grafische problemen met Ubuntu*

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

ik heb nogal een grafish probeem met Ubuntu, het feit is namelijk zo nadat ik alles heb geinstalleerd Ubuntu wordt gestart maar ik een super wazig scherm krijg. Ik dacht mischien dat de resolutie te hoog was ingesteld in de installatie (al kan me monitor tot 2048x1536 op hz) dus heb ik het zaakje opnieuw geinstalleerd maar nu met max 1024x768 maar nu krijg ik weer het zelfde :S en vind dit behoorlijk irritant.

Is er iemand die mij wellicht kan helpen? bvd

(this btw Ubuntu :o )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

Je titel maar even aangepast, en je kan zelf je tekst ook verbeteren he :)

En wat is wazig? Heb je een screenshot? Is alles wazig, of alleen bijvoorbeeld de teksten?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

Kun je ook even een screenshot plaatsen?
Ik zou zo niet weten wat er anders bedoelt wordt met wazig.

Edit: Haha dezelfde tijd op het knopje drukken :D

[ Voor 22% gewijzigd door Cramthabam op 05-05-2006 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cramthabam schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:01:
Kun je ook even een screenshot plaatsen?
Ik zou zo niet weten wat er anders bedoelt wordt met wazig.

Edit: Haha dezelfde tijd op het knopje drukken :D
Zal wel een foto maken ;)

Edit hier is ie

Afbeeldingslocatie: http://img157.imageshack.us/img157/6537/beeld2bh.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik denk dat je ff de drivers moet installeeren van je videokaart en/of update.
Dat werkte bij mijn goed.

Je kan ook ff een dit script draaien dbkg-reconfigure alles standaard antwoorden allen je resolutie opgeven en refresh ook ff opgeven.

Als er iets fout staat srry ben net 5 dagen bezig met linux, hiervoor met knoppix wat flirt maar dat was 10x niks.

welke versie gebruik je? mischien ff dapper proberen die deed het bij mijn out-of-the- box.

[ Voor 25% gewijzigd door mad_max234 op 05-05-2006 13:21 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mad_max234 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:17:
Ik denk dat je ff de drivers moet installeeren van je videokaart en/of update.
Dat werkte bij mijn goed.

Je kan ook ff een dit script draaien dbkg-reconfigure.

Als er iets fout staat srry ben net 5 dagen bezig met linux, hiervoor met knoppix wat flirt maar dat was 10x niks.
Ja ik kom niet een in Linux en kweet nog nei geod hoe dat via de console werkt maar zal es dat script proberen te draaie thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Wel sudo ervoor zetten dan moet het werken.

sudo = doe als root.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mad_max234 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:22:
Wel sudo ervoor zetten dan moet het werken.

sudo = doe als root.
Weken beide niet...ik kan niet in de gui komen door dit probleem, en via de recovery modus kom ik in de console maar daar werkt dit ook niet, geeft ie aan dat het commando niet bestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Dan zou je eerst sudo moeten installeren. ;) Hoe dan ook, met su kan je ook root worden. Probeer het zo eens? Vergeet natuurlijk niet weer uit te loggen als je klaar bent ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

pasta schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:36:
Dan zou je eerst sudo moeten installeren. ;) Hoe dan ook, met su kan je ook root worden. Probeer het zo eens? Vergeet natuurlijk niet weer uit te loggen als je klaar bent ;)
Zit sudo erdan niet standaard in?
En is er animo voor een ubuntu topic? zou wel handig zijn voor de noobs zoals ik. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

is misschien handig....

Maar je kan voor veel dingen al hier terecht: http://www.ubuntuguide.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaconst
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 19:02
mad_max234 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:17:
Je kan ook ff een dit script draaien dbkg-reconfigure alles standaard antwoorden allen je resolutie opgeven en refresh ook ff opgeven.
Ik denk dat je beter dpkg-reconfigure doet, die bestaat namelijk wél. ;)
Mr_gadget schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:45:
is misschien handig....

en ik zou http://easylinux.info/wiki/Ubuntu gebruiken, die is up to date, ubuntuguide is al een jaar niet geupdate en gaat nog over de oudere versie.

[ Voor 36% gewijzigd door kaconst op 05-05-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Mr_gadget schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:45:
is misschien handig....

Ja die ken ik al, en ik kan ook op ander forum terecht maar kom hier het meest.
Je je kan makelijk dingen uitwisselen, hoe niet steeds een nieuwe topic geopent worden.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

kaconst schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:51:
[...]

Ik denk dat je beter dpkg-reconfigure doet, die bestaat namelijk wél. ;)
Oeps, typo. :X

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
pasta schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:36:
Uhuh.. In Ubuntu kun je standaard alleen maar root rechten verkrijgen via Sudo. En dat zit er dan natuurlijk ook standaard in :o.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Datafeest schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:14:
[...]

Uhuh.. In Ubuntu kun je standaard alleen maar root rechten verkrijgen via Sudo. En dat zit er dan natuurlijk ook standaard in :o.
Heb dat commando geprobeerd maar nu geef ie aan dat ik een bepaald packet moet aangeven, welke is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

Probeer eens de vesa driver uit en laat de rest standaard dan zou het wat moeten doen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 12:59
typ in: sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
dit zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The-Hi_End schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 17:16:
typ in: sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
dit zou moeten werken.
Heb ik nu 3 keer gedaan, helaas geen resultaat ik installeer wel mandrake nu es kijken of dat wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Als zelfs sudo het niet doet, die toch echt standaard meegeleverd wordt? Dan klopt er ergens iets niet...

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

webfreakz.nl schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 20:36:
Als zelfs sudo het niet doet, die toch echt standaard meegeleverd wordt? Dan klopt er ergens iets niet...
Sudo doet het wel, maar sudo dbpk-reconfigure doet het niet, omdat dbpk-reconfigure een typo is, en sudo dpkg-reconfigure doet het ook niet, omdat dpkg-reconfigure een pakketnaam als parameter wil hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eamelink schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 20:55:
[...]

Sudo doet het wel, maar sudo dbpk-reconfigure doet het niet, omdat dbpk-reconfigure een typo is, en sudo dpkg-reconfigure doet het ook niet, omdat dpkg-reconfigure een pakketnaam als parameter wil hebben :P
nee het commando werk wel hoor, ik heb verschillende dingen insgesteld, alleen het hielp gewoon neit kreeg weer het zelfde scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Welke grafische kaart heb je dan? Als je dat weet kan je mogelijk via apt-get de juiste drivers alsnog installeren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Harm schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 22:40:
Welke grafische kaart heb je dan? Als je dat weet kan je mogelijk via apt-get de juiste drivers alsnog installeren namelijk.
XFX 6600GT

Maar wat krijgen we nou :S is mijn pc anti linux ofzo, ik heb mandrake geinstalleerd en op cd gzet heeft ie meteen al bij het installeren een fatale error, jezus blijf zo aan de gang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ok, ga dan eens naar https://wiki.ubuntu.com/BinaryDriverHowto/Nvidia en voer uit hetgeen daar staat. Alleen, je kunt nu dus niet bij Synaptec en daarom kun je net zo goed de volgende zaken intypen in je console:
code:
1
sudo apt-get install nvidia-glx nvidia-settings linux-restricted-modules-386
Als dat geïnstalleerd is, type dan dit in je console in:
code:
1
sudo nvidia-glx-config enable
Herstart hierna je X met Ctrl+Alt+Backspace.

[edit]
Ik vind het wel raar dat het bij jou niet werkt trouwens... Ik heb hier ook Ubuntu draaien en dat werkte out-of-the-box met die kaart zoals het hoort. Misschien komt het doordat ik versie 6.06 draai en jij nog een oudere?

[ Voor 23% gewijzigd door Harm op 06-05-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Harm schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 00:11:
Ok, ga dan eens naar https://wiki.ubuntu.com/BinaryDriverHowto/Nvidia en voer uit hetgeen daar staat. Alleen, je kunt nu dus niet bij Synaptec en daarom kun je net zo goed de volgende zaken intypen in je console:
code:
1
sudo apt-get install nvidia-glx nvidia-settings linux-restricted-modules-386
Als dat geïnstalleerd is, type dan dit in je console in:
code:
1
sudo nvidia-glx-config enable
Herstart hierna je X met Ctrl+Alt+Backspace.

[edit]
Ik vind het wel raar dat het bij jou niet werkt trouwens... Ik heb hier ook Ubuntu draaien en dat werkte out-of-the-box met die kaart zoals het hoort. Misschien komt het doordat ik versie 6.06 draai en jij nog een oudere?
Nou heb nu madrave geinstalleerd helaas hier het zelfde probleem dus ik probeer je commando's. maar die werken niet want ik moet dan root zijn. Dus ik inloggen met root maar het wachtwoord klopte niet kwist 100% zeker dat ie klopte maar installerde het weer. En heb dubbel gecheckt bij het Root wachtwoord.

Nou na weer in de console te zijn probeer ik weer met root in te loggen en dit is alweer het wachtoowrd verkeerd :( menig irritaties beginnen te komen dus installeer het voor de 3e keer. En geef dit keer de root geen wachtwoord. En nu geeft ie aan als ik met root inlog "login incorect" wat is hier aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
huh? ik heb ooit eens gehad(rh 7) dat-ie wachtwoorden >8 tekens afkapte, maar dat zou intussen toch al lang opgelost moeten zijn???

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Niet online
Je wisselt wel heel snel van distro.

Als ik jou was zou ik eens diep ademhalen en Ubuntu nog eens proberen. Geef eens aan wat je terug krijgt na de 'sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg' of kijk anders eens in je logs.
Dan kan er hier misschien ook iets gerichter geholpen worden.

Leave the gun, get the canoli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Drgn schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:53:
Je wisselt wel heel snel van distro.

Als ik jou was zou ik eens diep ademhalen en Ubuntu nog eens proberen. Geef eens aan wat je terug krijgt na de 'sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg' of kijk anders eens in je logs.
Dan kan er hier misschien ook iets gerichter geholpen worden.
ok das goed zal vanavond wek es kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk zit je de verkeerde vga-settings aan te kruisen, na het commando.
Probeer onderstaande eens, dan krijg je alleen de optie voor de jouw gewenste resolutie:
sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
matinez schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:11:
Waarschijnlijk zit je de verkeerde vga-settings aan te kruisen, na het commando.
Probeer onderstaande eens, dan krijg je alleen de optie voor de jouw gewenste resolutie:
sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg
Nee dat lijkt me sterk, ik heb bij mandriva alle video kaarten geprobeerd van nvidia en bij allenmaal werkt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:27:
[...]

Nee dat lijkt me sterk, ik heb bij mandriva alle video kaarten geprobeerd van nvidia en bij allenmaal werkt het niet
En zou dat misschien komen omdat je de nvidia-driver mist? Voor zover ik weet zijn de opensource-nVidia-drivers niet zo up-to-date dat jouw kaart herkend wordt. Normaliter zou een standaard VESA-driver dat moeten overnemen en zou je in ieder geval beeld moeten krijgen, maar dat werkt dus niet. Vandaar dat ik je via die commando's (die alleen in Ubuntu werken, want wat Mandrake voor package management system gebruikt, weet ik niet) de nVidia-driver zou laten installeren vanuit de Ubuntu-repository's. Informatie hierover is trouwens ook erg eenvoudig te vinden als je even zoekt naar 'nvidia xorg driver' of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft het niet gewoon met de horizontal of vertical refreshrate te maken toevallig?

Trouwens, voor de topicstarter:
Druk op het moment dat je dat wazige scherm hebt eens op CTRL + ALT + F1 ofzo, dan krijg namelijk een console. Daar kun je dan aan de slag met het commando wat hierboven gegeven is. Overigens, dat commando werkt alleen op Ubuntu, niet op een andere distributie. Bovendien is het enigszins te verwachten dat dit probleem ook op een andere distributie optreed, omdat die naar alle waarschijnlijkheid gewoon dezelfde X Driver gebruiken(namelijk de opensource Nvidia driver, ofwel NV). Met het gegeven commando installeer je de officiele driver van Nvidia zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:23:
Heeft het niet gewoon met de horizontal of vertical refreshrate te maken toevallig?

Trouwens, voor de topicstarter:
Druk op het moment dat je dat wazige scherm hebt eens op CTRL + ALT + F1 ofzo, dan krijg namelijk een console. Daar kun je dan aan de slag met het commando wat hierboven gegeven is. Overigens, dat commando werkt alleen op Ubuntu, niet op een andere distributie. Bovendien is het enigszins te verwachten dat dit probleem ook op een andere distributie optreed, omdat die naar alle waarschijnlijkheid gewoon dezelfde X Driver gebruiken(namelijk de opensource Nvidia driver, ofwel NV). Met het gegeven commando installeer je de officiele driver van Nvidia zelf.
Mkay heb het zaakje weer geinstalleerd en jullie adviezen opgevolgt en de commando's ingetoets. Nu krijg ik de foutmelding "E: kon pakket nvidia-gfx niet vinden". iemand idee how to fix :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Niet online
Dat klinkt alsof je je repositories (/etc/apt/sources.list) nog default hebt staan. In het volgende stukje wordt uitgelegd hoe je de Nvidia drivers kunt installeren na een verse Ubuntu install:

https://wiki.ubuntu.com/BinaryDriverHowto/Nvidia

..oh, maar daar heb je natuurlijk weinig aan omdat je geen GUI hebt.

In dat geval kunt je volgens mij in sources.list alle 'universe' entries veranderen naar 'universe multiverse', vervolgens een 'sudo apt-get update' om je nieuwe sources op te halen en dan zou 'sudo apt-get install nvidia-glx' moeten werken.

Correct me if I'm wrong anyone..

[ Voor 5% gewijzigd door Drgn op 12-05-2006 23:45 . Reden: Ik zie net dat je post met g[b]f[/b]x, moet je ff kijken of dat werk.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Drgn schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 23:38:
Dat klinkt alsof je je repositories (/etc/apt/sources.list) nog default hebt staan. In het volgende stukje wordt uitgelegd hoe je de Nvidia drivers kunt installeren na een verse Ubuntu install:

https://wiki.ubuntu.com/BinaryDriverHowto/Nvidia

..oh, maar daar heb je natuurlijk weinig aan omdat je geen GUI hebt.

In dat geval kunt je volgens mij in sources.list alle 'universe' entries veranderen naar 'universe multiverse', vervolgens een 'sudo apt-get update' om je nieuwe sources op te halen en dan zou 'sudo apt-get install nvidia-glx' moeten werken.

Correct me if I'm wrong anyone..
heb ik geprobeerd maar hij geeft aan dat er geen nieuwe pakketten zijn geinstalleerd :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Niet online
Zijn alle regels in je sources.list wel 'uncommented'? Ofwel, staat er nergens '#' voor? Wel weer even opnieuw updaten na het veranderen van je sources.list..

Post anders je xorg.conf eens (/etc/X11/xorg.conf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Drgn schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 23:53:
Zijn alle regels in je sources.list wel 'uncommented'? Ofwel, staat er nergens '#' voor? Wel weer even opnieuw updaten na het veranderen van je sources.list..

Post anders je xorg.conf eens (/etc/X11/xorg.conf).
Kzou eigenlijk niet weten waar je het over hebt 8)7 kben nog een beginner op Linux gebied, als je me even kan hoe ik dat precies doe.

Die map x11 kan ik niet in komen, ik kan naar etc maar als ik dan naar x11 wil geeft ie aan dat de map onbekend is, met ls zie ik dat die map blauw is.... kweet niet wat dat wil zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Niet online
Dat komt waarschijnlijk omdat het X11 is en niet x11.
Was het met die sources.list aanpassen wel geluk?

Als je toch bezig ben mag je je sources.list naast je xorg.conf ook even posten :p

(Dat blauwe wil zeggen dat het een map is ;) )

[ Voor 47% gewijzigd door Drgn op 13-05-2006 00:08 . Reden: dom gezwets weghalen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Drgn schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 00:05:
Dat komt waarschijnlijk omdat het X11 is en niet x11.
Was het met die sources.list aanpassen wel geluk?

Als je toch bezig ben mag je je sources.list naast je xorg.conf ook even posten :p

(Dat blauwe wil zeggen dat het een map is ;) )
mkay dat werkte zit nu in de map maar er staat nergens een hekje voor of universe, zal wel een foto maken dat kaat het duidelijker.

Afbeeldingslocatie: http://img129.imageshack.us/img129/5189/imag27225pk.jpg

oh ja hoe kan je die config bekijken zodat ik hem kan posten?

Edit: Kga naar me bedje toe probeer het morgen nog wel es, aangezien er morgen waarschijnlijk wat hulp zal staan, atleast I hope so :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2006 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Kan posten? Denk dat het voor jou toch overtypen wordt ;)

"nano xorg.conf" intypen.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Als je met cd naar een map wil moet je er niet een / voor zetten natuurlijk :) (want dan gaat ie naar de root van je hele tree)

Met 'cat' of 'more' kun je een hele file bekijken. Ofwel cat xorg.conf

Dit is trouwen wel aardig basic kennis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zomertje schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 08:59:
Als je met cd naar een map wil moet je er niet een / voor zetten natuurlijk :) (want dan gaat ie naar de root van je hele tree)

Met 'cat' of 'more' kun je een hele file bekijken. Ofwel cat xorg.conf

Dit is trouwen wel aardig basic kennis :)
Joa weet ik, kzeg ook niet voor niks dat ik beginner in Linux ben ;) nee ik moet me er wat in verdiepen voor school. Maar ik zal eens het gaan overtikken :P

Edit das wel erg veel :P ik maak wel een paar foto's :P

Afbeeldingslocatie: http://img116.imageshack.us/img116/7964/imag27279dk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/2466/imag27285jw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img164.imageshack.us/img164/2065/imag27300cd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/6003/imag27316cy.jpg

Die pagina's met deger die zelfde reso's heb ik niet gefotografeerd, kneem aan dat dat ook niet instresant was.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2006 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Niet online
Ok, je gebruikt nu de Nvidia driver:
Section "Device"
Identifier "Nvidia Corporation blabla"
Driver "nv"
etc..
EndSection
Er vanuitgaande dat je een driver probleem hebt, geeft dat je volgens mij twee opties:

1) Je kunt opnieuw "sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg" doen en dan vervolgens de VESA driver selecteren en kijken of het dan wel werkt.

2) Je tweede optie is om ook even je sources.list te posten. Die moet waarschijnlijk aangepast worden zodat je een andere Nvidia driver kunt ophalen en installeren met apt.

Begin maar eens bij optie 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Drgn schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 13:26:
Ok, je gebruikt nu de Nvidia driver:

[...]

Er vanuitgaande dat je een driver probleem hebt, geeft dat je volgens mij twee opties:

1) Je kunt opnieuw "sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg" doen en dan vervolgens de VESA driver selecteren en kijken of het dan wel werkt.

2) Je tweede optie is om ook even je sources.list te posten. Die moet waarschijnlijk aangepast worden zodat je een andere Nvidia driver kunt ophalen en installeren met apt.

Begin maar eens bij optie 1 ;)
Yo het werkt ik heb beelld :D meteen die nieuste nvidia drivers maar es downloaden ^^ dankje wel iedereen

Nu wel een probleem met de root ik kan niet met root inloggen, en bij de installatie is er ook nooit gevraagt voor een wachtwoord voor de root hoe zit dat eigenlijk?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2006 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Volgens mij moet je je echt eens verdiepen in de materie. Je nieuwe vraag staat letterlijk op de Ubuntu WIKI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Zie hierboven inderdaad. Er is geen root user, Ubuntu werkt met sudo.

Het is de bedoeling dat je ook zelf probeert wat dingen op te zoeken en niet klakkeloos je vragen hier te dumpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zomertje schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 19:00:
Zie hierboven inderdaad. Er is geen root user, Ubuntu werkt met sudo.

Het is de bedoeling dat je ook zelf probeert wat dingen op te zoeken en niet klakkeloos je vragen hier te dumpen :)
Ja kweet het, maar ging er logisherwijs van uit dat je ook een root had waarmee je kon inloggen. Dus daarom vroeg ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawk88
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 11:37
bij mij deed hij het ook out of de box met de zelde kaart op ubuntu 5.10. ;)

misschien kan je je xorg.conf hier neer zetten (/etc/X11/xorg.conf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[leesfout]

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:51
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 00:03:
[...]

Ja kweet het, maar ging er logisherwijs van uit dat je ook een root had waarmee je kon inloggen. Dus daarom vroeg ik het.
Dat is dus niet zo logisch, en dat had je geweten als je tijdens de installatie gelezen had. Of na de installatie op het moment dat je het tegenkomt even zoekt op 'ubuntu root' oid.

Het ergste is dat het antwoord op je nieuwe vraag in dit topic ook al letterlijk gegeven is: Datafeest in "grafische problemen met Ubuntu*"

[ Voor 3% gewijzigd door Jesse op 14-05-2006 09:49 ]

Pagina: 1