Toon posts:

twee menu's met elkaar in conflict

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eerst even in het kort uitleggen wat ik wil maken en watvoor problemen ik tot nu toe ben tegen gekomen. Wellicht kan iemand mij verder helpen of een advies geven hoe ik dit kan oplossen.

Ik ben bezig met het ontwikkelen van de website voor de internationale school in Den Haag (ISH). Bovenin de pagina is een menu is met 8 items die verdeeld zijn over twee rijen (de namen van de items kloppen nog niet maar op dit moment is de functionaliteit de eerste prioriteit). Daarnaast is er ook nog een menu aan de linkerkant.

Het eerste probleem wat ik ondervond was bij het uitklappen van de menu's dat ze elkaar in de weg zaten. Zodra het menu van parents uitklapt en je gaat met je muis naar beneden dan pakt het menu van admissions zie link
http://www.studio-pit.nl/ish/menu/topmenu/dubbelmenu.html z-index geprobeerd maar dat werkte niet.

Toen heb ik een andere oplossing bedacht om dmv javascript de onderste twee items te laten wegvallen zodra je met je muis over een item gaat op de bovenste rij. zie link http://joel.sitemasters.be/?pagina=inc/menu_left Dit is niet de meest ideale oplossing daarnaast werkt het wel
goed in IE en firefox werkt maar niet goed in safari aangezien ze op de ISH macs gebruiken is dat wel een vereiste.

Ik ben nu al enige tijd hier me bezig en kom er niet veel verder tot een bruikbare oplossing wat op alle platforms werkt. Ik zou willen vragen of iemand een oplossing weet of wellicht mij kan helpen.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het eerste probleem wat ik ondervond was bij het uitklappen van de menu's dat ze elkaar in de weg zaten. Zodra het menu van parents uitklapt en je gaat met je muis naar beneden dan pakt het menu van admissions zie link
Kun je niet met z-index ofzo zorgen dat het uigeklapte menu boven de 'menubalk' zit?
edit: je zegt al dat dat niet werkt. overheengelezen.

[ Voor 19% gewijzigd door user109731 op 05-05-2006 12:39 ]

Verwijderd

Om het probleem op te lossen moet je de menulijsten buiten de tabel zetten. Sowieso is het semantisch niet korrekt om elementen te gebruiken voor zaken waar ze niet voor bedoeld zijn. Succes!