Toon posts:

SLI 2xXFX6800GT haalt benchmark van 3220.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik ben al een aantal dagen bezig met mijn systeem maar heb nog steeds geen goed antwoord.
Het probleem is als volgt:
Ik heb sinds 2 dagen eindelijk mijn systeem op sli draaien. Ik heb namelijk een tweede XFX6800GT gekocht via marktplaats.
Na de installatie van SLI is mijn systeem er op achteruitgegaan. Ik heb volgens mij voor deze sli opstelling een veel te lagen Benchmark score van 3220. Dit is ook merkbaar in spellen.

Systeem:
P4 6800 3GHz 800MHz
ASUS P5ND2 SLI
2xXFX6800gt (sli)
1Gb RAM
Tagan 480 Watt
80 Gb HD en Plextor brander.

Wat ik al heb gedaan:
Ik heb al heel heel veel gegoogeld en op got gezeten.
Voeding laten cheken bij de pc winkel waar ik half werd uitgelachen en waar ze mij zeiden dat ie echt genoeg stroom leverden. Ze hebben hem getest met 2 Raptor schijfen en 1 gewone.
Bios geflashed nadat ik erachter kwam dat de ene v2.1 en de ander v2.3 was.
Nieuwste drivers, alles van de hardware nagelopen en benchmark test gedaan.
Kaarten omgewisseld.

Wat mij opvalt:
1 kaart word minder warm en fan draait langzamer. Maar ledje brand gewoon groen en het systeem herkent alle SLI kaarten.

De versieverschillen (2.1 en 2.1) Ik heb de bios al geflashed met MVKflash. Ik heb eerst backup gemaakt en de nieuwste geflashed op bijde kaarten. Toen ik flashde hoefde ik niks intetypen f maar na een tijde van veel tekst zei hij dat het goed was en dan ik moest rebooten. Terug in windows meost ik sli weer inschakelen en ging voor de eerste keer het beeld echt tien seconden op zwart zoals de driver aangaf. Dat dee hij eerste niet.

Temp: hoog, in windows rond de 60C
Weet iemand wat er is? Is de kaart halfdood?

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-06 11:42
Ik heb al gezien dat de voeding naar mijn idee wel goed zit.
Het schijtn wel dat er meer mensen zijn met een dergelijk probleem, vaak te wijten aan het 2e PCIe slot dat niet helemaal wil, of een instelling ergens.
BIOS e.d. is al geflashed, maar heb je het ook helemaal uitgeplozen voor een instelling die misschien wat hoger kan, of in ieder geval anders is dan slot 1 ?

Verwijderd

Over welke benchmark heb je het???
3dMark 2006/2005/2003???

Een benchmark zegt ook niet alles natuurlijk...
Als je bijv. een spel speelt met een single card...loopt dat spel dan beter als MET SLI?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 18:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog nergens in de bios iets gezien over verschillende sloten.
Ik heb die flash dus op de grafische kaarten uitgevoerd.\

Benchmark 2006 zonder Anti alaising en met firewall en virusscanner gewoon aan.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 18:28 ]

Verwijderd

Maar de het SLI systeem loopt wel beter in games E.D.?

Verwijderd

Topicstarter
Nee juist niet.
Bijv. BF2 eerst speelden ik alles hoog (incl anti alaising) behalve shadows en light die stonden op medium en low. Nu staat alles op hoog en schokt het heel erg. Verwacht je niet van een sli systeem.
Het loopt dus niet veel slechter maar je zou wel veel en veel meer verwachten. Want wat is denk je de normale benchmark voor dit systeem?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 18:32 ]

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-04 10:24

Akino

Dr. Opteron

Denk dat je een ander benchmark bedoelt,mits je hoger uitkomt dan alle kaarten in het onderstaand lijstje

Afbeeldingslocatie: http://www23.tomshardware.com/charts5/293-282-108.png

Heb je de goede Nvidia drivers reeds geinstaleerd,....chipset en VGA drivers
Weet nog van m'n P5N32SLI dat het in't begin echt wel ff zoeken naar een goede combinatie.
Heb eigenlijk toen het lekerst gedraaid op een Beta bios,met dito beta drivers.

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gewoon de nieuwste nforece en display driver. Ik heb voor mobo niks nieuws geinstaleerd omdat de bios update van asus niet goed werkt. of de server is vol of hij heeft niks gevonden.
Wat mij op valt is dat 3dmark geen sli systeem vind.
Ik heb dus een 3dmark van 3220. Dat getal kreeg ik na allemaal filmpjes die soms heel heel erg schokten.

• Format-C
  • Laatst online: 00:49

Format-C

Tracing Rays

Draai 3DMark'05 eens met

1: de "nieuwe" kaart
2: de oude kaart

Wat zijn de scores?

Weet je zeker dat je geen brakke kaart hebt gekocht, en dus niet "besodemieterd" bent?

Edit\:
Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 18:31:
Nee juist niet.
Bijv. BF2 eerst speelden ik alles hoog (incl anti alaising) behalve shadows en light die stonden op medium en low. Nu staat alles op hoog en schokt het heel erg. Verwacht je niet van een sli systeem.
Het loopt dus niet veel slechter maar je zou wel veel en veel meer verwachten. Want wat is denk je de normale benchmark voor dit systeem?
Ik zie dat je maar 1GB Ram hebt. Als jij alle BF2 game settings omhoog schroeft, gaat jouw PC geheugen zuipen. hoe hoger de settings (resolutie/ AA/ AF) hoe hoger je geheugengebruik. Bij BF2 en hele hoge settings heb je minimaal 1,5Gb RAM nodig. ;)

[ Voor 111% gewijzigd door Format-C op 05-05-2006 18:56 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Topicstarter
ja. ik heb de kaart zien draaien op cod 2.

IK HEB TROUWENS EEN P5ND2 SLI DELUXE.

• gabiballetje
  • Laatst online: 29-06 11:42
Mijn ervaringe met Asus zijn op dat gebied juist enorm goed.
Vooral voor de vidkaarten raad ik je de asus drivers aan (ja die zijn anders dan de standaard).
Ik heb het namelijk gehad dat ik met de Asus drivers snel ging, en met nieuwere drivers van nvidia altijd trager was, zowel in benchmarks als in game, zelfs tot 2 jaar na dato waren er nog geen betere drivers gemaakt.
Daarbij is het de moeite om het te proberen.
Wat BIOS drivers betreft, bij Asus kun je alles vinden, asus is goed met drivers.
Never hurts to try.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

http://www.rage3d.com/rev...re/3dmark06/index.php?p=4

Je hebt een Pentium. Dat haalt je score ook wat omlaag.

Zie ook nog een edit in mijn eerdere post.

[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 05-05-2006 18:59 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-07 12:10
Dat je beeld gaat schokken bij BF2 ligt inderdaad aan je geheugen, 1 gig is te weinig. Zelfs 1 GF6800GT kan dat spel wel op high settings draaien, als je maar genoeg geheugen hebt. Tja en die benchmark..... ik haal met mij 6800gt @ ultra + iets van 2600 punten dus ik weet niet waar het aan ligt bij jouw maar jij haalt in sli wel een stuk hoger.

Hallo

• Nap
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Nap

Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 18:31:
Nee juist niet.
Heh, ja, zoals hierboven, BF2 heeft wel wat meer geheugen nodig en waarschijnlijk ligt het schokkerige niet aan de videokaart maar aan het over en weer laden van de harde schijf naar geheugen etcetera :) Probeer eens met Aquamark 3 te benchmarken

Verwijderd

Topicstarter
dus die score is nog niet zo slecht hoe kan het dan dat ik praktisch niks merk qua snelheid en prestaties vooral in games.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Draai 3DMark 05 eens dan als je wilt? Met sli.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

@ TS:

Ik blijf nog steeds bij het feit dat je alle dingen die ik in je vorige topic voor heb gesteld niet geprobeert hebt.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 19:06:
dus die score is nog niet zo slecht hoe kan het dan dat ik praktisch niks merk qua snelheid en prestaties vooral in games.
Omdat de rest van je systeem de bottleneck is ;) Zoals eerder gezegd : je hebt meer geheugen nodig om er überhaupt iets van te merken. En praktisch merk je van SLI toch weinig. Het gaat vooral om de cijfertjes :P

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 19:06:
Omdat er veel spellen zijn waar de prestaties zelfs achteruit gaat als je SLI draait. Niet elke game is geoptimaliseerd voor 2 kaarten in SLI. Dus daar zou het ook door kunnen komen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

TEAMIKKE schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 19:17:
[...]

Omdat de rest van je systeem de bottleneck is ;) Zoals eerder gezegd : je hebt meer geheugen nodig om er überhaupt iets van te merken. En praktisch merk je van SLI toch weinig. Het gaat vooral om de cijfertjes :P
Idd, ik zei de TS ook al in een van mijn eerste posts in zijn vorige thread dat zijn CPU een bottleneck was.

Ik vraag me af waarom er keer na keer over al mijn replies heengelezen word. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

speel COD2 eens met 1 kaart eerst..en later met 2 kaarten..
COD2 ondersteunt namenlijk wel GOED sli..
Kijk eens of je verschil ziet/merkt....ik denk dat die score die je hebt gehaalt trouwens gewoon normaal is...als 1 enkele 6800gt @ ultra kaart in 3dmark'06 2600 punten haalt...lijkt mij het vrij normaal dat jij 3220 punten haalt.
SLI verdubbelt je punten namenlijk niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik kan zelf die voeding niet chekken. maar ik weet gewoon zeker dat er iets mis moet zijn want er is geen verschil. en sli is niet ontwikkeld om meer cijfertjes te zien en niks te merken (lijkt mij).
ik had met aqua3d (ofzo) 67.675.
Maar ja ik merk dus niks niks niks en nogeens niks van deze upgrade en bf2 staat in de sli ondersteundende lijst op slizone.
Maar mischien is het handig een lijstje te maken met wat te doen:

dus 1: nieuwe voeding.
2: extra geheugen
en waar ik zelf nu aan zit te denken is om gewoon die twee kaarten te verkopen + mijn mobo en een high end nieuwe kaart kopen.
Maar ik ga straks of morgen naar een pc winkel waar ze net 2 identieke 6800gt van xfx hebben binnen gekregen dan kunnen we gaan kijken wat het nou is.
@pieterveenstra: maar het verdubbelt bij mij de prestaties ook niet.
ik ga zometeen kaarten veranderen dus eerst met 1 spelen en dan cod2 op aller hoogste en dan de twee kaarten omdebeurt testen + benchmark en dan in sli.

Moet ik dan een nieuwe processor kopen?
Of voeding?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 19:41 ]

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 07:45

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 19:38:
ik kan zelf die voeding niet chekken. maar ik weet gewoon zeker dat er iets mis moet zijn want er is geen verschil. en sli is niet ontwikkeld om meer cijfertjes te zien en niks te merken (lijkt mij).
ik had met aqua3d (ofzo) 67.675.
Maar ja ik merk dus niks niks niks en nogeens niks van deze upgrade en bf2 staat in de sli ondersteundende lijst op slizone.
Maar mischien is het handig een lijstje te maken met wat te doen:

dus 1: nieuwe voeding.
2: extra geheugen
en waar ik zelf nu aan zit te denken is om gewoon die twee kaarten te verkopen + mijn mobo en een high end nieuwe kaart kopen.
Maar ik ga straks of morgen naar een pc winkel waar ze net 2 identieke 6800gt van xfx hebben binnen gekregen dan kunnen we gaan kijken wat het nou is.
@pieterveenstra: maar het verdubbelt bij mij de prestaties ook niet.
ik ga zometeen kaarten veranderen dus eerst met 1 spelen en dan cod2 op aller hoogste en dan de twee kaarten omdebeurt testen + benchmark en dan in sli.

Moet ik dan een nieuwe processor kopen?
Of voeding?
Voeding is het absoluut niet , ik draai met meer en zwaardere spullen en dat trekt een tagan 480 prima.
Je cpu daarintegen is veel te licht voor sli, aangezien dit meer cpu gebruikt zal het nog erger worden en je score achteruit gaan.
wat je ook even moet checken zijn je verloopjes aan de kaart van de voeding, die zijn soms verkeerd en krijgt de kaart 5v i.p.v 12, ik heb het ook gehad en me rot gezocht,......vandaar.
3200 is voor 2006 helemaal niet zo'n slechte score, probeer 2005 maar je zal zien dat je rond de 9000-10000 uitkomt, gewoon normaal dus.

wat je wel even kan proberen is je cpu wat te overclocken naar 3,6 of zo, zal je zien dat je score aardig oploopt.
http://www.ministry-oc.net/contests/viewscore.php?s=61661
.

[ Voor 5% gewijzigd door Rol-Co op 05-05-2006 20:04 ]

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even vertellen wat er vandaag gebeurt is.
Vanochtend was mijn pc erg slecht aan het presteren en was hij heel heet. Alles schokte etc. Waarschijnlijk was die tweedehands kaart fout. Hij werd te heet terwijl de oude graden koeler was. Dus heb ik de bios gebackuped (van de oude kaart dus) en heb ik die geflashed.
Hier zit (denk ik) de fout. Er is iets misgegaan waardoor mijn pc heel heel heet werd. SLI werkten wel beter maar door de hitte ging vermoedelijk de cpu zichzelf downclocken als beveiliging.
De PC is dus nu bij de intensive care:P waar ze vanalles gaan doen. In de winkel hebben ze tijdens een benchmark volt gemeten en die bleef heel stabiel. En tijdens de benchmark test op de CPU stond de computer dus gewoon vast.
Ik had zelf ook al geplanned om de twee kaarten stuk voor stuk om tegaan wisselen maar nu doen zij het.
Dus afwachten wat er uitkomt en het ligt dus niet aan de voeding (denk ik)

Groetjes

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
DJ_The_SP schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 19:28:
[...]

Idd, ik zei de TS ook al in een van mijn eerste posts in zijn vorige thread dat zijn CPU een bottleneck was.

Ik vraag me af waarom er keer na keer over al mijn replies heengelezen word. :)
Meer smiles gebruiken ;) :P :P :P

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben bij de winkel gekeken en ze konden niks vinden. Ik ga nu maar windows opnieuw installeren en de bios van de kaarten flashen met een file van internet. w
Het is echt niet goed want diekaarten worden echt vreselijk warm. zo erg dat ze gan terugclocken!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij een tip geven waar ik heen kan gaan met mijn pctje om alles is goed te laten cheken.
Ik heb namelijk zelf nu 3 dagen aan het gebeuren besteed maar ben niet veel opgeschoten. Het enige is dat de pc nu koeler blijft. Maar ik snap nog steeds niet dat ik sli ondersteunde spellen zoals cod2 en bf2 niet op allerhoogst kan spelen met dit systeem.
Ik kon vroeger met een paar instellingen lager en 1 kaart het wel doen.

Sorry voor het editen had niet gezien dat deze topic al weer 2 paginas telden 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2006 19:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat dingen gedaan
benchmark op verschillende kaarten de kaarten hebben 4 punten verschil:
2391 en 2394
In sli dus 3220.
Dat zit wel goed maar de merkbare prestaties zijn heel slecht. Wat daarbij opvalt is dat het rode grilltje heel heet woord http://www.unitycorp.co.j...2-sli_dx/p5nd2-sli_2d.jpg
Dat rode blokje dus.
Zou dat een probleem kunnen zijn voor de rest van het systeem.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:57

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

dat rode blockje is je northbridge koeler en kan idd vrij warm worden, toch zou dit niet jou specifieke probleem moeten veroorzaken imho.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment na verschillende actiest is mijn benchmar van 3220 naar 2940 gestegen!
Dat is mooi en spellen zijn wat beter speelbaar maar nog erg schokerig. Is het nodig op spellen opnieuw te installeren na installatie sli?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 22:35:
Op dit moment na verschillende actiest is mijn benchmar van 3220 naar 2940 gestegen!
Dat is mooi en spellen zijn wat beter speelbaar maar nog erg schokerig. Is het nodig op spellen opnieuw te installeren na installatie sli?
Nou nou, 280 punten eraf noem ik niet echt een stijging :P
*just kidding, je bedoelde natuurlijk 3940. Maar welke acties bedoel je precies? Wel zo handig om dat even te delen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe mobo bios.
Flash kaarten.
Schoonmaak kaarten.
Beteren koeling rode blok waar we eiren op konden bakken :P

maar weet iemand of je spellen opnieuw moet instaleren nadat sli is geinstaleerd?

Verwijderd

Heb je uberhaupt wel SLI aan gezet ???

Verwijderd

Topicstarter
ja:S
beetje offtopic waar slaat die opmerking op eigenlijk.
O het was trouwens een fout!!! ik heb 3940 geen 2940 sorry!

Verwijderd

ow sorry nah ik dacht even sorry voor de opmerking dan

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Heb je de nieuwe chipset drivers al geinstalleerd? Wilde bij mijn 6800 Ultra ook nog eens 1000 extra punten in 3dmark05 erin pompen ;)
Pagina: 1