[350D] Corrupte RAW files

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb vandaag een fotoserie geschoten en ik ontdek bij 2 5 (Shit om de 10 foto's zit er wel een tussen :( foto's dat het bestand een groot zwart blok met gekleurde pixels rechtsboven heeft. Dit is uiteraard niet OK :(

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/9720/img48339nz.th.jpg

Heeft iemand dit vaker gehad bij de 350D? Zo ja, is dit een defecte memory module (is 4GB :{ ) of is de cam niet in orde :?

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 10% gewijzigd door Fairy op 05-05-2006 16:58 ]

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-01 23:20
Ik heb geen ervaring met de 350D, maar een logisch antwoord zou zijn: 'Rip ergens een andere module vandaan en test het' ;)

Dat groene vakje links boven in het zwarte vak, is dat overal zo?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 20:15

Barrycade

Through the...

Nou wil ik je ervaring niet onderschatten, maar heb je het getest met een andere CF? Of heb je die niet tot de beschikking?

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Zie je dit blok ook meteen op het LCD scherm van je camera?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:36

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Fairy schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 16:54:
Ik heb vandaag een fotoserie geschoten en ik ontdek bij 2 5 (Shit om de 10 foto's zit er wel een tussen :( foto's dat het bestand een groot zwart blok met gekleurde pixels rechtsboven heeft. Dit is uiteraard niet OK :(

Voorbeeld:

[afbeelding]

Heeft iemand dit vaker gehad bij de 350D? Zo ja, is dit een defecte memory module (is 4GB :{ ) of is de cam niet in orde :?

Alvast bedankt voor de hulp!
Heb je het ook geprobeerd met JPEGs? En zoals eerder al aangegeven, probeer eens een andere CF kaart. Welke RAW tool gebruik je?

[ Voor 3% gewijzigd door Kanarie op 05-05-2006 17:15 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-01 13:47
Gesneden koek! Heb het zelfde gehad met m'n EOS 350D in combinatie met een 1GB Sandisk Ultra CF kaart. Openbaarde zich telkens in de 25e RAW foto of ergens bij de 90 JPEG's. Kaartje bleek rot. Na vervangen nooit meer problemen gehad. Kwam er toen tevens achter dat het hebben van 4x 1GB gunstiger is voor de continuiteit dan 1x 4GB :P

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

http://forums.dpreview.co...rum=1031&message=17732878

Werkt een 4gig card wel in die camera... ?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26

breinonline

Are you afraid to be known?

Ja, dat zou zonder problemen moeten gaan.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Op de thumbnail dacht ik nog dat het een foto van een schoorsteen was :x

Nu maar hopen dat je hem niet bij een obscure webwinkel hebt gehaald, anders ben je nog eens een hoop geld kwijt. Mijn tip: winkels krijgen defecte kaarten gecrediteerd, dus je kan direct een nieuwe meekrijgen ;)

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Geheugenkaartje kapot denk ik.

• Fairy
  • Niet online
Ben ermee bij broer konijn geweest. Ze gaven aan dat als het na het formatteren van het kaartje nog steeds voorkomt dat ik dan maar even terug moest komen. Ook qua garantie op de camera hoefde ik me geen zorgen te maken :)

Dus toch netjes :)

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

En toch voor de zekerheid maar een 20D gekocht? ;)

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2025

Toff

FP ProMod
Ja, Sandisk Extreme III (overkill voor de cam, I know, maar wel lekker snel op de PC) werkt bij mij prima. Ik heb een keer (1x) een soortgelijke foto gehad, maar dat was toen ik het klepje te snel open had gedaan. Als dat contactje niet helemaal jofel is, zou het vaker kunnen voorkomen? RAW duurt langer kwa transport dan jpg, dus het risico is groter, als je veel met het klepje "speelt".
Hopen maar, dat het met een format verholpen is.

• Fairy
  • Niet online
MartijnGizmo schreef op zondag 07 mei 2006 @ 20:29:
En toch voor de zekerheid maar een 20D gekocht? ;)
Precies op het moment dat ik bij konijn was en het vroeg ook een 20D gekocht ja. Mijn vriendin is ook gek van fotograferen en we waren aan het kijken maar geen enkele compact voldeed (tja EVF hé geen TTL).

Dus toen op het magische idee gekomen om haar mijn 350D over te laten nemen en ik een 20D uit de voorraad van konijnenberg weg te kapen :)

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-01 14:55

B-lennium

Volvo 164 1975!

dus het ligt aan het CF kaartje? ik neem aan dat je vriendin geen kapote cam wil kopen.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Fairy
  • Niet online
B-lennium schreef op maandag 08 mei 2006 @ 11:00:
dus het ligt aan het CF kaartje? ik neem aan dat je vriendin geen kapote cam wil kopen.
Nee cam is prima, waaraschijnlijk kwam het door formatteren.
Pagina: 1