Toon posts:

2 keer port 6881 openen lukt niet op sitecom router

Pagina: 1
Acties:
  • 1.302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik heb sinds kort een 2e computer voor mezelf. Nou heb ik ook op beide azureus geinstaleerd, om op volle snelheid te downloaden hoef ik alleen port 6881 te openen.
maar nu kan ik dit niet voor meerdere computers doen!!!!
bij elke port kan je blijkbaar maar 1 computer!

het gaat hier om een sitecom wl-122 (rotding daar niet van)
wie kan me hiermee helpen..

mvg kaisz

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
heb je dit al een doorgekeken?

Het Grote Poortmappingsverhaal

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:47:

bij elke port kan je blijkbaar maar 1 computer!

mvg kaisz
Dit is normaal.
Kun je voor de andere pc geen andere poort instellen in Azareus?

Verwijderd

Andere poort idd instellen en je bent klaar (ook mappen natuurlijk).

Tip: Gebruik Utorrent, stukken beter al zeg ik het zelf

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 11:53 ]

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

En je router moet dan maar in z'n ingebouwde kristallen bol kunnen kijken om te zien waar iets naartoe moet? 1 poort kan naar 1 computer geforward worden. Zoals eerder aangegeven, lees wat over portmaps en ga maar op een andere poort draaien

/(bb|[^b]{2})/

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tip: het gaat natuurlijk niet sneller het downloaden tenzij je ook een 2e internet-lijn hebt laten leggen... :+

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
snap ik max, maar ik heb een laptop met ongeveer 40 gb en een pc waar maar 60 gb op zit
dus gaat mij erom dat het btje verdeeld it.
Kun je voor de andere pc geen andere poort instellen in Azareus?
hoe bedoel je??
azureus heeft alleen 6881 nodig, dus 6882 zal niet helpen

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Zoiets heb ik hier ook gehad, als je uPnP in je router aanzet en in Azureus zal hij bij het opstarten vanzelf een (tijdelijke) forward maken.
Enigste nadeel hiervan is dat je maar op 1 pc tegelijk kan downloaden, maar dat is hopelijk niet zo'n probleem...

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-04 14:33

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Gereedschappen > Configuraite in Azureus en daar kun je gewoon een ander poort nummer opgeven dat ie gebruikt...
6881 staat helemaal niet vast hoor :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nog even voor de duidelijkheid.
Je geeft in je router aan dat ie al het verkeer van een bepaalde poort door moet sturen naar een bepaalde PC. Als je dit niet zou instellen weet de router niet voor welke PC het inkomende verkeer is en gebeurd er niet veel.
Jij hebt dus je router verteld dat ie al het verkeer dat op poort 6881 binnenkomt naar je '60gb PC' moet sturen.
Nu kan je dat ding niet vertellen dat ie ook nog eens al het verkeer naar je '40gb laptop' moet sturen. (Welk pakketje moet nou naar de een welk naar de ander :? )
Daarom moet je voor je laptop een andere poort gaan gebruiken. Dat is makkelijk in te stellen in Azureus, zoals Spike uitlegt.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 05-05-2006 23:15 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Zoals fsfikke aangeeft kan dit gewoon niet. Het principe van NAT is dat een pakketje dat naar je router komt op basis van het poortnummer wordt doorgestuurd naar een computer achter de router. NAT is dom: het kijkt naar het poortnummer en stuurt het pakketje door. Er gebeurt verder vrij weinig: geen controle op protocol of andere kenmerken
Wat jij wilt doen gaat dus tegen het hele principe van NAT in. Je zult een andere poort moeten openen zoals al gezegd is, of UPnP gebruiken (daar heb ik zelf slechte ervaringen mee, het levert mij altijd lage snelheden op).

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Tip : Port 6881 gebruiken is zowiezo af te raden, omdat sommige ISPs deze bekende P2P poorten knijpen... :)

Gebruik op de ene PC gewoon bijvoorbeeld poort 10234 (voorbeeld) en op de ander 34321 (voorbeeld), deze even instellen in je Azereus en vervolgens forwarden in je router! Klaar!

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Verwijderd

Topicstarter
ok nou wordt ik toch even heel duizelig als ik dit lees...
ik had eens heir op forum gelezen dat, wanneer je achter een router zit je de port 6881 meot openen om zo een goede snelle verbinding te krijgen met azureus bittorent.
maar nu zegt iemand dat ik ook gewoon een geheel ander eport kan proberen???

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zolang de poort die je in je router insteld maar overeenkomt met die die je in Azureus hebt ingesteld maakt het niet echt uit welke :)

offtopic:
Ik word ook een beetje duizelig door het gebrek van interpunctie :X

[ Voor 23% gewijzigd door fsfikke op 06-05-2006 00:44 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
maar 6881 t/m 6889 is niet de standaard p2p port?

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 12:23
Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 16:50:
maar 6881 t/m 6889 is niet de standaard p2p port?
nee.
deze port is als default in azereus en een helehoop andere zulke programmas gezet.
maar je kunt deze in azereus probleemloos veranderen naar een andere port.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-04 12:51

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat voor poort je gebruikt maakt geen draak uit...
Zolang je maar geen poort gebruikt die al bezet is.
Ik gebruik hier 5881 voor mijn Bittorrent traffic. Maar ik kan net zo goed 12345 gebruiken.
Poort 6881 is enkel een poort die Azureus gewoon standaard in zijn configuratie heeft staat. Tevens is dit de standaardpoort voor bittorrent verkeer. Providers weten dit uiteraard ook en knijpen daarom soms gewoon verkeer wat over die poorten loopt af, valt hier in NL gelukkig nog wel mee.

Azureus, uTorrent en vele andere Bittorrent clienten bevatten gewoon de mogelijkheid de poort(en) die ze gebruiken in te stellen. Het is aan te raden om minimaal poorten van boven de 1023 te gebruiken als ik me goed herinner. Helemaal veilig zit je met poortnummers boven de 10000. Maar ik weet hier gewoon dat poort 5881 niet gebruikt wordt en ik hoef maar 1 getal van 6881 te veranderen.

Als je niet zoveel van poorten begrijpt raad ik je aan je er iets meer in te verdiepen :)
Het steekt vrij simpel in elkaar, mogelijk staat er zelfs uitleg over het fenomeen in de Azureus Wiki's.

[ Voor 40% gewijzigd door Ultraman op 06-05-2006 17:00 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
ok nu begrijp ik het wel!
bedankt allemaal!
Pagina: 1