weet iemand waar ik die kan vinden?

Hier de specs, voor zover ik ze weet:
  • Ision Multimedia Notebook Computer, FCC ID FMA87, manufacturer onbekend, type 87
  • Mobo: helaas onbekend, boot meldt: Notebook Computer Version 1.00.1.00
  • 80 mb ram, 2 gig hd, 200 mhz cpu, 2 mb gpu
  • bios: Phoenix NoteBIOS 4.0
Het merkwaardige is, dat ik dus niet de werkelijke specs weet. Heb m gekocht op speurders.nl, en ik denk dat het een kloon is. En verder weet ik ook niet of die "4.0" nou voor de versie van de bios, of gewoon voor de bios-titel staat.

Ik heb ff gekeken bij phoenix, maar deze hebben alleen nog award bios-flashes. Ook op google gezocht, en ben erachter gekomen dat de meest huidige versie, revision v6 is.

Kan iemand mij verder helpen, met bijv. een database-site met images ofzo, of weet iemand hoe dat nou precies zit met die phoenix ongein. Oja, heb nog op de ffc id gezocht, maar kwam niet verder dan dat ie in taiwan is gemaakt.

Thanks in advance,
lwmxynedtodth

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je hebt blijkbaar mijn eerdere sluitmessage niet begrepen mbt BIOS versies:

Dat dit *een* Phoenix NoteBIOS 4.0 is, zegt bijna niets. Er zijn waarschijnlijk letterlijk honderden notebooks met een dergelijke BIOStype. Ook al zijn ze allemaal NoteBIOS 4.0, als je de BIOS van een van die notebooks flasht op een andere gaat het niet werken (sterker nog, dan kun je waarschijnlijk dat ding gelijk weggooien, aangezien het nagenoeg altijd opgesoldeerde EEPROMs betreft in laptops, dus terugflashen gaat niet meer) :o

Zie het als een VINEX-wijk. Alle VINEX-locaties voldoen aan bepaalde voorwaarden, net zoals alle NoteBIOS 4.0 BIOSsen dat doen. Maar het heeft geen enkele zin om met een stratenplan van Nesselande door Leidsche Rijn je weg te proberen te vinden. Net zo heeft het geen zin om een BIOS van laptop 1 op laptop 2 te flashen, ook al zijn het beide NoteBIOS 4.0 gevallen :7

Wat bedoel je verder met "kloon" - iedere PC op aarde die niet van IBM zelf is, is een "kloon" van de originele IBM 5150 (PC), 5160 (XT) of 5170 (AT). Daarom is die betekenis van "kloon" volstrekt irrelevant. Is dat wat jij eronder begrijpt of wil je er iets anders mee zeggen :?

Als je wilt dat we je helpen hebben we meer info nodig, alleen die FCC geeft idd aan dat *iets* OEM apparatuur is dat door Nan Tan Computer Co in Taipei gemaakt is, maar niet meer dan dat. Van welk onderdeel komt die FCC ID :?

Ision was een (zakelijke) ISP, geen hardwarefabrikant, zie http://www.ision.nl/
Geachte bezoeker van de Ision website,

Sinds maart 2004 maakt Ision onderdeel uit van Easynet.

Vanaf 1 oktober 2005 treft u alle informatie over onze zakelijke dienstverlening
aan op de Easynet website. Voor informatie over ons dienstenaanbod voor
particuliere gebruikers kunt u voortaan terecht bij Concepts ICT.
Kortom, waarschijnlijk heeft degene van wie je deze notebook overgekocht hebt in het verleden gewerkt voor Ision en heeft dat niets met het type notebook te maken.

Dan de vraag: exact hoe kom je erbij dat het een "Ision Multimedia Notebook" zou zijn. Waar staat dat geschreven :?

En tenslotte de tip om eens te proberen wat er in de PMG FAQ staat over het identificeren van je moederbord. Hoogstwaarschijnlijk zie je bij de POST-scherm een BIOS string onderaan het scherm (reeks van letters en cijfers). Daar valt waarschijnlijk een stuk meer uit te halen, met name wie de fabrikant is en als het even meezit exact welk model je hebt :o

Oslik blyat! Oslik!

• lwmxynedtodth
Fijn dat je zo duidelijk bent, en dat probeerde ik ook.

Het gekke, wat ik met "kloon" bedoel, is dat het naar mijn weten een soort naamloze laptop is.
Nergens staat iets van: manufactured by xxx. Het lijkt in mijn ogen een soort massale assembly. Ik weet niet goed hoe ik het kan uitleggen, maar dat er zo weinig werkelijke id's en type's op en in dat ding staan zegt genoeg.

Verder is het zo, dat ie bij het opstarten helemaal geen string aangeeft. Ook geen energy-star ofzo, of een fabrikant logo
tje. In de bios staat ook niks, behalve dat ie door phoenix is gemaakt, en dus iets met NoteBIOS 4.0 heeft. En verder wist ik niet dat NoteBIOS dus geen type is, maar nu weet ik t wel.

En je sluit message heb ik wel begrepen, en ik snap heus wel dat jullie met weinig harde info weinig kunnen. Dus het zou stomme moeite zijn om dan toch te posten. En is mijn starttopic niet uitgebreid?

Die FFC stond op de onderkant, en daar staat vbnb:
  • Notebook Multimedia Computer
  • Model: 87
  • FFC ID: FMA87
Dat is alles. Verder staat er daaronder op een vage sticker nog wat specs, die ook in de startpost staan, samen met een Serial Number. Wat Ision betreft, ik zal eens vragen of die gast waar ik de laptop van heb toevallig daar heeft gewerkt of m daar vandaan heeft. Mocht dat zo zijn, dan lost dat mss ook mijn "kloon" kwestie op: het zou een assembly door Ision kunnen zijn, met wat onbekende rotzooi.

Ik heb nog geprobeerd de laptop open te schroeven, maar dat heeft tot nog toe geen succes gehad.
Overigens bedankt voor je reactie, en ik doe echt mijn best om zo duidelijk mogelijk te zijn, ik ben immers degene die om hulp vraagt.

Thnx,
lwmxynedtodth

• lwmxynedtodth
Hey,
Ik heb even de laptop open geschroefd, om te kijken wat voor chips er allemaal in zaten.
Ben een aantal strings en merken tegen gekomen:
  • V53C16258HK50 - stond op de cmos chip, in google kwam ik op een pagina die meldde dat het ging om een cmos chip gemaakt door Mosel Vitelic. Hun logo is hetzelfde als die op de chip.
  • "SystemSoft PCCard/Works (c) 1992-1995 EW 8096
Is een van deze de bios idstring? En is er ergens een website waar ik die kan invoeren.
Of is er toevallig een programma'tje die de biosstring kan lezen, omdat ie dus verder nergens staat.

Ciao,
lwmxynedtodth

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:11
Daar heb je allemaal niets aan, dit zijn standaard componenten die in elke notebook zitten.
Zonder merk kom je nergens en ik betwijfel dan ook heel erg, dat als er geen merk op de notebook staat, dat je dan wel een BIOS gaat vinden.
Meeste bedrijven die OEM laptops fabriceren hebben geen site, en al helemaal geen mogelijkheid om BIOSsen te downloaden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien tijd om even een stap terug te doen:

*Waarom* wil je die BIOS updaten :?

Misschien is er wel een andere manier om datgene te bereiken wat je wilt :o

Iig verwacht ik weinig van het openschroeven van de notebook, enige wat je zo zou kunnen doen is de BIOS EEPROM chip vinden en indien niet vastgesoldeerd eruithalen en in een lezer uitlezen - maar dat is nou niet direct iets wat je 1-2-3 kunt doen.

Oslik blyat! Oslik!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:35
Ik heb hier thuis ook een "Multimedia Notebook Computer" alleen dan type 862. Nadat ik op onderzoek was geweest kwam ik erachter dat het merk Topline was.

De specs van mijn beestje (Pentium 150, 16MB ram e.d.) komen in de buurt van jouw specs. Dus wie weet heb je ook een Topline. Niet zeker, maar wel een richting waarin je kan zoeken ;)
Pagina: 1