Toon posts:

Externe DVD-brander "loopt vast"

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heb ik samen met een (interne) DVD-brander gekocht samen ook een USB naar IDE converter-kabel gekocht.
Na alles (op een laptop) aangesloten te hebben wilde ik testen of de brander het naar behoren zou doen.
Helaas liep het brandproces vast.
Na een aantal keren te hebben geprobeerd heb ik de hoop opgegeven.

Heeft iemand hier een idee waar dit aan kan liggen?

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-02 15:42
Heeft je brander nu alleen spanning van de usb-bus? Dat gaat volgens mij niet werken omdat die buiten de 5volt ook de 12volts lijn gebruikt. (En de usb bus levert op de 5volt ook niet genoeg stroom voor een brander vermoedt ik).

Je zal hiervoor een externe behuizing met aparte voeding moeten halen denk ik.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard heb ik een externe voeding op de brander aangesloten.
Via de USB-stroom doet ie helemaal niks, lijkt mij.

Daar ligt het niet aan.

Hij doet het in het begin gewoon goed, maar houdt dan ergens halverwege het branden op, ongeacht de snelheid waarmee ik brand.

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-02 16:21
ben je in de gelegenheid om hem op een andere pc te proberen ? als hij daar wel op werkt weet je in ieder geval dat het probleem bij de laptop zit, werkt ie daar ook niet op dan zal er veelkans iets mis zijn met de brander zelf of met je converter kabel 8)

Verwijderd

Topicstarter
maandag ben ik in die gelegenheid, dan ga ik het proberen
echter lijkt het mij sterk dat het aan m'n laptop zou liggen.
de usb-poorten werken gewoon zoals ze horen...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:46
Heb je misschien een (oude) harde schijf liggen? (moet wel IDE zijn natuurlijk). Dan kan je die op de converterkabel aansluiten en dan kijken of je dan problemen hebt. De brander kan je in een PC hangen aan de IDE kabel en dan proberen te branden.
Pagina: 1