Ik heb vandaag een nieuwe hardeschijf 400 GB verdeeld in 2 partities van 200 GB, de eerste heb ik geformateerd toen ik windows installeerde (wat duurd dat ontzettend lang), de tweede hardeschijf kan ik die nu gewoon activeren en snel formateren of moet ik persee een volledige format doen in XP?
Je kan hem gewoon snel formatteren.
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Wat is mis met proberen wat werkt? Lukt het niet 'snel' dan resteert alleen een normale format.
ARME AOW’er
Waarom vraag je het, als je het gewoon kunt proberen?
edit:
D'oh; spuit elf.
edit:
D'oh; spuit elf.
[ Voor 26% gewijzigd door Soultaker op 05-05-2006 19:40 ]
Ik wist niet als je een nieuwe hardeschijf hebt dat je dan kan snel formateren, meende eerst een nornale format overheen moest gooien en als je een keer alles leeg maakt een snel format (bv. als je xp opnieuw gaat installeren)...
Maar in elk geval iedereen bedankt!
Maar in elk geval iedereen bedankt!
Bij een snelle format wordt enkel de partitie- en bestandstabellen klaargemaakt, bij een lange format worden ook nog alle sectoren van de schijf getest op de gezondheid. Wat bij enorm grote schijven inderdaad ontzettend lang kan gaan duren 
Best wel simpel dit, eigenlijk.
Best wel simpel dit, eigenlijk.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()