Ik heb een search gedaan in dit forum maar kon niet echt vinden wat ik zocht. Ik zit momenteel in de 4e klas van het VWO (gymnasium
, echt mensen, DOE HET NIET!), en veel van mijn leraren zijn van mening dat je nu al moet weten wat je later wil doen qua studies en werk, ik vind het zelf overigens veel te vroeg om te beslissen. Maar goed, waarschijnlijk zal het iets worden van Technische Informatica, Elektrotechniek, Kunstmatige Inteligentie of Toegepaste Wiskunde. Ik zat vandaag een beetje te lezen in de thread over het gemiddelde inkomen van een ICT-er (overigens erg handig) en las dat sommigen een MCP waren of bepaalde certificaten uit dat programma moesten halen van hun werkgevers. Ik vroeg me nu af of het zin zou hebben om tijd te stoppen in het halen van zo'n certificaat en welke dan het handigst is. Ik zat zelf te denken aan een certificaat in de richting van het daadwerkelijke programmeren zoals MCAD of MCPD, omdat ik me zelf ook bezig hou met programmeren, maar ik lees dat het gros van de mensen meer iets heeft zoals MCSE of MCSA.
Ik heb ervaring met C/C++ en hou me nu voornamelijk bezig met C#, ik heb daarnaast nog wat aangerommeld met PHP, ASP.NET, Python en Unrealscript, ik ben daar eigenlijk nooit verder mee gegaan maar ik ben van plan om in dat in de toekomst wel weer op te pakken. In de toekomst wil ik me ook bezig gaan houden met kernel-hacking en OpenGL (ooit mee begonnen in C++ maar nooit afgemaakt).
Zou iemand me kunnen aanraden welk certificaat het beste voor mij zou kunnen zijn en of het ook echt nut heeft om zo'n ding te halen? Ik zou ze graag allemaal halen (ik ben nogal leergierig als het op computers aankomt) maar hou er rekening mee dat ik voor een magere 3.10 per uur vakken sta te vullen bij de appie heijn (heb gepolst of voor T.net kon gaan schrijven maar nog niet aangenomen nog afgewezen) en dat ik niet zo maar een paar honderd euro kan ophoesten voor een hele bibliotheek aan boeken.
Hier is trouwens de link naar het certificaten overzicht: http://www.microsoft.com/learning/mcp/certifications.asp
Alvast bedankt,
Eric

Ik heb ervaring met C/C++ en hou me nu voornamelijk bezig met C#, ik heb daarnaast nog wat aangerommeld met PHP, ASP.NET, Python en Unrealscript, ik ben daar eigenlijk nooit verder mee gegaan maar ik ben van plan om in dat in de toekomst wel weer op te pakken. In de toekomst wil ik me ook bezig gaan houden met kernel-hacking en OpenGL (ooit mee begonnen in C++ maar nooit afgemaakt).
Zou iemand me kunnen aanraden welk certificaat het beste voor mij zou kunnen zijn en of het ook echt nut heeft om zo'n ding te halen? Ik zou ze graag allemaal halen (ik ben nogal leergierig als het op computers aankomt) maar hou er rekening mee dat ik voor een magere 3.10 per uur vakken sta te vullen bij de appie heijn (heb gepolst of voor T.net kon gaan schrijven maar nog niet aangenomen nog afgewezen) en dat ik niet zo maar een paar honderd euro kan ophoesten voor een hele bibliotheek aan boeken.
Hier is trouwens de link naar het certificaten overzicht: http://www.microsoft.com/learning/mcp/certifications.asp
Alvast bedankt,
Eric