officiele ATI drivers op een Thinkpad

Pagina: 1
Acties:

• frogger3d
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 17:14

frogger3d

Morbo demands more comments!

Topicstarter
Ik krijg de officiele ATI drivers niet geinstalleerd op mijn Thinkpad R50p. In mijn laptop zit een Radeon FireGL T2 (9600) en Lenovo heeft custom ATI drivers geinstalleerd. Nu wil ik graag de nieuwste versie van ATI proberen omdat Lenovo het niet bij houdt.

Als ik probeer de officiele ATI drivers te installeren krijg ik de melding dat de hardware niet gevonden kan worden. Heeft iemand een idee hoe ik dat kan omzeilen?

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
gebruik de omega drivers http://www.omegadrivers.net/ die werken altijd & zijn altijd redelijk up to date

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

De omega drivers zijn voor radeon kaarten, niet voor FireGL kaarten.
Gebruik je de ati drivers van deze lokatie?

[ Voor 13% gewijzigd door Nitroglycerine op 05-05-2006 11:53 ]

Hier kon uw advertentie staan

• frogger3d
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 17:14

frogger3d

Morbo demands more comments!

Topicstarter
De link doet het niet.

Ik heb de current version (8.223) geprobeerd van:
Windows XP / 2000 Drivers for FireGL X3/X2/X1/Z1/T1 Products
en
Catalyst Mobility 6.4 for Windows XP

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

De catalyst kun je vergeten, die is voor radeon (mobile).
Kennelijk zit in je R50 een aangepaste versie van de FireGL, en ben je toch aangewezen op de drivers van je fabrikant.

Hier kon uw advertentie staan

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:43

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijst ATI zo-ie-zo niet gelijk door naar de oem partij voor de drivers van ATI mobility chips? Tenminste dat was voorheen wel altijd zo, de catalyst drivers boden daar nooit ondersteuning voor. Alleen wist bijvoorbeeld Omega dit wel weer in te schakelen, daarom gebruik ik op mijn Dell laptop met ATI Radeon 7500 Mobility ook altijd Omega drivers wat uitstekend bevalt.

Of er alternatieven zijn voor FireGL mobility chips weet ik niet, maar ik denk dat je inderdaad redelijk vast zit aan de fabrikant van de laptop.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
de chip is niet anders, het is een andere bios maar normaalgezien moet je die gewoon kunnen installeren als een 9600 met omega drivers, je verliest natuurlijk de optimalisaties voor cad paketten en dergelijke
Pagina: 1