Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[IE] Spyware(?) popups blijven komen? *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.157 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe verwijder ik dit stomme programma die alleen maar spyware in mijn pc veroorzaakt? :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Simpel.. niet. Iexplore.exe is een onderdeel van windows. Als je het verwijdert (het kan wel op zich) maar dan zal je hele netwerkomgeving niet meer werken.

Ik zou gewoon een andere browser pakken een IE niet meer gebruiken, is het probleem ook opgelost. En spyware ligt toch echt bij de sites die je bezoekt.

• laurxp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-10 21:07
Dat zal moeilijk gaan.
De windows verkenner is ook internet explorer.
Waarschijnlijk zal je alleen de snelkoppelingen kunnen verwijderen.

grr net te laat :(

[ Voor 13% gewijzigd door laurxp op 05-05-2006 11:23 ]

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 11:57
laurxp schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:22:
Dat zal moeilijk gaan.
Er was toch eens een pakket dat zonder Internet Explorer had? (op verzoek van Europese Commisie?)

Verwijderd

Topicstarter
Dat gebruik ik ook. Ik gebruik Firefox, maar toch komen er pop-ups en ze worden geopend door Internet Explorer :(

Heb 3 pop-up blokkers, 1 antivirus programma en 3 anti-spyware programma's en nog komt er spyware

Hoe :? Ik zie dat ze geopend worden dor IE dus ik denk dat het door dat komt.

Is er misschien een trucje om IE stop te zetten :?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

laurxp schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:22:
Dat zal moeilijk gaan.
Windows verkenner is niet internet explorer. Als je IE van je bak afgooit dan werkt je verkenner nog wel. Alleen je hele netwerk doet 't niet.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Als je XP hebt wel ja. Bij Set program access and defaults, in je startmenu, kan je IE zover mogelijk uitschakelen. Alleen MSN is bij mij nog zo blöd om IE te gebruiken, voor de rest doet geen enkele toepassing dat.

[ Voor 2% gewijzigd door Paitor op 05-05-2006 11:34 . Reden: 'klein' foutje :P ]

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:24:
Dat gebruik ik ook. Ik gebruik Firefox, maar toch komen er pop-ups en ze worden geopend door Internet Explorer :(

Heb 3 pop-up blokkers, 1 antivirus programma en 3 anti-spyware programma's en nog komt er spyware

Hoe :? Ik zie dat ze geopend worden dor IE dus ik denk dat het door dat komt.

Is er misschien een trucje om IE stop te zetten :?
In dat geval zou ik je bak eens schoonmaken. Ik heb hier werkelijk nooit dingen die door IE geopend worden en ik draai geen popupblokkers en geen antispyware progs. Gewoon opletten wat je doet.

Dus als het echt zo ernstig is zou ik je bak leeggooien en er een mooie schone install op gooien en er dan geen rotzooi opzetten.

• laurxp
Silver7 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:23:
[...]

Er was toch eens een pakket dat zonder Internet Explorer had? (op verzoek van Europese Commisie?)
Dat was zonder Windows Media Player. (Windows XP N)
Omdat er geen eerlijke concurentie was ofzo.

klik hier

[ Voor 68% gewijzigd door laurxp op 05-05-2006 11:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Paitor schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:26:
Als je XP hebt wel ja. Bij Set program access and defaults, in je startmenu, kan je IE zover mogelijk uitschakelen. Alleen MSN is bij mij nog zo blöd om msn te gebruiken, voor de rest doet geen enkele toepassing dat.
Euh... ik heb de Nederlandse versie van XP. Is dat in het configuratiescherm ofzo :?

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 11:22
Google? klik

• Paitor

Paitor

Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:28:
[...]

Euh... ik heb de Nederlandse versie van XP. Is dat in het configuratiescherm ofzo :?
Het is het bovenste item in het startmenu. Een bolletje met de vier windows kleuren en een vinkje erdoorheen.

en volgens dat kb artikel kan je zelfs IE verwijderen in je Software panel in Configuratiescherm.

[ Voor 14% gewijzigd door Paitor op 05-05-2006 11:30 ]

• Marck21
  • Laatst online: 14-11-2011
Paitor schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:26:
Als je XP hebt wel ja. Bij Set program access and defaults, in je startmenu, kan je IE zover mogelijk uitschakelen. Alleen MSN is bij mij nog zo blöd om msn te gebruiken, voor de rest doet geen enkele toepassing dat.
@ Paitor: Lijkt me nogal logisch dat MSN gebruikt wordt door MSN....

@ TS: Devotion heeft een erg goed punt. Al doorgespit?

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• Paitor

Paitor

Marck21 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:32:
[...]

@ Paitor: Lijkt me nogal logisch dat MSN gebruikt wordt door MSN....

@ TS: Devotion heeft een erg goed punt. Al doorgespit?
haha, bedoelde natuurlijk IE, beetje dom :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Paitor schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:29:
[...]

en volgens dat kb artikel kan je zelfs IE verwijderen in je Software panel in Configuratiescherm.
Enige dat die doet is de snelkoppelingen wegflikkeren. IE zelf kun je niet zomaar van je bak afsmijten.

Verwijderd

Topicstarter
Huh? Ik heb IE verwijderd maar nog steeds zie ik dat spyware wordt geopend door IE :?

Ze zitten nogal diep in mijn pc dus.

Ze linken naar sites, kan ik die sites misschien blokken? Word wel een beetje gek van al die pop-ups |:(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:38:
Huh? Ik heb IE verwijderd maar nog steeds zie ik dat spyware wordt geopend door IE :?

Ze linken naar sites, kan ik die sites misschien blokken? Word wel een beetje gek van al die pop-ups |:(
Zoals ik hierboven al zei, IE wordt niet verwijdert, enkel de links ernaar.

Wat je kan doen is die sites blokken, maar het probleem haal je daar niet meer weg. Beter is gewoon je bak een keer herinstalleren :)

• laurxp
Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:38:

Kijk eens bij Extra - Internet opties - Privacy - Websites
Dan blokkeer je popups van bepalde websites.

[ Voor 82% gewijzigd door laurxp op 05-05-2006 11:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
he, balen. Is vlgens mij al de 20e keer dat ik mijn hele bak opnieuw installeer |:(

Verwijderd

Sorry hoor, maar valt dit niet te vinden op google.
Dit is wel erg basic.
Service pack 2 geinstalleerd?

Lijkt erop dat jij op de foute site's zit.
Gooi eens een spywarescan over je pc heen, en een virusscan.

En internet explorer doet echt wel wat meer dan spyware veroorzaken op jou pctje

Verwijderd

Zoals vaker gezegt kan je IE niet verwijderen. Ikzelf wilde het ook doen met N-Lite maar daar werd het ook sterk afgeraden (of het kon gewoon niet) omdat je heel veel andere functionaliteit verliest.

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
Blijf het vreemd vinden dat IE keer op keer weer de schuld krijgt van problemen die veroorzaakt worden door surfgedrag van gebruikers.

Zoals diverse mensen hier al opmerkten, haal de spyware en evt. virussen eens van je bak.

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 11:22
Ik heb nog even een linkje: klik. Hier vind je geen manier om IE te verwijderen, maar wel die je waarschijnlijk van je problemen afhelpt.

Het is wel degelijk mogelijk IE helemaal te verwijderen. Het is alleen sterk af te raden, er zijn namelijk veel andere programma's die steunen op onderdelen van IE. IE is namelijk een stuk meer dan andere gewone browser, zoals FF.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Silver7 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:23:
[...]

Dit was zonder Media Player, maar is volgens mij compleet geflopt. Bovendien gaan sommige programma's mekkeren die Media Player embedded-achtige filmpjes afspelen.

Ik raad je aan om gewoon de snelkoppelingen te verwijderen en er verder niet meer naar omkijken.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 20:06 . Reden: Niet goed gelezen :X ]

Verwijderd

Spywareblaster gebruiken, hiermee is veel te blokkeren, daarnaast met spy sweeper je spyware eraf gooien en firefox gebruiken. Daarnaast kan ik je standpunt aangaande IE goed begrijpen.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Laat HitmanPro eens over je systeem vliegen? (www.hitmanpro.nl)
Dit bevat een aantal spywarescanners, dus alle rotzooi die je nu hebt wordt opgeschoond.

Als je daarnaast ook nog Firefox als default instelt zul je vrijwel nooit meer rotzooi door IE krijgen :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Meer iets voor BV :)

Internet Explorer verwijderen > [IE] Spyware(?) popups blijven komen? *
CSA > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Martijnc
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:19
Laat Ewido eens lopen en een online scan (housecall,...) of post eens een HijackThis log.

Verwijderd

Mocht je teveel tijd kwijt zijn aan het oplossen van het probleem, installeer dan gewoon je computer opnieuw, kan je een hoop gedoe besparen en heb je meteen weer een schone schijf.

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-11 22:30
Het probleem zal ws idd niet bij IE liggen, maar meer bij spyware die zich op je pc genesteld hebt. Zoals eerder gezegd, draai Hitmanpro bijv eens (bij voorkeur in de veilige modus -> F8 indrukken bij opstarten en dan veilige modus kiezen), of post eens een Hijackthis-log.

Wat verder wel handig/verstandig is om te doen is ook eens een uitgebreide virusscan te doen en je tempfiles op te ruimen (met bijv CCleaner)

Probeer het bovenstaande eerst maar eens en laat hier even weten wat de resultaten daarvan zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Sassie op 06-05-2006 02:05 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

En toch ga ik dit topic sluiten, lees Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten en Beveiliging en Virussen - FAQ nog eens goed door. Je TS en replies bieden veel te weinig informatie om iets mee te kunnen. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.