Ik moet een dedicated server inrichten voor Exact Globe 2003 (plm. 10-14 gebruikers) waarvan de database-engine en de bestanden onder Windows 2003 Server met MS SQL draaien. Nu heeft mij leverancier mij aangeraden om de RAID-controller als volgt in te delen;
1. Heeft het opdelen in partities van de OS-schijf met onderstaande specs nog zin?
2. Heeft het opdelen in partities van data-schijven zin?
3. Is de geadviseerde schijven- en RAID-indeling nou sneller dan alles in RAID5?
4. Betere suggesties? (met beschreven apparatuur!)
Uiteraard willen jullie de specs van de server weten;
IBM eServer xSeries 226 8488-E4Y
- Towermodel met redundant voedingen
- 1x Intel Xeon 3000 MHz (tweede processor mogelijk)
- 3 GByte RAM PC2-3200
- SCSI Ultra320 ServeRaid 6i+ controller met 128Mbyte cache (battery backup)
- 5x harddisk 73,5Gbyte, SCSI Ultra320, 15.000rpm, 8Mbyte cache, seek 3,3ms, latency 2ms
- 1 harddisk bay vrij
- CD-rom, FDD, DDS Dat72 tapedrive
- Ethernet 10/100/1000
Moge duidelijk zijn dat ik persoonlijk een voorkeur geef aan een redundant oplossing vandaar mijn hang naar alles in RAID5 te gooien of 1 OS-schijf en 4 schijven in RAID5 voor de data. Ook staat het idee van 5 disks met in totaal 7 partities mij helemaal niet aan. Maar de leverancier houdt stellig vol dat alleen de geadviseerde inrichting zijn leiden tot een acceptabele performance.
We gebruiken nu nog Exact voor DOS
dus we zijn een ERG hoge performance en stabiliteit gewend. Let op, mijn vragen zijn dus gerelateerd aan PERFORMANCE; ik wéét al dat het voorstel van de leverancier geen redundancy inhoudt. Performance komt nu eerst!
- 1 disk met 3 partities voor OS, swapfile en engine
- 2x1 disk in RAID0 met 2 partities voor databases en logs van de ene grote administratie
- 2x1 disk in RAID0 met 2 partities voor databases en logs van de andere administratie
1. Heeft het opdelen in partities van de OS-schijf met onderstaande specs nog zin?
2. Heeft het opdelen in partities van data-schijven zin?
3. Is de geadviseerde schijven- en RAID-indeling nou sneller dan alles in RAID5?
4. Betere suggesties? (met beschreven apparatuur!)
Uiteraard willen jullie de specs van de server weten;
IBM eServer xSeries 226 8488-E4Y
- Towermodel met redundant voedingen
- 1x Intel Xeon 3000 MHz (tweede processor mogelijk)
- 3 GByte RAM PC2-3200
- SCSI Ultra320 ServeRaid 6i+ controller met 128Mbyte cache (battery backup)
- 5x harddisk 73,5Gbyte, SCSI Ultra320, 15.000rpm, 8Mbyte cache, seek 3,3ms, latency 2ms
- 1 harddisk bay vrij
- CD-rom, FDD, DDS Dat72 tapedrive
- Ethernet 10/100/1000
Moge duidelijk zijn dat ik persoonlijk een voorkeur geef aan een redundant oplossing vandaar mijn hang naar alles in RAID5 te gooien of 1 OS-schijf en 4 schijven in RAID5 voor de data. Ook staat het idee van 5 disks met in totaal 7 partities mij helemaal niet aan. Maar de leverancier houdt stellig vol dat alleen de geadviseerde inrichting zijn leiden tot een acceptabele performance.
We gebruiken nu nog Exact voor DOS
[ Voor 12% gewijzigd door JHMvP op 05-05-2006 21:12 ]
AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***