[Java] Poker client/server

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 08:36

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Zoals een aantal van jullie misschien wel weten loopt er in Stuffis Generalis een lang lopende thread over Poker. Nu is poker een heel erg leuk spel en heel erg menselijk, maar toch zijn er mensen die proberen poker bots te maken. Zoiets zou ik zelf ook wel willen proberen maar ik heb niet zoveel tijd, en om zo'n poker bot te laten werken moeten wel erg veel dingen goed werken. Het zou ook een stuk makkelijker zijn als poker sites een open implentatie hadden dat iedereen zijn eigen client zou kunnen maken, maar dat is (met goede redenen) natuurlijk niet het geval.

Dus om een eigen pokerbotje te maken moet je of gaan screenscrapen (lezen van het scherm wat er in een poker client gebeurd) en dan met winapi knopjes op de client indrukken. Of je moet ook een poker server maken. In aantal vrije uurtjes ben ik dus begonnen met een paar basic classen voor een poker client/server systeempje. Alleen ik heb niet zoveel tijd en misschien hebben meer mensen zin om mee te spelen.

Ik heb alleen de simpele dingen al geimplementeerd. Zoals het controleren wat de beste hand is van een set van 7 kaarten. Nog niet het simuleren van een tafel met spelers en het betten. Wel al een beginnetje voor een communicatie protocol. Doel is om uiteindelijk een servertje te maken met een makkelijke netwerk interface, en het maken van een werkende mensenlijke interface en eventueel een pokerbot die daarop kan spelen.

Als niemand zin heeft dan maak ik het zelf wel in de loop van 3 jaar af ofzo ;)

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het algemeen beleid #spam
Spam.

Oftewel: Het ongewenst reclame maken voor:
  • Dienst(verlening).
  • Websites en sitechecks
  • Evenementen.
  • Wervingsacties van welke aard dan ook.
  • Referals in URLs opnemen.
  • Alle andere dingen die onder de noemer 'spam' vallen.
Bovenstaande wordt nadrukkelijk niet gewaardeerd op Gathering of Tweakers en zal minimaal een slotje opleveren. Sta echter niet gek te kijken als er een Waarschuwing bovenop komt.
Daarnaast is je topic ook wel een beetje op te vatten als projecttopic, maar die staan we in Programming maar mondjesmaat toe. Als je even naar prgmods@tweakers.net mailt wat je insteek zou zijn voor dit topic als projecttopic dan kunnen we altijd even kijken of dit topic weer open gaat, maar vooralsnog doe ik het even op slot.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.