Intern IP veranderen

Pagina: 1
Acties:

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:15
Ik wil met een vriend van me Fifa 2006 spelen via internet.Omdat we allebei een Alcatel Speedtouch hebben kunnen we geen IP range los zetten. We kunnen nu dus niet met elkaar spelen. Nu heb ik raad gekregen van iemand die mij Hamachie aanraden. Dat heb ik dus geinstalleerd. Nu zien we elkaar wel in het spel alleen kunnen we niet met elkaar verbinden. Volgens mij komt het omdat onze pc's allebei het IP 10.0.0.150 als intern adres hebben. Hoe kan ik dat veranderen? Ik ben namelijk een "noob" met dit soort dingen.

Ik heb een Alcatel Speedtouch 546 en ik gebruik Windows XP

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je netwerkkaart krijgt nu via DHCP z'n adressen, dit moet je handmatig gaan instellen.
Kijk bij de status van je netwerkverbinding welke adressen je nu allemaal hebt, ga vervolgens naar de eigenschappen van die verbinding > tcp/ip settings > daar vul je al die adressen in en bij IP adress vul je zelf wat in (wel iets wat er op lijkt natuurlijk)

Zoiets dus: http://www.zyxel.nl/support/z021.html#winxps
Maar dan met de getallen die je zelf hebt gevonden.

[ Voor 30% gewijzigd door fsfikke op 05-05-2006 12:30 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Sunri5e
fsfikke schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:28:
Je netwerkkaart krijgt nu via DHCP z'n adressen, dit moet je handmatig gaan instellen.
Kijk bij de status van je netwerkverbinding welke adressen je nu allemaal hebt, ga vervolgens naar de eigenschappen van die verbinding > tcp/ip settings > daar vul je al die adressen in en bij IP adress vul je zelf wat in (wel iets wat er op lijkt natuurlijk)
DHCP? wat is dat :P

Ik ben hier niet zo handig mee, misschien dat je het wat makkelijker uit kan leggen?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Niet meteen afhaken bij het eerste woord dat je niet begrijpt, ik heb het toch relatief simpel uitgelegd :)

@hierbeneden:
Ik zou je toch echt aanraden om Hamachi te gebruiken ipv Gamespy, daar zit namelijk de nodige spyware in :/

[ Voor 39% gewijzigd door fsfikke op 05-05-2006 12:36 ]

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-03 18:20
Is het niet zo dat je een bepaalde poort range los moet zetten in de router om het spel te kunnen spelen, kan je dat niet via gamespy doen, dit programma is algemeen bekend

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-03 18:20
fsfikke schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:33:
Niet meteen afhaken bij het eerste woord dat je niet begrijpt, ik heb het toch relatief simpel uitgelegd :)

@hierbeneden:
Ik zou je toch echt aanraden om Hamachi te gebruiken ipv Gamespy, daar zit namelijk de nodige spyware in :/
dat is me niet bekend, maar Hamachi werkt toch ook met een bepaalde poort range neem ik aan?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Robthebest schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:37:
[...]

dat is me niet bekend, maar Hamachi werkt toch ook met een bepaalde poort range neem ik aan?
Ja, maar volgens mij alleen uitgaand waardoor je zelf geen poorten open moet zetten :)

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Zet eerst je IP vast in je PC (bijv. die 10.0.0.150) bij TCP/IP instellingen. Vervolgens in de Speedtouch de port forwarden (ff op googlen, veel over te vinden) die je wil gebruiken om te verbinden. Hier is trouwens ook genoeg over te vinden op dit forum.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Lijkt me idd dat er een van de twee een server moet opzetten (kan waarschijnlijk vanuit het spel zelf).
Daarna moet de ene dus naar de ander zijn server connecten op zijn externe IP.

Vervolgens moet de router van de gene die de server heeft opgezet zo ingesteld worden dat hij de poort die Fifa gebruikt doorstuurt naar het interne IP van die bak die die fifa-server heeft draaien.

Hamachie legt volgens mij een VPN aan en dus zit je dan -virtueel- samen op hetzelfde interne netwerk. Op die manier hoef je niks meer door te sturen met routers en zo. Ik ken Hamachie verder niet, het zou namelijk wel eens zo kunnen zijn dat Hamachie zelf ook door een bepaalde poort werkt. Dat hoeft echter weer niet altijd zo te zijn..

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
nee, het heeft denk ik niet met je interne IP te maken, grote kans dat het zo is op te lossen:
zo hoef je ook niet te klooien met je poorten / interne IP.

download de nieuwste hamachi beta, op dit moment 1.0.0.56
http://files.hamachi.cc/priv/HamachiSetup-1.0.0.56-en.exe

installeer hem, en ga naar de map waar je hamachi hebt geinstalleerd.

maak een tekstbestand aan, met de naam "aliases.txt"

zet daarin dit:
[ip van de vriend] [ spatie] [ip in jouw range]

voorbeeld:

als jij zelf in de range 5.7.*.* zou zitten, en die vriend heeft bijvoorbeeld 5.8.6.7, dan maak je dit van de regel:

5.8.6.7 5.7.6.7

in feite redirect hij het IP van de vriend naar een IP in jouw range

het ip na de spatie hoeft niet gelijk te zijn aan die van je vriend, als de range maar het zelfde is.

dus als jij in 5.1 zit, moet het 2e ip beginnen met 5.1
zit jij in 5.2, dan moet het ip na de spatie beginnen met 5.2

enz....

bestandje opslaan, en hamachi opstarten
als hamachi al draaide, moet je hem helemaal afsluiten (niet op dat groene powerknopje drukken, echt hamachi afsluiten) en opnieuw starten.

nu zou het moeten werken

Nick

[ Voor 4% gewijzigd door nick_haak op 05-05-2006 12:41 ]

Verwijderd

Je kunt je intern IP veranderen door:

Mijn netwerklocaties>Netwerk verbindingen weergeven>Rechtermuisknop op de verbinding>Eigenschappen>Dubbel klik op TCP/IP internet protocol> Invullen maar :)

Je kunt zelf een ip andres verzinnen, als het maar met 10.0.0.??? begint.

Suc6 er mee

• Sunri5e
Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:43:
Je kunt je intern IP veranderen door:

Mijn netwerklocaties>Netwerk verbindingen weergeven>Rechtermuisknop op de verbinding>Eigenschappen>Dubbel klik op TCP/IP internet protocol> Invullen maar :)

Je kunt zelf een ip andres verzinnen, als het maar met 10.0.0.??? begint.

Suc6 er mee
Dan vliegt internet er bij mij compleet uit

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:03
Bij Hamachi moet je gebruik maken van de laatste beta versie, in combinatie met UPnP. Dit is relatief belangrijk want wij hebben nooit onze SpeedTouch 546 modems aan de gang gekregen op een andere manier (firmware 5.4.0.11)

Het heeft niets te maken met je interne range :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Als je met Hamachi een netwerk hebt gemaakt en je daar allebei in zit, moet je in het spel zelf kiezen via welke interface hij een verbinding maakt.

Standaard zal dat waarschijnlijk over je LAN-verbinding gaan, maar je moet dus opgeven dat het spel via de 5.x.x.x interface verbinding maakt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Moreno schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:49:
[...]

Dan heb je dus de verkeerde adressen ingevoerd, probeer als ip adres 10.0.0.155

• Sunri5e
CodeCaster schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:51:
Als je met Hamachi een netwerk hebt gemaakt en je daar allebei in zit, moet je in het spel zelf kiezen via welke interface hij een verbinding maakt.

Standaard zal dat waarschijnlijk over je LAN-verbinding gaan, maar je moet dus opgeven dat het spel via de 5.x.x.x interface verbinding maakt.
Ja dat is het vreemde. Als we een spel starten en we gaan naar netwerk spel dan zien we elkaar gewoon. Maar het vreemde is dan dat hij gewoon ons Interne IP gebruikt en niet die van Hamachi. We hebben allebei 10.0.0.150 als intern IP. Dus daar gaat hij de fout in.

Verwijderd

Moreno schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:49:
[...]

hhm...dan doe je toch iets verkeerds....

Ik heb even de moeite gedaan om een screen van me eigen instellingen te maken

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ansveenstra/Instellingen%20van%20modem%20zooi.JPG

Zo moet het er ongeveer uit zien...
Bij mij werkt het met hamachi perfect!
Let wel op dat jij andere ip-adressen moet gebruiken!, namenlijk die 10.0.0.??? reeks

Suc6

• Sunri5e
Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:59:
[...]

hhm...dan doe je toch iets verkeerds....

Ik heb even de moeite gedaan om een screen van me eigen instellingen te maken

[afbeelding]

Zo moet het er ongeveer uit zien...
Bij mij werkt het met hamachi perfect!
Let wel op dat jij andere ip-adressen moet gebruiken!, namenlijk die 10.0.0.??? reeks

Suc6
Het werkt! Iedereen super bedankt :)

Verwijderd

Moreno schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:08:
[...]

Het werkt! Iedereen super bedankt :)
kijk aan! :)

• Sunri5e
Even een vraagje tussendoor. Kun je bij sitecom routers/switches wel port ranges los zetten?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Moreno schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 18:54:
Even een vraagje tussendoor. Kun je bij sitecom routers/switches wel port ranges los zetten?
Ik ken wel het principe van iets vastzetten, maar van los zetten heb ik nog nooit gehoord.

Ik zou je vraag even wat specifieker stellen, desnoods in een eigen topic ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het Grote Poortmappingsverhaal beantwoordt dat wel Moreno ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1