Toon posts:

[XP] overige apparaten: other memory

Pagina: 1
Acties:
  • 703 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren deze vraag gesteld, maar niet geheel op de juiste manier waarvoor mijn excuses. Ga proberen wat duidelijker te zijn.

Sinds ik een format c: heb gedaan en een verse XP versie heb geinstalleerd komt mijn comp met de wizard nieuwe hardware: other memory. Er is na de formatering geen nieuwe hardware geïnstalleerd.

Mijn comp geeft bij systeemeigenschappen het RAM deel juist aan. Ook in mijn bios wordt dat herkend. Heb de verschillende reepjes ram al gewisseld en al om ze te testen, het zit daar dus lijkt mij niet in.
Windows update haalt niks uit, hij kan geen juiste drivers vinden.
Comp draait erg langzaam, alsof hij te weinig geheugen heeft. Al een lag van ongeveer 2 seconden als ik meer dan 4 explorervensters open heb en verder geen andere programma's draai.

apparaatbeheer geeft aan:
overige apparaten: other memory
eigenschappen voor other memory --> details --> apparaatinstantie-id: ROOT\*WEC0515\PNPBIOS_15
en hardware-id: *WEC0515

verder geen info te vinden.

mijn systeem:
MoBo: Giga-byte ga7vrxp-1
CPU: Athlon 2100+
geheugen: 1x Kingston 512 Mb en 2x 256Mb
Hdd: 1x Western Digital 80Gb 7200rpm en 1x Maxtor 80Gb 7200rpm
Videokaart: Asus a9600pro 256 Mb AGP
Dvd/rw Aopen 16x
Netwerkkaart Realtek RTL81139 PCI
Windows XP Home SP2

Verwijderd

Hier een link naar iemand met hetzelfde probleem:
http://filesharingtalk.com/vb3/history/topic/82291-1.html

Lijkt alsof er drivers ontbreken voor een memory stick drive.

Zo te zien is het een sony PC, heb je al op de website van Sony gekeken voor drivers?
oops, verkeerd gekeken.

Zit er een kaartlezer in het systeem?
Is het een merk PC of zelfbouw?
Zit er in de (eventuele) printer een kaartlezer of flash geheugen?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 13:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er is geen memory stick gebruikt op de pc.
Je zegt dat het een sony PC is, geen idee waar je dat aan ziet. Maar ik weet ook zeker dat er geen Sony in het systeem zit, en nooit heeft gezeten.

Je link verwijst naar een sound-driver probleem. Mijn geluid doet het, en heb ervoor de drivers gebruikt van de gigabyte site voor mijn mobo. Tis een onboard: Creative CT5880 PCI sound controller. Maar zoals gezegd, geen problemen met geluid.
:?

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
Is voor de rest alle hardware wel herkend en geïnstalleerd? (Dus niet dat je bijvoorbeeld bij je vorige installatie een raid-controller op je mobo had en die nu ineens verdwenen is.)

Verwijderd

Topicstarter
Zit er een kaartlezer in het systeem?
Is het een merk PC of zelfbouw?
Zit er in de (eventuele) printer een kaartlezer of flash geheugen?

Geen kaartlezer, ook nooit in geweest. Ook niet via de printer oid. Heb zelf het systeem in de winkel samengesteld, en later dus hardware bijgekocht.

Is voor de rest alle hardware wel herkend en geïnstalleerd? (Dus niet dat je bijvoorbeeld bij je vorige installatie een raid-controller op je mobo had en die nu ineens verdwenen is.)
voor de rest alles prima werkend. Raidcontroller staat via bios uit, zoals ook bij de vorige installatie.

Heb +/- een half jaar geleden deze videokaart gekocht, daarvoor had ik een nvidia. Toen XP opnieuw geïnstalleerd zonder problemen. Met de vorige XPinstall had ik geen problemen, die zijn pas begonnen na die format c van vorige week...

Voor de zekerheid nogmaals bios-update van mijn mobo gedaan, en volgende drivers (na uninstal) geïnstalleerd:
VIA_HyperionPro_V508A
driver_audio_creative_5880_wdm
VIA USB 2.0 Host Controller Driver Package, English Edition
rad_w2kxp_omega_38231_7z
realtek 5.611.1231.2003
directx 9.0c
maar de pc blijft dezelfde nieuwe hardware - other memory vinden

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 14:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
om een beeld te geven van mijn cpu-belasting:
Afbeeldingslocatie: http://www.flipje.com/temp/taakbeheer_01.gifAfbeeldingslocatie: http://www.flipje.com/temp/taakbeheer_02.gifAfbeeldingslocatie: http://www.flipje.com/temp/taakbeheer_03.gif

Om de zoveel tijd is de belasting dus 100% en slaat hij dus een paar seconden stil.

Verwijderd

staat er ergens een melding in de logboeken/event viewer?

voor alle zekerheid: control panel => administrative tools => event viewer

Daar zou eventueel informatie kunnen staan over welk programma/service die cpu belasting veroorzaakt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:56:
maar de pc blijft dezelfde nieuwe hardware - other memory vinden
Driver al eens online laten updaten ? Als het een gangbaar iets i zal hij er bij MS zelf al wel een of ander drivertje voor vinden. Eenmaal je weet wat het is kan je alsnog een andere versie erover zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:14:
[...]

Driver al eens online laten updaten ? Als het een gangbaar iets i zal hij er bij MS zelf al wel een of ander drivertje voor vinden. Eenmaal je weet wat het is kan je alsnog een andere versie erover zetten.
driver installatie met windowsupdate ingeschakeld haalt niks uit, hij kan de benodigde software niet vinden. Windows update is trouwens volledig upgedeet, geen nieuwe updates beschikbaar en ook geen foutmeldingen in.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zoek WEC0515 even op je in register; als het meezit staat er meer informatie beschreven en kan je makkelijker achterhalen waar het over gaat.

*edit*
Je zet 1GB geheugen te hebben; geeft je BIOS dat ook weer tijdens het opstarten (1024MB) of staat er een ander getal? Gigabyte geeft namelijk zelf aan dat ze kleine stukjes geheugen lijken te gebruiken voor system info en missschien dat Windows daarover struikelt?

[ Voor 49% gewijzigd door MAX3400 op 05-05-2006 15:35 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Ik zou proberen de pc zo kaal mogelijk te starten dus zonder USB apparaten en extra PCI kaarten. Mocht het probleem niet meer voorkomen dan alles 1 voor 1 alles weer aansluiten totdat je weet welk apparaat het probleem geeft.

[edit]
Wat heb je bij apparaatbeheer onder Computer staan ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
[quote]MAX3400 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:31:
Zoek WEC0515 even op je in register; als het meezit staat er meer informatie beschreven en kan je makkelijker achterhalen waar het over gaat.

*edit*
Je zet 1GB geheugen te hebben; geeft je BIOS dat ook weer tijdens het opstarten (1024MB) of staat er een ander getal? Gigabyte geeft namelijk zelf aan dat ze kleine stukjes geheugen lijken te gebruiken voor system info en missschien dat Windows daarover struikelt?[/quote]

Kan geen info in het register vinden dat mij meer zegt.. ACPI/WEC0515*WEC0515, class unknown
Ja, mijn comp geeft tijdens opstarten het juiste aantal ram aan.

Onder apparaatbeheer -> computer staat:
- ACPI Uniprocessor-pc
- Standaard-pc

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 15:46 ]

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 18:35
Zoeken op WEC0515 via google levert meer op. Een aantal pagina's verder bij google kom je WBMS.inf en WBMSA.inf tegen.
Deze verwijzen naar de site van Giga-byte. En laat jij nou ook een moederbord hebben van Giga-byte.

Er wordt bij google over Winbond gesproken.

En bij Giga-byte heb ik toen even gezocht naar jou type moederbord. Er schijnt een Winbond Smart IO driver benodigd te zijn voor de Memory Stick / Security Digital / Smart Card Reader connectors. (Smart I/O : Winbond Smart@IO)

Dit zal vrijwel zeker jou oplossing zijn.
Suc6.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Charlie schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 20:25:
Zoeken op WEC0515 via google levert meer op. Een aantal pagina's verder bij google kom je WBMS.inf en WBMSA.inf tegen.
Deze verwijzen naar de site van Giga-byte. En laat jij nou ook een moederbord hebben van Giga-byte.

Er wordt bij google over Winbond gesproken.

En bij Giga-byte heb ik toen even gezocht naar jou type moederbord. Er schijnt een Winbond Smart IO driver benodigd te zijn voor de Memory Stick / Security Digital / Smart Card Reader connectors. (Smart I/O : Winbond Smart@IO)

Dit zal vrijwel zeker jou oplossing zijn.
Suc6.[/quote]

heel erg bedankt voor het opzoekwerk! Heb dit mobo al een aantal jaar, en nu voor het eerst dit probleem. Had deze driver ook nog nooit eerder gezien, ook niet nodig gehad dus.

Bij het opstarten van windows komt er geen nieuwe hardware wizard meer, dus het zou goed moeten zijn. In de systeemmap deze computer heb ik nu een Winbond Memory Stick Drive staan bij mijn verwisselbare mediums. Naja, zal wel goed zijn, vind het nog steeds raar dat ik dit nu pas tegen kom.

Mijn dank is groot:
_/-\o_ ACAB
_/-\o_ DEVoTi0N
_/-\o_ Green.Velvet
_/-\o_ MAX3400
_/-\o_ Blackspot
_/-\o_ Charlie

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 18:35
No problem :*)

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Pagina: 1