Toon posts:

Dual Core en XP: Nutteloos topic?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.564 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste moderator dion_b,

Het was niet mijn bedoeling om een nare ondertoon te kiezen, maar ik krijg steeds geen afdoende antwoord om mijn vraag en als ik deze vraag voorleg aan fabrikanten en leveranciers krijg ik verschillende antwoorden. En ik mag van fabrikanten, leveranciers én verkopers toch wel een eenduidig antwoord verwachten op deze voor technici niet zo moeilijke vraag? Het antwoord van Microsoft was dat XP Home géén dual core ondersteunt en dat ik XP Pro moest aanschaffen. De fabrikant van mijn PC beweerde het tegenovergestelde.

Ik heb inmiddels een monteur van ICC gesproken en die bevestigt dat XP Home géén dual core ondersteunt; het is ook niet gepatched. Dual core ondersteunen doet momenteel alleen de engelstalige versie van XP Pro en Linux. Het wachten is dus op Vista dat wel optimaal gebruik maakt van de twee cores. Ik vind dat verkopers van computers deze informatie moeten kennen en geven.

De groeten

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:39

Cyphax

Moderator LNX
Je kunt dion_b het beste bereiken op zijn mail om dit soort dingen :)
dion_b@tweakers.net

Hier is meer over dit soort situaties en wat je het beste kunt doen: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

[ Voor 42% gewijzigd door Cyphax op 05-05-2006 16:16 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waarom post je hier een bericht alleen gericht aan Dion_b?

Zoals Cyphax al zegt, mail het hem :) Of misschien eerder de mensen met wie jij hebt gesproken en die geen goed antwoord konden geven.

[ Voor 56% gewijzigd door fsfikke op 05-05-2006 16:19 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Anders het topic schop een modje

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:41
Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 16:11:
Dual core ondersteunen doet momenteel alleen de engelstalige versie van XP Pro en Linux.
Mits je Windows XP Pro hebt, maakt de taal niet uit. Met een Linux-systeem maakt taal natuurlijk ook niet en is de enige voorwaarde dat je een kernel met SMP-support meegecompileerd hebt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
XP zal de CPU als 1 CPU herkennen met 2 cores, niet als 2 CPU's dus. Home zal aldus normaal gebruik maken van de 2 cores.

http://www.microsoft.com/licensing/highlights/multicore.mspx

edit : nog een statement van AMD zelf :

http://www.amd.com/us-en/...2_8366_7595~95364,00.html

Werkt gewoon dus. :)

[ Voor 28% gewijzigd door stylezzz op 05-05-2006 16:58 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Nou wij hebben ook windows xp home op een pentium D 3.00 ghz en die dualcore werkt gewoon, dus ik snap het niet 8)7

http://specs.tweak.to/16567

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Als je een moderator iets te melden hebt, meld het de moderator (ik in dit geval) dan gewoon rechtstreeks, een topic als deze gaat bij voorbaat dicht (bij deze...).

Ik zou je trouwens voor je contact opneemt even willen wijzen op de GoT Huisregels - leg je eerdere topicstart ernaast en je ziet hopelijk zelf wel in waarom het op slot moest. Sowieso is GoT geen helpdesk, dat je ergens anders geen voor jou bevredigend antwoord vindt geeft je niet per definitie "recht" om het hier dan ook te vragen.

Het zou me trouwens ook niet verbazen als het feit dat je onduidelijke en tegenstrijdige antwoorden krijgt ligt in onduidelijke en tegenstrijdige vraagstelling (tenminste, als je je vragen aan MS en Intel op dezelfde manier richtte als je topic op GoT lijkt me dat vrijwel onvermijdelijk :o )

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.