Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:26
Google nu ook in routebeschrijvingen
In de niet nalatende stroom van productlanceringen heeft zoekgigant Google wat nieuws: gratis routesoftware voor de mobiele telefoon.

Wie een telefoon heeft met gprs- of umts-verbinding, kan gebruik maken van de gratis software. Deze applicatie, waarvoor een Java-plugin is vereist, is feitelijk een mobiele variant van Google Maps. Binnen de software is het mogelijk een route uit te zetten. Navigeren is zoals bij gps-systemen is niet mogelijk.

Op dit moment werkt de (bèta)software op tientallen toestellen. De zoekgigant heeft een lijst met ondersteunde gsm's en mobiele apparaten, zoals de Blackberry, online gezet.
Bron: Webwereld.nl

Net geinstalleerd op m'n P900 en werkt vlekkeloos, je kan kiezen uit de map of de satellite kaarten, ook navigatie van straat (handigmatig, dus zonder GPS) tot straat gaat perfect.

Hier een demo (Java): http://www.google.com/gmm/tour.html

[ Voor 6% gewijzigd door man-o-script op 05-05-2006 16:52 ]

//

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 10:49
Wow, ik heb het net ook even geprobeert. En het werkt perfect, route plannen, en stap voor stap bekijken. Ik hoop dat het ook in PDA formaat komt ( VGA voor me toekomstige Hermes ).

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:17

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Downloaden met Opera-mini via breedband van je pc lukt helaas niet met m'n K750i ....
Zodra ik met de nieuwste 2.0 browser wil downloaden dan wil hij gprs gebruiken i.p.v. de bestaande bluetooth verbinding |:(

{edit}
Toch maar ff met gprs binnen gehaald, als je daarna via je pc google maps opstart dan gebruikt hij wel gewoon bluetooth :Y)

[ Voor 26% gewijzigd door Speedy-Andre op 06-05-2006 15:00 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Verwijderd

Zou geinig zijn als het zou werken. Mijn telefoon (nokia 6021) staat wel op de lijst van ondersteunde apparaten, maar nee het bestand is te groot zegt da ty^#^& ding.

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 11:51

mambo No5

Bad Apple?

Ik zit het nu ook te proberen met m'n D500. Het bestand binnen halen is no problemo, maar de applicatie blijft vervolgens hangen op de Terms and conditions. :/ Ik zie wel een gprs icoontje knipperen, maar er gebeurd verder niets...

* mambo No5 gaat verder prutsen

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:29
Ik gebruik dit nu ook een tijdje op mijn N80, werkt echt super, vooral via UMTS :)

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 06:46

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik krijg bijna constant 'Out of memory' boodschappen op mijn Samsung E720... Jammer, het ziet er handig uit...

Verwijderd

Heeft iemand een idee waarom ik wel Google maps op mn HTC P3600 PDA kan draaien, maar niet de satellietbeelden kan gebruiken? Dit lijkt me toch een vrij ' geavanceerde' telefoon....

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dat ligt aan de brakke MIDP2.0 implementatie van de java software ('Intent' denk ik?). Probeer eens IBM WebSphere J9 (te krijgen via de bekende kanalen, demo bij IBM beschikbaar), dat is een MIDP2.0 omgeving met een iets minder brakke implementatie. Daarmee heb ik de satalietbeelden wél aan de praat gekregen op mijn Qtek S200.

Leeschvoer:
http://blog.vikdavid.com/2004/12/java_on_pocketp.html
http://www-306.ibm.com/software/wireless/weme/
http://www.handango.com/P...amId=458&affiliateId=1218

[ Voor 38% gewijzigd door Vlabakje90 op 27-01-2007 12:22 ]

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11 09:21

Padvinder

doet z'n best

Google Maps Mobile is nu niet meer een java progje. surfen naar http://www.google.nl/gmm en je kunt de software installeren. Er zit ook een optie "Track Location (GPS)" bij... maar die krijg ik nog niet aan de praat met mijn BT GPS ontvanger. Iemand anders wel?

Ik kan op m'n Qtek S200 fantastisch satelietbeelden weergeven van google maps nu. Erg mooi en simpel programmatje.

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:10

Nick Name

SinFest!

Padvinder schreef op zondag 18 februari 2007 @ 03:01:
Er zit ook een optie "Track Location (GPS)" bij... maar die krijg ik nog niet aan de praat met mijn BT GPS ontvanger. Iemand anders wel?
De GPS functionaliteit werkt iig wel bij mijn Mio P550 met ingebouwde GPS ontvanger. Ik neem aan dat je je GPS muis wel gepaired had voordat je het programma opstartte?

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 13:10
Ik ben sinds gisteren Google Maps Mobile gaan gebruiken en het werkt echt perfect!
Veel mensen waaronder ik krijgen de GPS muis niet aan de praat dat komt niet door Google Maps Mobile, maar door iets in Windows.

Ik heb het met de volgende oplossing aan de praat gekregen:

Je bent allereerst een register editor nodig, ik heb daarvoor de Tascal registry editor gebruikt om de aanpassingen door te voeren.

Go to HKEY_LOCAL_MASCHINE\ControlPanel\GPS Settings
1. Remove the REDIRECT
2. Add DWORD Hide and set Value to 0
3. Add DWORD Group and set Value to 2
4. Soft-Reset
5 Klaar

Daarna kan ik via Start>Instellingen>Verbindingen de aanpassingen aan de GPS instellingen doorvoeren.

In de settings van de gps gebruik ik de volgende instellingen:
in tabblad Programma's: gps-programmapoort: com7
in tabblad Hardware: gps-hardwarepoort: com6; baud-rate 115200
in tabblad toegang: een vinkje bij gps automatiscg beheren (aanbevolen)

Ik had deze instellingen al ivm tomtom, en heb hier voor googlemaps dus niets aan veranderd.
en met deze instellingen werkt het bij mij.

Plaatje (let niet op mijn thema kleuren :9)
Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/9155/test2zn2.png
De blauwe punt is de plek waar ik mij bevind ten tijde van het gemaakte screenshotje.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Binnetie schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:24:
Ik ben sinds gisteren Google Maps Mobile gaan gebruiken en het werkt echt perfect!
Veel mensen waaronder ik krijgen de GPS muis niet aan de praat dat komt niet door Google Maps Mobile, maar door iets in Windows.

Ik heb het met de volgende oplossing aan de praat gekregen:

Je bent allereerst een register editor nodig, ik heb daarvoor de Tascal registry editor gebruikt om de aanpassingen door te voeren.

Go to HKEY_LOCAL_MASCHINE\ControlPanel\GPS Settings
1. Remove the REDIRECT
2. Add DWORD Hide and set Value to 0
3. Add DWORD Group and set Value to 2
4. Soft-Reset
5 Klaar

Daarna kan ik via Start>Instellingen>Verbindingen de aanpassingen aan de GPS instellingen doorvoeren.

In de settings van de gps gebruik ik de volgende instellingen:
in tabblad Programma's: gps-programmapoort: com7
in tabblad Hardware: gps-hardwarepoort: com6; baud-rate 115200
in tabblad toegang: een vinkje bij gps automatiscg beheren (aanbevolen)

Ik had deze instellingen al ivm tomtom, en heb hier voor googlemaps dus niets aan veranderd.
en met deze instellingen werkt het bij mij.

Plaatje (let niet op mijn thema kleuren :9)
[afbeelding]
De blauwe punt is de plek waar ik mij bevind ten tijde van het gemaakte screenshotje.
Ziet er inderdaad leuk uit, maar wat heb je er eigenlijk aan? Je kan er volgens mij niet (goed) mee navigeren en je hebt niet echt het overzicht. Je kan wel in en uit zoomen, maar als je in een gebied staat dat je niet kent dan heb je er weinig aan. Dus ik zou graag willen weten waarvoor je het gebruikt. :)

• Binnetie
DaannO schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:40:
[...]

Ziet er inderdaad leuk uit, maar wat heb je er eigenlijk aan? Je kan er volgens mij niet (goed) mee navigeren en je hebt niet echt het overzicht. Je kan wel in en uit zoomen, maar als je in een gebied staat dat je niet kent dan heb je er weinig aan. Dus ik zou graag willen weten waarvoor je het gebruikt. :)
Je kan ook gewoon kiezen voor niet zo'n weergave maar net als tomtom bovenaf een eenvoudigere kaart bekijken. Ik gebruik het nu om te testen. Ik heb een programma die ik gebruik voor fietsen en kan via Google Maps Mobile de uitgetekende route (met coordinaten) over Google Maps Mobile heenleggen en zo zien waar ik precies gefietst heb. Zo kan je anderen bijv. nieuwe fietsroutes doorgeven.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Binnetie schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:38:
[...]

Je kan ook gewoon kiezen voor niet zo'n weergave maar net als tomtom bovenaf een eenvoudigere kaart bekijken. Ik gebruik het nu om te testen. Ik heb een programma die ik gebruik voor fietsen en kan via Google Maps Mobile de uitgetekende route (met coordinaten) over Google Maps Mobile heenleggen en zo zien waar ik precies gefietst heb. Zo kan je anderen bijv. nieuwe fietsroutes doorgeven.
Dat is inderdaad een mooie toepassing. Ik zal het binnenkort ook eens gaan proberen.

Verwijderd

Eens je de nodige kaarten hebt gedownload, kan je het programma dan ook gebruiken zonder een bluetooth/gprs/umts verbinding?

• Binnetie
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:02:
Eens je de nodige kaarten hebt gedownload, kan je het programma dan ook gebruiken zonder een bluetooth/gprs/umts verbinding?
Hij slaat wel e.e.a. op op je PDA, maar voor navigeren blijf je wel een gprs verbinding nodig hebben, want ik neem aan dat je niet zo maar wat maps kan downloaden en deze kan gebruiken voor navigatie. Als ik rond rijd dan wordt de omgeving gerefreshed (hoe vaak dit is, is afhankelijk van je zoom niveau, hoe meer je inzoomt hoe vaker de kaarten gerefreshed zullen worden. Maar met een klein grps abonnement maakt dat niet meer uit.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:29
Werkt de Track Location (GPS) optie ook op Symbian? Ik kan de optie iig niet vinden :?

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11 20:31
Danielson schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:58:
Werkt de Track Location (GPS) optie ook op Symbian? Ik kan de optie iig niet vinden :?
Op de N95 ook niet kunnen vinden

maar het laden gaat erg traag van de kaart of ligt dat aan mij??
Zelfs via W-Lan!

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

op de K800i draait het vlekkeloos :D

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• Binnetie
nils7 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:41:
[...]

Op de N95 ook niet kunnen vinden

maar het laden gaat erg traag van de kaart of ligt dat aan mij??
Zelfs via W-Lan!
Bij mij gaat het ook niet al te snel via gprs als ik rond rijd wordt met de auto wordt de kaart niet heel snel ververst. Ik zag dat er een nieuwe versie uit is, tenminste ik kreeg een melding in google maps toen het progamma vastliep.
Wat ik eigenlijk nog zoek is om de cache bestanden van google maps op de sd kaart op te slaan want mijn S200 geeft telkens meldingen dat mijn geheugen niet voldoende is.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-11 11:43
Naar aanleiding van dit bericht:

http://www.nu.nl/news/133...navigatie_zonder_GPS.html

Ben ik dit gaan testen op mijn MDA Pro (Windows Mobile 6).

Er staat alleen steeds "Uw huidige locatie is momenteel niet beschikbaar". Ik zit nu midden in Groningen. :? Werkt het gewoon zo slecht, of doe ik iets verkeerd?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Beekforel
  • Laatst online: 22:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Zie ook nieuws: Mobiele Google Maps gebruikt zendmasten voor plaatsbepaling.
Ik heb het net geinstalleerd op mijn HTC S710 en mijn locatie is "Grouw" volgens Google Maps. Nou dat is mooi 50 KM verderop dus. 8)7

• Vlabakje90
  • Niet online
Bij mij werkt het uitstekend op een p3600 met WM6 en Telfort. :) Alleen is de plaatsbepaling wel erg grof (straal 1700 meter).

Verwijderd

Iemand al opgelet dat de locatie bij waar je je bevind wel soms eens zwaar kan uitvallen? (lees: 1500Meter... )

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-11 17:57
Vlabakje90 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 17:30:
Bij mij werkt het uitstekend op een p3600 met WM6 en Telfort. :) Alleen is de plaatsbepaling wel erg grof (straal 1700 meter).
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 17:31:
Iemand al opgelet dat de locatie bij waar je je bevind wel soms eens zwaar kan uitvallen? (lees: 1500Meter... )
joh :+

werkt hiero ook prima op k750 :)

[ Voor 3% gewijzigd door maarud op 29-11-2007 17:37 ]

Verwijderd

Maar das wel grappig dat het tegenwoordig via bepaling van de locatie van de zendmast kan :)

Iemand al eens gereden met het apparaat en kijken wat het doet? Niet dat je de compleet verkeerde locatie aangeboden krijgt over waar je je bevind... _O-

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:11
Op mijn HTC S710 werkt het nog niet helemaal vlekkeloos. Aan het einde van de straat zit een zendmast, maar hij geeft aan dat mijn huidige locatie niet beschikbaar is.

Morgen op school nog maar eens kijken.

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Op mijn Ameo met VGA scherm op 96dpi (RealVGA) echt helemaal geweldig dit programma. Gebruik meestal TomTom 6 maar navigeren met dit programma werkt met de laatste versie ook prima! Aangezien de Ameo A-GPS (GPS icm zendmast bepalingen) heeft zeer snel een fix en uiterst nauwkeurig.

• Kassad
  • Laatst online: 18:39
Captain Pervert schreef op donderdag 29 november 2007 @ 17:22:
Naar aanleiding van dit bericht:

http://www.nu.nl/news/133...navigatie_zonder_GPS.html

Ben ik dit gaan testen op mijn MDA Pro (Windows Mobile 6).

Er staat alleen steeds "Uw huidige locatie is momenteel niet beschikbaar". Ik zit nu midden in Groningen. :? Werkt het gewoon zo slecht, of doe ik iets verkeerd?
Ik heb hetzelfde op het UMTS netwerk, werkt wel op GSM.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 11:38

Nss

The Dude Abides

Bij mij werkt t ook prima op m'n mda vario (htc wizard). Straal is wel 1700m, maar kan erg handig zijn als je even snel kaartje wilt van waar je in de buurt bent!

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
Staat bij mij dat hij niet beschikbaar is. P3600!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 00:47
Frunnik schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:46:
Staat bij mij dat hij niet beschikbaar is. P3600!
Staat je UMTS uit?

Maar als ik het goed heb moeten alle mobiele providers hieraan meewerken?

Wel jammer dat ze het nu pas kan, had leuk geweest op mn SE W800i maar heb nu al GPS in mn TyTN 2 :Y)

• Dijkhuis
  • Laatst online: 20-11 10:53
Heeft iemand het ook werkend met Orange? Ik krijg het niet werkend, niet in GSM mode, en niet in dual (op een Nokia N73)

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De NL versie (Java) heeft geen touchscreen interface dus we lopen hier weer achter |:(
Geen probleem, heb de uk versie (op de P1i!) genomen en die ondersteunt het touchscreen wel :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy-Andre op 29-11-2007 23:40 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Verwijderd

Iemand al geprobeerd met de LG KU990 Viewty?
Bij mij download ie wel gewoon, maar als ik dan google maps op wil starten springt ie automatisch terug naar het menu van waaruit ik gmm opstart.. :/

• brekki
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-11 11:54
Tinus schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:48:
op de K800i draait het vlekkeloos :D
Ik krijg op mijn K800i geen "my location" ... als ik naar de verschillende google sites ga, kan ik ook alleen v2.0.1 downloaden, en niet v2.0.3. Licht het daaraan misschien ?

• Dandelion
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03-2022

Dandelion

Edem Kleetun

hmm handig dit... Kan google nu fijn de advertenties aanpassen aan de wijk waarin je loopt?

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
maarud schreef op donderdag 29 november 2007 @ 17:37:
[...]

[...]

joh :+

werkt hiero ook prima op k750 :)
Op mijn k800i werkt het niet. Ik kan helemaal geen mylocation aanvinken. Versie 2.0.1... wat doe ik fout of wat doe jij beter?

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-11 13:37
Werkt ook op mijn K800i, op 1700 meter precies...

Maar, wat ik mij nu afvraag, zou het mogelijk zijn om een externe GPS muis ook te gebruiken? Vanuit de gmaps applicatie kan ik in ieder geval niets instellen, terwijl een applicatie als nav4all wel werkt met die GPS muis.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:39

-ET-

Phone Home

Dijkhuis schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:33:
Heeft iemand het ook werkend met Orange? Ik krijg het niet werkend, niet in GSM mode, en niet in dual (op een Nokia N73)
Bij mij doet hij het ook niet. N73 en orange.

Misschien kunnen de masten van orange niet gebruikt worden voor plaatsbepaling?

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:20
Wolfensteijn schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:28:

Maar, wat ik mij nu afvraag, zou het mogelijk zijn om een externe GPS muis ook te gebruiken? Vanuit de gmaps applicatie kan ik in ieder geval niets instellen, terwijl een applicatie als nav4all wel werkt met die GPS muis.
externe GPS muis kan je gewoon gebruiken.

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-10 15:07
-ET- schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:34:
[...]
Hier even getest met een Nokia E61. Vodafone doet het wel (ook op een Windows Mobile telefoon van een collega), T-mobile geeft na uren nog steeds locatie onbekend.

Mijn vermoeden is dat Vodafone de locatiegegevens wel deelt en T-mobile niet. Ben benieuwd naar de resultaten met KPN.

• McRubz
  • Niet online
3ssen schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:41:
[...]

externe GPS muis kan je gewoon gebruiken.
Maar hoe stel je die externe gps dan in in de applicatie op de Sony Ericsson-modellen?
Wolfensteijn schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:28:

Bij mij is het uberhaupt niet mogelijk de Mijn locatie-functie op de k800i te laten werken. Welke versie heb jij?
Bij mij staat er bij Versie/Info:

Versie: 2.0.1 (#2026) Platform : SonyEricsson-K800i-Generic.

• Wolfensteijn
Ik heb dezelfde versie, en bij mij leek het eerst niet te werken, en op een later tijdstip (5 tot 10 minuten later) werkte het opeens wel.

Verwijder gmaps eens compleet, en herinstalleer. Misschien dat het dan wel werkt.

En inderdaad, hoe stel je de externe GPS in, zodat gmaps daar gebruik van kan maken?

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
McRubz schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:47:
[...]

Maar hoe stel je die externe gps dan in in de applicatie op de Sony Ericsson-modellen?
[...]

Bij mij is het uberhaupt niet mogelijk de Mijn locatie-functie op de k800i te laten werken. Welke versie heb jij?

De K800i is geen smartphone, dus heb je gewoon de Java versie. Die ondersteunt geen locatie functie, dat is alleen voor native apps. Google heeft alleen native versies gemaakt voor Palm, Windows Mobile en Symbian S60v3 (Nokia). Ook niet voor Symbian UIQ smartphones (SE, Motorola).

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
ff een tip:

gmm werkte in eerste instantie niet op mijn HTC Touch.
Hij gaf aan dat hij geen locatie kon bepalen.
Na een soft-reset werkte het wel goed

...less is more

Verwijderd

funk-e schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:03:
ff een tip:

gmm werkte in eerste instantie niet op mijn HTC Touch.
Hij gaf aan dat hij geen locatie kon bepalen.
Na een soft-reset werkte het wel goed
Heb dat geprobeerd op mijn Qtek S200, maar daar krijg ik na een sofreset nog steeds die melding. Kan wellicht aan Orange liggen, die hebben de laatste tijd wat problemen met hun gprs- netwerk.
Jammer, had het graag eens geprobeerd.

Op mijn K320i icm T-mob is de functie zelfs helemaal niet beschikbaar.

• McRubz
  • Niet online
Dreamvoid schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:58:
[...]

De K800i is geen smartphone, dus heb je gewoon de Java versie. Die ondersteunt geen locatie functie, dat is alleen voor native apps. Google heeft alleen native versies gemaakt voor Palm, Windows Mobile en Symbian S60v3 (Nokia). Ook niet voor Symbian UIQ smartphones (SE, Motorola).
Volgens mij quote ik ook dit bericht waarin Wolfensteijn aangeeft dat het wel werkt op zijn K800i. Vandaar mijn vraag. Hoe krijgt hij dat voor elkaar?

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11 14:27
Ik krijg op mijn SE P1i de melding "Kan het jad bestand niet lezen"...

iemand een link waar ik het programma kan downloaden via de pc?

PSN: Sluuz

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
hier in groningen werkt het ook niet echt super, nauwkeurigheid van 5000m, zit op het station en het bolletje staat een paar honderd meter ergens anders (boterdiep)... wel grappig id, nu alleen nog wat nauwkeuriger..

Heb t-mobile@nokia n80 btw

[ Voor 6% gewijzigd door Matthijs op 30-11-2007 20:53 ]

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:56
Maarten @klet.st schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:47:
[...]

Hier even getest met een Nokia E61. Vodafone doet het wel (ook op een Windows Mobile telefoon van een collega), T-mobile geeft na uren nog steeds locatie onbekend.

Mijn vermoeden is dat Vodafone de locatiegegevens wel deelt en T-mobile niet. Ben benieuwd naar de resultaten met KPN.
Heb T-Mobile icm met een N73 en het werkt gewoon 'perfect' hoor. Ligt dus iig niet aan T-Mobile. Verder is ie wel echt heel onnauwkeurig, vind het geniaal bedacht en erg leuk speelgoed, maar eigenlijk heb je er weinig aan... Maar leuk dus om de tijd te doden tot GPS :)

Verwijderd

Er zijn wel locaties waar die het wel doet en sommige niet. Bijv bij mij thuis werkt het prima, accuraat is anders ( :P ) maar bij mijn ouders werkt het weer totaal niet. Locatie is dan onbekend aldus google. :)

Is wel grappig verder.

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 22:12
Speedy-Andre schreef op donderdag 29 november 2007 @ 23:39:
De NL versie (Java) heeft geen touchscreen interface dus we lopen hier weer achter |:(
Geen probleem, heb de uk versie (op de P1i!) genomen en die ondersteunt het touchscreen wel :*)
Is het je daarna ook gelukt om je locatie te zien? Want ik kan nu wel mooi het touchscreen gebruiken, maar wat moet je doen om je locatie te zien?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Klovan schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 15:46:
[...]

Is het je daarna ook gelukt om je locatie te zien? Want ik kan nu wel mooi het touchscreen gebruiken, maar wat moet je doen om je locatie te zien?
Dat zit er niet op zo te zien, maar ik heb een gps receiver dus voor mij niet interessant ;)

• Dijkhuis
  • Laatst online: 20-11 10:53
-ET- schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:34:
[...]

Ik heb hem inmiddels één keer zien werken met deze combinatie, al zat hij er wel meerdere kilometers naast. Maar het kan dus wel.

• Wolfensteijn
De werking is erg afhankelijk van locatie en welke paal je op daadwerkelijk mee verbonden bent.

Bij mijn ouders werkt het prima, bijna precies waar ik zit, in centrum Hilversum werkte het ook goed. Utrecht geen probleem, daar zag je hem zelfs verplaatsen tijdens het rijden. Maar waar ik woon (aan de rand van Hilversum) is de dienst niet werkzaam. Dus of ze weten de positie van die paal nog niet, of er is iets anders aan de hand,

Het verhaal dat de k800i JVM cell_id niet ondersteund klopt dus niet, want bij mij werkt het prima. Als je de algemene versie download van gmm, dan werkt het inderdaad niet. Ze gaan er dan vanuit dat je telefoon het niet ondersteund.

• renbull
  • Laatst online: 14-07 18:24
Heeft iemand dit al werkend gekregen op een N80, en zo ja, hebie toevallig een link waar ik hem kan downloaden 8)7 . (heb geen orange world of wifi thuis)

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 00:47
Dan zou ik Google Maps ook niet gebruiken want dat gaat allemaal via het internet ;)

• renbull
Sir_Killalot schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:39:
Dan zou ik Google Maps ook niet gebruiken want dat gaat allemaal via het internet ;)
dat is raar want ik lees toch echt dat het via de gsm masten gaat.

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:48

Sabbi

je denkt aan mij.

renbull schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:40:
[...]

dat is raar want ik lees toch echt dat het via de gsm masten gaat.
De plaatsbepaling gaat inderdaad adhv de gsm masten, alleen google maps kan geen kaarten downloaden zonder internetverbinding. Anders zou je best veel geheugen moeten hebben om de hele wereld in je mobiel te stoppen. :)

• renbull
toch jammer, want met bv nokia maps kan je wel maps van tevoren downloaden.

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 14:44

Reneger

Wie? IK?

Ik heb een Samsung I600, Windows mobile 6.
Hier in haarlem krijg ik geen positie... Helaas.

• Captain Pervert
  • Laatst online: 19-11 11:43
Wat is dat nou met UMTS / GPRS / GSM (:?)? Op welke werkt het nou wel/niet? En waarom is dat zo?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
leuk programmaatje, maar euhm, eerst probeerde ik het via mijn draadloos thuisnetwerk, wat wel goed ging. Daarna niet meer via dat netwerk en hij bleef maar data ontvangen. Ik heb nog nooit umts of gprs gebruikt via mijn gsm (is zelfs een nieuwe sinds gisteren). Het gaat toch niet zo zijn dat die ongevraagd een umts/gprs verbinding maakt?

• Valleyman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 15:51
Eindelijk aan de praat gekregen! Nog niet echt nauwkeurig (1700m), maar ja.
Ik heb een SE k850i en hij gaf steeds aan dat de functie niet beschikbaar was voor mijn apparaat. Ook niet na overschakelen op enkel het GSM-netwerk.
De truc was om tijdens de (her)installatie het 3G-netwerk al uit te hebben staan.

• sander1989
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-11 00:09
renbull schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:16:
toch jammer, want met bv nokia maps kan je wel maps van tevoren downloaden.
Volgens mij kan dit met een trucje met Google Maps ook, effe zoeken.
Zodat je geen kosten hebt om je navigatie te gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door sander1989 op 14-12-2007 00:08 ]

............................

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30

KingCrash

Angry Rabbit

sander1989 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 00:07:
[...]
Volgens mij kan dit met een trucje met Google Maps ook, effe zoeken.
Zodat je geen kosten hebt om je navigatie te gebruiken.
Hmz dat zou mooi zijn.
Ik heb sinds kort een HTC S710 en wil dit programma ook welleens uitvoeren

Angry Rabbit

• edgarv
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik heb zowel een Samsung I600 (op WM6) als een I607 (op WM5, vanuit US). De I600 maakt gebruik van 3G, de I607 kan (helaas) alleen maar GSM hier in NL. Beiden op Vodafone netwerk.

Beiden doen niets met plaatsbepaling, 'temporary unavailable'.

Geinstalleerde versie is 2.0.0.12.

Enig idee?

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11 09:46
ik heb zelf ook een i600 met wm6, ik heb hier in enschede, deventer, zutphen nog nooit mijzelf gezien..

[quote]edgarv schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:43:
Ik heb zowel een Samsung I600 (op WM6) als een I607 (op WM5, vanuit US). De I600 maakt gebruik van 3G, de I607 kan (helaas) alleen maar GSM hier in NL. Beiden op Vodafone netwerk.

Beiden doen niets met plaatsbepaling, 'temporary unavailable'.

Geinstalleerde versie is 2.0.0.12.

Enig idee?
[/quote]

met de i600 kun je toch ook gewoon hem op gsm zetten ?

[ Voor 57% gewijzigd door knights16 op 15-12-2007 20:58 ]

PVoutput

• ZOMERZON
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

werkt lekker op de n82 :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Krijg met zowel mijn k750 als mijn Magician de locatie niet aan de praat... Tegenvallertje ;)

In geval van de k750 niet zo gek, aangezien ik standaard 2.0.1 geinstalleerd krijg... Even verder worstelen...

[ Voor 38% gewijzigd door MikeyMan op 16-12-2007 17:58 ]

• McRubz
  • Niet online
McRubz schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:47:
[...]

[...]

Even voor de mensen met de zelfde telefoon en waarschijnlijk ook de K810 en K850.

Zorg dat je met je standaardbrowser naar de gmm-site gaat. Als je de applicatie met Opera-Mini download krijg je een standaard versie die geen 'mijn locatie' ondersteunt. Als je via de standaardbrowser download kan de website uit de browsergegevens opmaken welke telefoon je hebt en dan krijg je de speciale (in mijn geval) Versie: 2.0.1 (#2026) Platform: Sony_Ericsson-K800i. Deze keer dus zonder 'Generic'.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Krijg ik met m'n ingebouwde web 'n' walk nog niet voor elkaar...

Ook gek trouwens dat dat persé geautomatiseerd moet... Laat iedereen lekker zelf uitzoeken welke versie er wordt gedownload... :P

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik probeer GMM op een E51 te installeren. Ik krijg telkens een "Certificate may not yet be valid, settings may be incorrect".

Any ideas?

Verwijderd

Wie maakt er gebruik van google maps i.c.m een gps zender en de Samsung i600.
Wat zijn je ervaringen hiermee.

Werkt google maps naar behoren met een gps zender & i600 en krijg je steeds correcte plaatsvermeldingen te zien?

Verwijderd

Wolfensteijn schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:29:
De werking is erg afhankelijk van locatie en welke paal je op daadwerkelijk mee verbonden bent.

Bij mijn ouders werkt het prima, bijna precies waar ik zit, in centrum Hilversum werkte het ook goed. Utrecht geen probleem, daar zag je hem zelfs verplaatsen tijdens het rijden. Maar waar ik woon (aan de rand van Hilversum) is de dienst niet werkzaam. Dus of ze weten de positie van die paal nog niet, of er is iets anders aan de hand
...
Kan het zo zijn dat je meerdere masten in de buurt nodig hebt voor een soort kruispeiling?

Intussen heb ik GMM geprobeerd met Nokia N95, E51, 5500 en HTC S710.
Op alle toestellen krijg ik op sommige locaties wel een plaatsbepaling te zien, op andere een melding in de trant van "plaatsbepaling niet toegankelijk", o.i.d.

• Wolfensteijn
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:49:
[...]

Kan het zo zijn dat je meerdere masten in de buurt nodig hebt voor een soort kruispeiling?

Intussen heb ik GMM geprobeerd met Nokia N95, E51, 5500 en HTC S710.
Op alle toestellen krijg ik op sommige locaties wel een plaatsbepaling te zien, op andere een melding in de trant van "plaatsbepaling niet toegankelijk", o.i.d.
Voor zover ik weet (en dat lijkt mij ook het meest logische) vraagt GMM via de Java implementatie op je telefoon de code van je huidige mast op. Die wordt dan naar de google servers gestuurd, en die geeft dan de locatie van die mast terug. Eventueel is het nog mogelijk om aan de hand van de signaal sterkte te bepalen hoever je van die mast staat. Maar meer is (voor zover ik weet) niet mogelijk. Als een mast niet in de database van google staat, dan kan de applicatie je ook niet vertellen waar je op dat moment bent.

Controleer maar eens waar de stip staat, dat zal nooit op jouw positie zijn, maar regelmatig zal dat ongeveer de positie van een zendmast in de buurt zijn. Hoewel GMM zegt dat ik nu midden op de hei hier zit. Dat klopt dus al helemaal niet.

Aka, niet perfect, soms wel handig, behalve in het buitenland, aangezien je je dan scheel betaald aan data verkeer.

Verwijderd

De plaats bepaling werkt ook op niet GPRS toestellen. Maar dan is ie inderdaad erg onnauwkeurig. Hij gebruikt dan de zendmasten voor plaatsbepaling.

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:42

CSB

:D

Maps draait prima op mijn HTC Touch Cruise. Nu alleen dit nog! :*)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• Michiel Jansen
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-07-2019
Google maps kan ook de ingebouwde gps van een blackbarry gebruiken lees ik hier. D'as handig

• cocico
  • Laatst online: 19-11 13:25
Ik heb versie 2.2.0 op mijn SE K800i geïnstalleerd en ik zie nog altijd niet waar ik moet zijn om 'Mijn locatie' te bepalen :(

• cocico
  • Laatst online: 19-11 13:25
Ik heb 't ondertussen al gevonden hoe ik dat moet zoeken, maar het werkt niet op mijn K800i. Ik denk dat de taalinstelling er ook mee te maken heeft, de mijne staat op Nederlands, misschien werkt het vooralsnog alleen in de Engelse versie? Ofwel ligt het aan de provider, dat die geen informatie doorgeeft. Ik gebruik Proximus.

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:26
Heb het google maps ook geinstalleerd op m'n nokia 6120. Heb geen GPS module, maar ik vind het verbasing wekkend hoe goed de positie aan de hand van de zendmasten bepaald wordt. OK het is echt verre van een GPS positie, maar in de meeste gevallen zit "ie" er niet meer dan 1 a 2 straten naast. Het wordt bijna eng voor de privicy bange mens.

Verwijderd

gebruik het inmiddels ook al eventjes en vind't top. Enige nadeel is dus wel dat je Wifi nodig hebt. Weet iemand misschien een optie zodat je heel NL kan preloaden? Heb er namelijk wel de ruimte voor.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:37

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

ik las laatst iets van een nieuwe google progje voor op je mobiel waarmee je via je gps alle restaurants/culturele zaken/bioscopen enz in je directe omgeving kon vinden. Kan alleen neit meer op de naam komen... heeft iemand toevallig een idee??

Het is dus niet google maps eerder een soort GPS reisgids met de plattegrond om je heen als extra'tje.

Anywon?? :9 8)

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

Ik heb net de nieuwe google maps op mijn nokia e71 geinstalleerd via wifi. Het werkt allemaal goed, maar ik vraag me nu af of er ook kosten aan verbonden zijn van mijn provider.

Stel dat ik niet via wifi google maps opstart, moet ik dan data kosten gaan betalen? Het is me een beetje onduidelijk allemaal. Positie bepaling gaat via die zendmasten, maar het downloaden van de maps gaat wel via 3G? Ik heb geen onbeperkte data bundel...

is het ook mogelijk om bijv maps van een bepaald gebied al op je telefoon te zetten zodat ik geen verbinding hoef te maken met internet? Ik mijn geval zou het voldoende zijn om alleen Amsterdam te preloaden in mijn telefoon.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij is dat hier al vrij vaak behandeld...

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:46:
Volgens mij is dat hier al vrij vaak behandeld...
ik heb het hele topic doorgelezen maar kan nergens expliciet antwoord vinden op mijn vraag.

Zag wel dat je kaarten kan preloaden, maar ik vraag me af of je dan nog wel kan navigeren en bijv zoeken naar bioscopen, cafe's etc...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, anyway, data kost geld, tenzij je wifi verbinding hebt...

Navigeren werkt eigenlijk amper bij gebrek aan begeleiding en gps...
Zoeken lukt wel, maar kost je natuurlijk wel weer kb's...
Pagina: 1