IP CAM benaderen achter Livebox en Router

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Almering
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-02-2024

Almering

Notebook niet voor games!

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Livebox 192.168.1.1 -->> WRT54G 192.168.1.100 --> WLAN ---> IP CAM 192.168.1.20 / Laptop 192.168.1.12

Laptop werkt over WLAN via de linksys WRT54G (DHCP uit/ WLAN Access point aan/ kabel vanuit de Livebox in 1 v/d 4 lan poorten op de WRT54G) en de Livebox = DHCP en deelt de IP adressen uit.

Ook binnen het LAN kan ik de IPCAM of laptop over het netwerk benaderen. Echter is de IP CAM een soort webserver die van van buiten kunt benaderen. Ip heb ik de ip cam de HTTP port op 8081 staan (dus intern te benaderen via 192.168.1.20:8081 werkt prima). In de live box heb ik de foward naar van deze TCP/IP poort naar de cam gemaakt.

Nu wil ik van buiten: http:// MYEXT.ERN.IP:8081 naar mijn (ipcam/webserver) Echter geeft ie "Page not found!"

Poort scan op mijn ext ip geeft aan dat ie port 8081 open is!!

Wat doe ik fout....?

THANKS for HELP!!!

Verwijderd

Config is lastig, zeker met de livebox erbij. Ik had een zelfde soort probleem met portforward op de livebox. De beste oplossing is om je Livebox in "bridge" mode te zetten (echter valt dan je telefonie weg, maar daar zijn veel betere oplossingen voor 8) ) en je WRT54G als router met DHCP in te stellen.

Topic: Wanadoo Livebox als bridge

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 13:21 ]

• Almering

Almering

Topicstarter
Liever niet als bridge, want telefonie is wel zo handig!

Er zijn nog mensen die een server acher de LB hebben draaien....?

En ik heb ook wel eens gehoord dat je alle poorten op LB kan voorwaarden naar de linksys, zou dat helpen....?

Verwijderd

Heb ik ook gedaan, werkte niet optimaal... Router - router config is niet de ideale situatie. Je kunt ook een ander modem overwegen, maar dat is meteen wel een hele "zware" oplossing.

Ik had ook Wanadoo telefonie, maar sinds de komst van VOIPbuster en de linksys SPA3000 is dat in mijn situatie beter opgelost (ivm internationaal bellen).

linksys SPA3000 van Abel Telecom (€49) op ander SIP-account

Verwijderd

staat in je ip-cam de livebox als standaardgateway ingevuld?

• Almering

Almering

Topicstarter
De LB is de router en de Linksys is de switch / WLAN acces point

De IP cam heeft een vast IP en als "dhcp"/NAT/gateway de LB op 192.168.1.1

Helpt deze info voor een oplossing....?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hoe heb je die portforward getest, want vaak werken die alleen maar als je ook echt van buitenaf komt. Dus je moet dat ff aan een bekende vragen ofzo.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Almering

Almering

Topicstarter
Inderdaad via een vriend van mij kwam ik er achter dat het wel werkt!!
Dus via mijn eigen netwerk kan ik niet testen of ik bereikbaar ben via mijn externe ip +poort.....
:?

Hoe komt dit... en is dit te omzeilen?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat komt door de manier waarop die portforwards door je router worden afgehandeld. Daar is weinig aan te doen. Om te testen zonder een vriend zou je misschien kunnen proberen om via een proxyserver te werken?

Maar mooi dat het probleem in ieder geval zo simpel is opgelost :)

ps: dit stond ook overduidelijk in Het Grote Poortmappingsverhaal.

[ Voor 21% gewijzigd door Orion84 op 07-05-2006 09:39 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1