Toon posts:

Moederbord geeft geen stroom

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oud P3V133 moederbord en was der wa mee aan het testen maar waneer ik de cooler van de cpu insteek doet hij niets.
Ik dacht eerst dat het moederbord geen stroom geeft maar dat blijkt na meting niet zo te zijn.
Ik heb ook de connectors gemeten en daar zit ook 5 volt op.
Kheb de cooler op een ander moederbord getest en daar werkt het ook direct op.

Kzou nimeer weten waar het aan kan liggen, iemand een idee?

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 12:23
Beetje vreemd verhaal. Hierboven staat nu: Ik sluit een correct werkende apperaat correct aan op een werkende stroombron. Toch werkt het apperaat niet???

Het enigste dat ik kan bedenken is dat er een breuk in de kabeltjes zit ofzo. In ieder geval iets waardoor het de ene keer wel zou moeten en de andere keer niet.

• gertjanvdheuvel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-11-2025

gertjanvdheuvel

Magento 2 / WebOptimalisatie

Probeer eens voeding uitwisselen ... anders condensatoren op het moederbord vervangen.

CBD olie kopen , Gezonder Leven , Bumper Beschermer

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad een raar voorval, ksnap het zelf ook ni echt maar het werkt altijd op die andere pc en nooit op het 'kapot' moederbord, dus ik denk niet dat er iets mis is met het kabeltje.
Kan het zijn dat de voeding niet genoeg stroom geeft?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe heb je getest of dat mobo het nog deed. Er bestaat een goede kans dat je fanheader een beetje gaar is, dat heb ik ook wel eens gehad met een mobo.
Weet je zeker dat je andere hardware werkt en ook compatible is met het mobo?

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 04:44
Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:17:
Ik dacht eerst dat het moederbord geen stroom geeft maar dat blijkt na meting niet zo te zijn.
Ik heb ook de connectors gemeten en daar zit ook 5 volt op.
Ik zou toch eens nakijken hoeveel volt het andere MB geeft. 5 volt is voor de meeste ventilatoren niet genoeg.

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 12:23
weazle schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:29:
[...]

Ik zou toch eens nakijken hoeveel volt het andere MB geeft. 5 volt is voor de meeste ventilatoren niet genoeg.
Ook al levert het mobo te weinig stroom, dan draait de fan meestal gewoon langzamer (of het moet wel heel weinig zijn, of een vreemde fan :P) Wat ik eerst even zou doen is een ander cooler op dat mobo testen.

Verwijderd

Topicstarter
kheb is een andere voeding getest, geeft niets
een andere fan, doet ook niets

• TheWickedD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04-2024
Hmm ik denk inderdaad ook aan iets zoals terw_dan zegt. Gewoon ff een theorietje (in tegenstelling tot ritarietjes) uit de losse mouw: Een volt meter laat is in een zeer grote weerstand en er zal dus geen noemenswaardige stroom gaan lopen. Nu, als je de fan aansluit gaat er weldegelijk een stroom lopen. Als de aansluiting gaar is houdt ie er misschien spontaan mee op. Kun je misschien de fan aansluiten en dan meten hoeveel volt er (nog) op staat?

Verwijderd

Topicstarter
da geeft hetzelfde als zonder fan

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
dan denk ik dat als je 5 volt uit je fanheader trekt, dat te weinig is voor de fans , en er eigelijk dus 12 volt zou moeten uitkomen. op 5 volt lopen sommige fans niet aan en starten ze dus niet

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

Topicstarter
ik mij is ne fatsoenlijke meter aangeschaft en nog is gemeten, op den fan uitgang zit 10volt. Normaal heeft de fan 12v nog maar dat zou dan toch al iets moeten geven me dunkt.
Ik heb ook eens den uitgang voor aan de HD aan te sluiten getest en daar zit 5.7v op, is dat normaal?

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
5.7 volt op de 5 volt ljin is veel te veel

op de 12 volt lijn is het vel te weinig

als e tussen de rode en de gele meet kan het dat je nog net binnen de toleranties zit , maar ik betwijfel het ...

dus ik denk dat je mag denken aan een nieuwe voeding

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

Topicstarter
kheb eens terug een andere voeding aangesloten en terug gemeten en der zit nu 11.90v op maar het doet nog steeds niets. Dan hebk nog eens gedacht aan wat TheWickedD en heb eens gemeten als de connector van de fan derop staat en dan krijg ik maar 1.95v op dien uitgang.
Kheb ook al is getest met een andere fan maar dat geeft ook niets
Pagina: 1