Tijdreizen bestaat echt!

Pagina: 1
Acties:

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik kan tijdreizen! Of misschien moet ik zeggen m'n proxy kan tijdreizen.

Vanochtend had ik ongeveer 65.000 blokjes in m'n out buffer en nog 85K in m'n inbuffer. Maar nu moest ik m'n computer opnieuw opstarten en nu staat er 16K in m'n outbuffer en in mijn inbuffer staat weer 133K. En ik heb geen verbinding waardoor ik kan flushen, ik stuur de buffers altijd per e-mail naar huis om te flushen.
Ik ben nu dus gewoon 2 weken terug in de tijd! Ik baal dus verschrikkelijk en natuurlijk jullie met mij! |:(
vijf-tig-dui-zend lieve blokjes... zomaar foetsie! :'(

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

hmm.. backup?

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:50
Ik heb ook wel eens gehad dat mijn proxyper ging flippen toen ik aan het sparen was. Meestal gebeurt dit als de pprc5out boven de 10mb uitstijgt. Als je dan steeds 'ls' intypt om te kijken naar de grootte van de bestanden dan zie je dat hij steeds van klein naar groot opnieuw opgebouwd wordt.

Als je nu op het moment dat de buffer wordt opgebouwd een reset doet, kan het gebeuren dat hij de buffer niet goed 'afbouwt' en raak je een zooi blokjes kwijt.

Natuurlijk verklaart dit niet waarom je inbuffer zo groot is geworden. Maar dat kan ook komen doordat hij blokjes heeft opgesplitst.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Cyberjunkie
ja sequence, wrijf het er nog effe in...

• Dutchman!
  • Laatst online: 22-05 17:04
nog een keer rebooten, kijken of je een jaartje de toekomst in kan *D

(en kijk eens of je hem niet perongeluk gebackupped hebt)

We spend our years as a tale that is told

• budi
  • Laatst online: 16:50
Als je spaart, moet je eigenlijk altijd regelmatig een backup maken, zeker bij zulke grote hoeveelheden. Ik zou niet kunnen slapen zonder :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Cyberjunkie
Ik ga nu in m'n taakplanner zetten dat ie iedere dag een kopie maakt naar een andere schijf.
Iemand een idee hoe je dat doet zonder dat ie de vorige backup overschrijft? Dus bijvoorbeeld een datum meegeven in de bestandsnaam.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Op donderdag 25 januari 2001 11:32 schreef Cyberjunkie het volgende:
Ik ga nu in m'n taakplanner zetten dat ie iedere dag een kopie maakt naar een andere schijf.
Iemand een idee hoe je dat doet zonder dat ie de vorige backup overschrijft? Dus bijvoorbeeld een datum meegeven in de bestandsnaam.
maakt toch niet uit dat je oude backups overschrijft? je wil toch alleen de nieuwste hebben.. :?

• Cyberjunkie
Op donderdag 25 januari 2001 11:34 schreef Sequence het volgende:

[..]
maakt toch niet uit dat je oude backups overschrijft? je wil toch alleen de nieuwste hebben.. :?
Totdat ik pas een dag later merk dat ik weer een zooi blokjes mis. Als mijn goeie backup dan alweer is overschreven door een verprutste versie, ben ik alnog de sigaar. Backups gebeuren daarom meestal op een reeks circulerende tapes, voor iedere weekdag een andere tape, zodat je altijd tot 1 week terug kunt gaan.

• Cyberjunkie
Zal ik eens verklappen hoe dit kwam? Ik ben er zojuist achter gekomen:
ik had de perproxy interactief draaien. Maar ook als service. Toen ik de interactieve perproxy afsloot, werd er gewoon doorgeflusht naar de proxy die als service draaide. Na opstarten van de interactieve sessie, groeide de logfile wel, maar ik kon niet zien dat er geflusht werd. Dus de computer opnieuw opgestart. En wat doet de service dan? Die schrijft de in en uit buffers weg zoals hij ze in het geheugen heeft. Weg blokkies, en 2 weken terug in de tijd! |:(
Maar al met al fijn dat ik nu weet wat er mis ging, dan kijk ik in 't vervolg hiermee uit.
Pagina: 1