Toon posts:

[PHP?] 'uitschuivende layout'

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

á la www.gotwoot.com ben ik een site aan het opzetten.

Ik heb altijd d.m.v. HTML geleerd te werken, en ben dus ook alleen bekend met het maken van statische pagina's. Wat is nu mn bedoeling?

Ik wil een layout maken waarbij er, bij elk 'newsitem', automagisch een stuk 'pagina' "tussengepropt" wordt, met daarin dus het nieuwsbericht, en dat de site dus naar beneden toe 'uitschuift'. Na een post of 10 moet er vervolgens verwezen worden naar een pagina 'met ouder nieuws', geheel in de trend zoals op gotwoot te zien is zegmaar.

Ik heb echter géén idee hoe dit moet, ik ben namelijk totaal niet bekend met PHP. Kan iemand me dus in simpele termen uitleggen of dit ook mogelijk is met HTML, en zo ja; hoe, en als het met PHP moet, misschien een voorbeeldscript heeft/een tutorial heeft/iets anders heeft waarmee ik deze basics onder de knie krijg?

Ik denk namelijk dat het alleen met PHP kan, en ben ontzettend geïnteresseerd hoe het werkt, want ikzelf snap er niet veel van.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 09:23

André

Analytics dude

Dit is niet mogelijk met HTML, want dan zul je bij elk nieuw bericht de onderste weer naar de volgende pagina moeten schuiven. En op de volgende pagina zul jet hetzelfde moeten doen.

Hoe je dit met PHP doet: zet al je berichten in een database en vraag alleen de recentste 10 op voor de voorpagina. Voor de volgende pagina vraag je de daaropvolgende items op.

Aangezien je nog totaal geen ervaring hebt hiermee kun je je beter eerst eens wat verdiepen in php tutorials ;)

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 20:59

bakkerl

Let there be light.

De site www.gotwoot.com is een standaard blog software stukje www.wordpress.org . Dit stukje software regelt dat al.
Het enige wat er aangepast is de skin welke de site zo specifiek maakt. (Dit lijkt al stukken meer op html pagina's en bij wordpress zitten een aantal templates als voorbeeld.

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 21:12
Dit is gewoon standaard functie van wordpress (en ieder ander fatsoenlijke CMS)

Gewoon wordpress eens installeren ergens en even mee spelen.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

het hangt er vanaf waar je je data vnadaan haalt. Als dat uit een xml komt dat zou javascript kunnen volstaan. Wanneer je het in een database oid hebt staan, dan zul je een serverside scripttaal nodig hebben.
Wat je eigenlijk wil is het volgende:

Voor elk nieuwsbericht :
[opmaak]inhoud nieuwsbericht[/opmaak]
volgend nieuwsbericht.

Dit is vrij simpel te doen (in zowel JS als PHP) met een for of while loopje.

Raar... Is zo gek nog niet

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
^^Met bakkerl/Dr.DNA. (bakkerl heeft snel het linkje veranderd :P) Het is inderdaad gewoon standaard software. Heel veel websites maken gebruik van standaard software. Vaak kan je dat gewoon onderaan de pagina zien (ook hier op GoT). Let er wel op dat je nu een host moet hebben die PHP/MySQL ondersteuning biedt.

Edit:
André's site-tje is ook gebouwd op wordpress :P.

[ Voor 11% gewijzigd door DEVoTi0N op 05-05-2006 15:39 ]

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

www.php.net
www.mysql.com
www.phpbuilder.com
www.phpfreaks.nl

wat sites om je aan de gang te krijgen ;)

trouwens, andré hoort dit niet in Programming?

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 09:23

André

Analytics dude

Het lijkt me dat je hier een heel eind mee moet kunnen komen :)

En timovdz: eigenlijk wel, alleen wil -NMe- heb niet hebben daar ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.