Toon posts:

Goed Dolby/DTS set,wat kost dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een mooie setje voo Dolby Prologic en DTS geluid, aan hoeveel geld moet ik dan denken? Ik hoef niet zo'n superset met speakers van 5 mille per stuk, als ik maar gewoon lekker een film ermee kan kijken met goed geluid. Ik moet de versterker/decoder en de speakers hebben (subwoofer, is dat nodig of niet).

Wat raden jullie aan voor een beetje redelijke prijs?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:37

Jag

Kijk maar eens de andere threads over dit onderwerp door, en doe desnoods een search. Ik heb nu niet zo'n zin om uitgebreid te antwoorden, bovendien heb ik niet veel ervaring met 5-kanaals audio.
Wel weet ik, dat gaat altijd op, dat je het meeste moet uitgeven aan de speakers.
En voorbeeld van goede speakers is de B&W 600-II serie, maar die zijn wel prijzig. Voor een hele set speakers (2x main, 2x surround, 1x centre, 1x sub) kost zo'n 4 mille. Maar dan heb je wel echt top speakers! Maar het komt er gewoon op neer dat 5-kanaals audio gewoon ontzettend duur is! Daarom zou ik maar eens heeeel goed nadenken of je nou echt zo vaak DVD's huurt/koopt, of dat je vooral veel muziek luistert. In het tweede geval kan je namelijk veel beter een goede stereo set kopen, ben je voor minimaal (!) 1500,- klaar.

Jag

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Lynx,

Ik ben momenteel zelf ook bezig om het eea. uit te zoeken op Dolby Prologic/DTS gebied.

Wat ik nodig heb is: TV/DVD/Versterker + Boxen

Mijn keuze qua TV gaat al gauw uit naar PHILIPS en wel de 32PW9525.
Bij de DVD zit ik nog te twijfelen tussen de DVD-755 en de DVD-955.
(De eerste is zonder en de tweede met AC3/MPEG2-decoder en 6 audio-uitgangen).

Aangezien ik er ook nog graag een versterkertje bij wil met wat geile boxen (maar ook NIET te duur natuurlijk) ben ik nog eens goed zoekende op dit moment.

Als jij wat meer weet, laat het mij effe weten ok ?
Het merk welke je volgens de kenners moet aanhouden is dus PHILIPS !
(Of LOEWE maar die is nog niet zo bekend in NL).

Verwijderd

hi,

Voor de speakers zou ik de speakers van Energy kiezen. Te koop Bij HOBO Hifi (www.hobo.nl. Daar zijn ook DVD spelers te koop. Kijk naar de relatief goedkope PIONEER 525. Super player. Nu nog een set voor de dolby digital (pro logic is mono en dus oud)en DTS. Houden we het op pioneer 808 RDS

kortom: 5 speakers en subwoofer (2400)
dvd player rond de 1200
reciever rond de 1100

dan ben je klaar voor 4700 piekies..
Wel even de DVD player regio vrij laten maken (kan ook bij HOBO)

als je alles in een koopt nog even je snoeren erbij bietsen plus wat andere korting.

SuCCES
Subwoofer zou ik zeker doen, die mis je echt.

Verwijderd

absoluut geen PHILIPS NEMEN..

de duurdere SONY's of PIONEER

• K-2SO
Wat een onzin zeg, iedereen heeft z'n eigen smaak wat dit betreft en dus kan je geen merken af gaan lopen zeiken ! :(

IK VIND de TV van SONY namelijk BAGGER maar dat in MIJN mening (dat wil dus niet zeggen dat het ook zo is ok ?).

En PHILIPS spul is in mijn ogen dus veruit beter dan SONY. :)

Bastie, heb je ook een beetje ondebouwing voor je uitspraak of zeg je dit alleen omdat je toevallig ooit een Sony gekocht hebt en jezelf tevreden wil houden ?

Verwijderd

Als je kleine kamer hebt voldoet Creative DTT 2500 nog!

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb een paar maanden geleden een DTS setje gekocht en ik ben gegaan voor een Kenwood DTS receiver met een Kenwood cd-speler en een dvd speler voor in m'n pc. Als boxenset kan ik de magnat serie aanraden. goede kwaliteit en niet al te duur.

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Even wat rechtzetten;

Prologic is analoog

DTS is Digitaal

Ik heb de Sony blabl 830 Dolby digital.
En JBL LX100 en de LX300 boxen kost 4200,-
totaal incl. DVD SPeler van sony

Ja ja ja Nee !!

Verwijderd

Sorry Serum niet de bedoeling om je te kwetsen of om Philps af te zeiken.
Het is onder de DVD'ers onder ons bekent dat de Pioneer en de duurdere sony's erg goed zijn. Zelf heb ik niks van sony, ik heb dit van de DVD nieuws sites. Ik ben zelf nogal een grote film fan en dus DVD Fan en weet dat de DVD merken pioneer en Sony zijn. Je kan natuurlijk ook de DVD speler van http://www.wmm.nl / nemen te koop bij wehkamp voor 499. Maar dan is de kwaliteit een stuk minder deze is namelijk PC based.

Zelf heb ik gekozen voor Pioneer(515) omdat het toen (1 jaar geleden)de enige was die ook cdr's kon lezen. dat is leuk voor digitale foto boeken etc. De DVD spelers van philps konden dat toen nog niet.

de speakers zijn me aangeraden door een expert uit de states. Ik wilde Bose maar ik heb nu het verschil gehoord dat is echt HUGE.. Een andere vriend van mij heef tTAnnoy speakers a 1200 per stuk met een aparte versterker each.. Dat zijn profesionele monitors die zijn ook heel mooi. maar dan loopt het weer een beetje uit de klauwen.

Zelf heb ik de set die ik eerder omschreef omdat deze redelijk te betalen is. Ik heb er een LCD projector bij die erg goed is (600 ansi) en een Filmscherm van 200 bij 180...

erg leuk allemaal... en zeer de moeite voor de liefhebber.

Verwijderd

Oja serum..

Ik heb een B&O TV MX7000, daar zit ook een Philips beeldbuis in.. ben daar zeer tevreden over.

Als je eventueel een andere DVD speler koopt kijk dan wel even of hij een OPTISCHE aansluiting heeft (IVM DTS en DD 5.1 nu ook 6.1) een spdif aansluiting is toch minder.

en naar S-VHS aansluiting, mocht je video/TV dat ondersteunen en eventueel LCD projector

Groeten
Bastie

• Flox
  • Laatst online: 14-04 20:57
Ik heb:
Technics SA-DX930 met elac front speakers en kenwood surround speakers voor

Technics: 1000,-
Front speakers: 700,-
surround speakers: 500,-
In deze versterker zit dts en dobly prologic

Earth is nice, heaven is better...

• K-2SO
Bastie, ik val je ook niet aan ofzo. :)

Ik wil alleen maar even zeggen dat PHILIPS op DVD gebeid voortaan op 1 lijn staat met SONY en PIONEER.
Het feit dat je op de VS sites allemaal SONY en PIONEER ziet staan is omdat dat juist DE merken zijn in de states.
Neem nou de PHILIPS DVD-955 daar zit echt ALLES op en aan ... in deze prijsklasse is dat gewoon geweldig toch ?

Afbeeldingslocatie: http://www-eu.sv.philips.com/catalogue/data/jpg/NL/dvd955.jpg

En over smaak gesproken, ik heb gisteren de Sony WEGA vergeleken met de Philips 32PW9525 Real Flat Blackline-S.
Het verschil is dus duidelijk aanwezig, Sony snapt de term PLATTE beeldbuis nog niet helemaal dus ...

Afbeeldingslocatie: http://www-eu.sv.philips.com/catalogue/data/jpg/NL/32pw9525.jpg
Pagina: 1