router + draadloze router?

Pagina: 1
Acties:

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-03 19:21
Hallo,

Ik heb thuis een draadloos netwerk van D-link staan, en ik heb net een xbox360 gekocht waarmee ik ook graag op het internet wil. Nu heb ik geprobeerd een router tussen mijn modem en mijn draadloze router te zetten, maar dat werkte niet. Mijn draadloze router heeft alleen maar een WAN-poort, en ik kreeg het maar niet ingesteld. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen? (ik heb al gekeken op andere topics waar dit besproken wordt, maar ik snap geen hol van die praat, ik ben nogal een n00b in dit soort dingen:P).

[ Voor 9% gewijzigd door stimpyMGS op 05-05-2006 12:45 ]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:11

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Andere AccesPoint kopen? Zou geen andere oplossing weten...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

stimpy-NL schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:27:
Hallo,

Ik heb thuis een draadloos netwerk van D-link staan, en ik heb net een xbox360 gekocht waarmee ik ook graag op het internet wil. Nu heb ik geprobeerd een router tussen mijn modem en mijn draadloze router te zetten, maar dat werkte niet. Mijn draadloze router heeft alleen maar een WAN-poort, en ik kreeg het maar niet ingesteld. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen? (ik heb al gekeken op andere topics waar dit besproken wordt, maar die oplossingen werkten allemaal niet).
Als je dat goed aansluit en instelt moet dat gewoon kunnen werken hoor. Dus geef eens aan wat je allemaal geprobeerd hebt en wat er precies allemaal niet lukt.

Want met 'maar daat werkte niet' kunnen wij natuurlijk niks.

De enige andere optie die je nog hebt is het kopen van een wireless bridge. Waarmee je je Xbox360 draadloos in verbinding kan stellen met je router. Of natuurlijk je draadloze router vervangen door een die zowel draadloos als bedrade poortjes heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 05-05-2006 12:44 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• stimpyMGS
Ik heb de kabel vanuit het modem in de WAN poort van router1 (de niet-draadloze) gedaan, en vanuit LAN poort 1 een kabel naar de enige poort in de draadloze router (WAN). Maar de 1e router die deelde geen ip-adressen uit, dus de xbox360 en de draadloze router werkten niet. Misschien ligt het aan de kabels die ik gebruikt heb? Alle kabels waren straight.

ik kon btw wel in het routermenu van de niet-draadloze router komen, maar ik heb geen idee wat ik daar moet veranderen??

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-04 19:53
of je zet een hubje tussen het modem en de draadloze accespoint ;)

• stimpyMGS
Jah daar zat ik ook aan te denken, maar wat voor kabels heb ik daar dan voor nodig? want ik las ergens dat je tussen hub en router een crossover moet hebben...

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017

blaatbeest

fuck

heb je ook geprobeerd om vanuit een andere lan poort naar je wireless router te gaan?
want soms is er maar 1 poort waarop je opnieuw een router mag aansluiten.

x

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 16:15

Cramthabam

Leef en laat leven

Als je vanuit je modem naar een gewone poort op je router gaat zou deze moeten werken als switch dan. Dan kun je vanaf een andere poort van je router ook gewoon de acces point weer aansluiten. En op een andere poort dan weer je xbox.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

stimpy-NL schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:52:
Ik heb de kabel vanuit het modem in de WAN poort van router1 (de niet-draadloze) gedaan, en vanuit LAN poort 1 een kabel naar de enige poort in de draadloze router (WAN). Maar de 1e router die deelde geen ip-adressen uit, dus de xbox360 en de draadloze router werkten niet. Misschien ligt het aan de kabels die ik gebruikt heb? Alle kabels waren straight.

ik kon btw wel in het routermenu van de niet-draadloze router komen, maar ik heb geen idee wat ik daar moet veranderen??
Dat ligt dan puur aan de instellingen van die nieuwe router. Kan me niet voorstellen dat je daar met behulp van de handleiding niet uit kan komen. Post sowieso eens om wat voor routers en modem het gaat.
sanderdw schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:59:
of je zet een hubje tussen het modem en de draadloze accespoint ;)
En dan? Hoe wil die Xbox dan een IP krijgen? van je provider krijg je er maar 1. Als je modem stiekem ook een router is kan het inderdaad, maar met enkel een hubje ben je er echt niet hoor. Sowieso is een hub natuurlijk niet echt een goed plan, voor zover ze nog verkrijgbaar zijn. Een switch is dan een beter idee, maar dan moet je modem dus wel IP's uitdelen. Want als het goed is doet je draadloze router dat niet aan zijn WAN kant.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1