upgrade laptop videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 6.490 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-03 14:28
M'n vriendin heeft vorig jaar een Dell Inspirion 9300 gekocht. Daar zit standaard eeen ATI X300 in. Nu heeft ze besloten dat spelletjes toch cool zijn, maar die lopen dus voor geen meter.

Bij aanschaf was er een optie om ook snellere videokaarten te kiezen en de specs geven aan dat er een mini pci-express kaart inzit nu. Is een Geforce 6800Go of een 7800Go ook ergens los te verkrijgen? Of weet iemand of je bij Dell een andere kaart kan laten plaatsen?

• -darkstar-
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11-2025
Deze 3 kan je in de laptop plaatsen (bij dell te bestellen) :

ATI Mobility Radeon X300 - 64 or 128 MB
NVIDIA GeForce Go 6800 - 256 MB
ATI Mobility Radeon X300 (Shared memory)

Of andere kaarten er ook werken kan ik niet zeggen...

Door Dell zelf laten plaatsen zal wel erg duur kunnen worden.

[ Voor 17% gewijzigd door -darkstar- op 05-05-2006 15:09 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:49

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

ToAoM schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:00:
M'n vriendin heeft vorig jaar een Dell Inspirion 9300 gekocht. Daar zit standaard eeen ATI X300 in. Nu heeft ze besloten dat spelletjes toch cool zijn, maar die lopen dus voor geen meter.

Bij aanschaf was er een optie om ook snellere videokaarten te kiezen en de specs geven aan dat er een mini pci-express kaart inzit nu. Is een Geforce 6800Go of een 7800Go ook ergens los te verkrijgen? Of weet iemand of je bij Dell een andere kaart kan laten plaatsen?
Je treft het. Ik heb er eentje, en ik ben van een 6800 Go 256mb naar een 7800 Go GTX gegaan.

Ik heb dus een 6800 Go 256mb in 100% perfecte conditie over :D

Mail me even op mijn mailadres in profiel.

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-05-2006 15:08 ]

Verwijderd

Welke spelletjes als ik vragen mag?

Ik had eerst in mijn desktop(weet niet of er verschil zit in prestatie) ook een X300 zitten, en daar kon ik de meeste spellen (incl. BF2) op spelen, wel alles op low natuurlijk.... :o

• ToAoM
Oblivion trekt ie in ieder geval niet echt. Wat ouder RPG's als NeverwinterNights gaan prima, maar NWN2 komt er aan en nu ze Oblivion heeft gezien wil ze ook...

• ToAoM
HTT-Thalan schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:07:
[...]

Je treft het. Ik heb er eentje, en ik ben van een 6800 Go 256mb naar een 7800 Go GTX gegaan.

Ik heb dus een 6800 Go 256mb in 100% perfecte conditie over :D

Mail me even op mijn mailadres in profiel.
Kan je 'm d'r zo in vrotten zonder dat het gevolgen heeft voor je garantie? En ik las vanalles over het type koelblok dat er wel/niet in zou kunnen zitten. Heb niet echt zin om een nieuwe laptop te mollen namelijk :)

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

ToAoM schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:45:
Oblivion trekt ie in ieder geval niet echt. Wat ouder RPG's als NeverwinterNights gaan prima, maar NWN2 komt er aan en nu ze Oblivion heeft gezien wil ze ook...
Misschien is Oldblivion een oplossing? :+

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• ToAoM
Had ik ook al aan zitten denken. kan het allicht proberen. Weet alleen niet of er ook een NWN2 uitkomt met een soortgelijke patch, anders kunnen we over een maand opnieuw deze vraag uitgooien.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:49

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

ToAoM schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:47:
[...]

Kan je 'm d'r zo in vrotten zonder dat het gevolgen heeft voor je garantie? En ik las vanalles over het type koelblok dat er wel/niet in zou kunnen zitten. Heb niet echt zin om een nieuwe laptop te mollen namelijk :)
Hij komt inclusief (geschikt!!) koelblok en heatsink voor de northbridge chipset. Volgens de officiele regels heeft het geen invloed op de garantie. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je je oude videokaart bij de hand houd, want áls hij ooit terug moet voor een servicegeval moet je die er terug inzitten. Ze helpen je ook gewoon als je het niet doet, maar dan halen ze die nieuwe kaart er wel uit en zit je met 2x een X300 opgescheept :P

Ik kan je zelfs helpen met inbouwen, ik heb de mijne immers ook opengehad en weet nu dus hoe het (niet) moet :)

Verwijderd

Ik heb gisteren contact gehad met Dell om een upgrade van mijn videokaart te bespreken. Ik moet zeggen dat ik de gevraagde prijzen nogal hoog vond. Een kleine vergelijking met de prijzen voor geheugenupgrade leerde mij dat upgrades via Dell wellicht niet zo'n goed idee is. Nu kwam ik veel online shops tegen die notebook geheugen voor de helft van de prijs als die van Dell verkopen. Zelfs de accu's zijn 30% goedkoper als je het ergens anders besteld (precies hetzelfde type en serienummer...)

Maar het is lastig om winkels te vinden die notebook videokaarten verkopen. Ik ben er zelf geen tegengekomen. Zit hier nog een beetje handel in of is het echt niet interessant en dus bijna onmogelijk om voor een schappelijke prijs je laptop videokaart up te graden?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-07 17:18

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ebay en in het 2e hands circuit, de enige nieuwe Dell parts die ik tegen ben gekomen zijn shops in america, en dan is eBay vaak toch wel een stuk goedkoper.

Verwijderd

Tja, dat ben ik ook al tegengekomen. Ik verbaas mij er toch wel over dat hier geen handel in zit. Laptops worden toch steeds meer gemeengoed. De toepassingen verschuiven steeds meer naar games in mijn ogen. Blijkbaar is deze markt dus niet interessant voor Asus en Co...
Pagina: 1