[linux] usb headset gebruiken ?

Pagina: 1
Acties:

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025
volgens mij een ietwat n00bachtige vraag maar ik kom er niet echt uit :?

hoe gebruik ik mijn logitech usb headset in linux, en dan eigelijk met games. Na het inpluggen ziet het systeem de headset perfect (dmesg) en ook in kmix of xmms is het ding te selecteren.

Ik (en google/got geloof ik ook niet) heb echter geen id hoe ik bijvoorbeeld quake4 of farcry (via wine) er van gebruik kan laten maken :?

alsaconf ziet trouwens de headset niet, maar de alsagui (Dacht ik) weer wel...

| Hardcore - Terror |

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 11:13

TheFirepit

Vuurbal

Misschien dat je aan dit topic wat hebt:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1125817

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

• nzyme
bij dat topic is het voor zover ik begrepen heb al voorelkaar, en ik zoek juist de oplossing om de headset te gebruiken in (bijv.) games in de vorm van /dev/usb/mijnheadset ofzo :)

| Hardcore - Terror |

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:02
Ik begrijp je vraag niet helemaal. Bovenstaande (als je geluid door de headset) is dus niet wat je zoekt. Wat wil je dan wel? Alleen het spel door de headset en de rest nog door de boxen?! Dat zal je spel toch moeten ondersteunen.

^ Wat hij zegt.

• nzyme
in bijna alle aplicaties die van geluid gebruik maken kan je /dev/oss of /dev/dsp of weet ik wat gebruiken. Op zo'n zelfde manier wil ik de headset aanspreken maar ik weet alleen niet hoe. Alleen in xmms heb ik een optie om het geluid naar de headset te sturen....

kortom, hoe spreek ik de headset aan...

| Hardcore - Terror |

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 17:40
Ik snap niet dat mensen die dingen kopen. Je hebt meestal(altijd) al een geluidskaart in je pc en zo'n headset is een extra geluidskaart. Dit is vragen om conflicten en problemen, 2 geluidskaarten in 1 systeem!

Opleiding Brandveiligheid

• nzyme
mjah daar zit wat in maar ik wil het toch graag werkende hebben :p het werkt immers ook in windows, dan gaat ale het geluid naar de headset wanneer die aangesloten is...

| Hardcore - Terror |

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Surfer

~

Hellraizer schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:29:
mjah daar zit wat in maar ik wil het toch graag werkende hebben :p het werkt immers ook in windows, dan gaat ale het geluid naar de headset wanneer die aangesloten is...
offtopic:
Maar ook niet automatisch toch?
* Surfer moet toch altijd in het controlpanel in XP kiezen welke output source ik gebruik (SB of headset)...

[ Voor 5% gewijzigd door Surfer op 05-05-2006 16:05 ]

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

• lckarssen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-06-2023
Als het gezien wordt als een alparte geluidskaart, dan zou je eens kunnen zien of /dev/dsp1 bestaat (zegt dmesg of /var/log/messages daar niks over).
Of probeer eens alsamixer -c 1 (zie man alsamixer).

Succes!

• nzyme
lol, ik wilde net gaan melden dat het dus gewoon heel simpel /dev/dsp# is geworden :) kwam ik dit weekend eventjes achter :)

| Hardcore - Terror |

Pagina: 1