Printserver met ander IP adres bereiken

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb hier thomson speedtouch 510 modem met adsl verbinding enzo, je kent dat wel. Ip adres van de modem is 10.0.0.138, DHCP staat aan, eigen systeem heeft 10.0.0.160. Werkt allemaal prima

Nu heb ik nog een Intel NetportExpress 10/100 printserver. Leuk ding maar de firmware hiervan is een beetje verneukt. Dat wil zeggen dat het IP adres vast is ingesteld en dat ik deze niet meer kan veranderen omdat de webinterface van dat ding verneukt is. Poging tot nieuwe firmware in dat ding zetten is mislukt.

Vaste instellingen van dat ding zijn:

IP 172.20.28.165
subnet mask: 255.255.252.0
default gateway: 172.20.31.254

Ik wil dat ding toch graag kunnen bereiken vanuit mijn netwerk, als ik het IP van mijn systeem instel in de range van dat apparaat dan kan ik hem prima bereiken, maar dan kan ik dus niet meer internetten.

Het is mijn duidelijk dat ik een static route aan moet maken in mijn modem/router om zo die printserver toch te kunnen bereiken.

Ik heb al een aantal routes geprobeerd maar het is mij helaas nog niet gelukt. Is het wel mogelijk om in deze situatie de printserver te bereiken EN te kunnen internetten m.b.v. static routes?

Bij het aanmaken van een static route in mijn modem heb ik de volgende invulmogelijkheden:

IP routing properties:

Destination:

Source:

Gateway:

Interface:

Waarbij OF de gateway ingevuld moet worden OF de interface (eth0 of pppoa)

Kan iemand me helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door weppe op 05-05-2006 19:11 ]

Verwijderd

Eerst proberen of je niet via telnet adres kan veranderen.
(firmware update?)

Anders tweede ipadres ingeven op de pc.
Dan moet je zelf ook wel een vast ip instellen en dhcp over boord gooien, maar dat moet geen probleem zijn.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zou misschien je pc een tweede ip kunnen toewijzen in de 172./252 naast het 10. ip?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• weppe
  • Niet online
Tweede IP pakt hij alleen als hij GEEN ip van een dhcp server kan ontvangen. Als je je systeem handmatig een IP adres toewijst dan heb je geen mogelijkheid om een tweede IP op te geven.

Firmware update is mistlukt zoals ik al zei.

Als ik een telnet sessie open naar de printserver dan krijg ik het volgende te zien:

TELNET MAIN MENU
CHOOSE FROM THE FOLLOWING:

1 DISPLAY STATUS
2 EXIT

Ik kan dus alleen de status bekijken.

Wat is het commando om een ip adres te wijzigen? Misschien kan ik dat eens proberen?

• weppe
  • Niet online
Niemand?

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-04 19:48

jhu

Dit zijn wat hulppagina's waar je vast verder mee kan komen, zelfs eerdere vergelijkbare gevallen op Tweakers.

http://www.intel.com/support/netport/pro/sb/cs-011597.htm

http://support.intel.com/...port/pro/sb/CS-015307.htm

Printserver met IP anders dan netwerk aansluiten *

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• weppe
  • Niet online
Het werkt al, ik was het te ver gaan zoeken. Gewoon een 2e IP toegevoegd op mijn machine zoals hierboven al gezegd werd.

Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1