Ik zou gewoon een andere browser pakken een IE niet meer gebruiken, is het probleem ook opgelost. En spyware ligt toch echt bij de sites die je bezoekt.
De windows verkenner is ook internet explorer.
Waarschijnlijk zal je alleen de snelkoppelingen kunnen verwijderen.
grr net te laat
[ Voor 13% gewijzigd door laurxp op 05-05-2006 11:23 ]
Er was toch eens een pakket dat zonder Internet Explorer had? (op verzoek van Europese Commisie?)laurxp schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:22:
Dat zal moeilijk gaan.
Heb 3 pop-up blokkers, 1 antivirus programma en 3 anti-spyware programma's en nog komt er spyware
Hoe
Is er misschien een trucje om IE stop te zetten
Windows verkenner is niet internet explorer. Als je IE van je bak afgooit dan werkt je verkenner nog wel. Alleen je hele netwerk doet 't niet.laurxp schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:22:
Dat zal moeilijk gaan.
[ Voor 2% gewijzigd door Paitor op 05-05-2006 11:34 . Reden: 'klein' foutje :P ]
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
In dat geval zou ik je bak eens schoonmaken. Ik heb hier werkelijk nooit dingen die door IE geopend worden en ik draai geen popupblokkers en geen antispyware progs. Gewoon opletten wat je doet.Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:24:
Dat gebruik ik ook. Ik gebruik Firefox, maar toch komen er pop-ups en ze worden geopend door Internet Explorer![]()
Heb 3 pop-up blokkers, 1 antivirus programma en 3 anti-spyware programma's en nog komt er spyware
HoeIk zie dat ze geopend worden dor IE dus ik denk dat het door dat komt.
Is er misschien een trucje om IE stop te zetten
Dus als het echt zo ernstig is zou ik je bak leeggooien en er een mooie schone install op gooien en er dan geen rotzooi opzetten.
Dat was zonder Windows Media Player. (Windows XP N)Silver7 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:23:
[...]
Er was toch eens een pakket dat zonder Internet Explorer had? (op verzoek van Europese Commisie?)
Omdat er geen eerlijke concurentie was ofzo.
klik hier
[ Voor 68% gewijzigd door laurxp op 05-05-2006 11:31 ]
Euh... ik heb de Nederlandse versie van XP. Is dat in het configuratiescherm ofzoPaitor schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:26:
Als je XP hebt wel ja. Bij Set program access and defaults, in je startmenu, kan je IE zover mogelijk uitschakelen. Alleen MSN is bij mij nog zo blöd om msn te gebruiken, voor de rest doet geen enkele toepassing dat.
Het is het bovenste item in het startmenu. Een bolletje met de vier windows kleuren en een vinkje erdoorheen.Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:28:
[...]
Euh... ik heb de Nederlandse versie van XP. Is dat in het configuratiescherm ofzo
en volgens dat kb artikel kan je zelfs IE verwijderen in je Software panel in Configuratiescherm.
[ Voor 14% gewijzigd door Paitor op 05-05-2006 11:30 ]
@ Paitor: Lijkt me nogal logisch dat MSN gebruikt wordt door MSN....Paitor schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:26:
Als je XP hebt wel ja. Bij Set program access and defaults, in je startmenu, kan je IE zover mogelijk uitschakelen. Alleen MSN is bij mij nog zo blöd om msn te gebruiken, voor de rest doet geen enkele toepassing dat.
@ TS: Devotion heeft een erg goed punt. Al doorgespit?
Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE
haha, bedoelde natuurlijk IE, beetje domMarck21 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:32:
[...]
@ Paitor: Lijkt me nogal logisch dat MSN gebruikt wordt door MSN....
@ TS: Devotion heeft een erg goed punt. Al doorgespit?
Enige dat die doet is de snelkoppelingen wegflikkeren. IE zelf kun je niet zomaar van je bak afsmijten.Paitor schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:29:
[...]
en volgens dat kb artikel kan je zelfs IE verwijderen in je Software panel in Configuratiescherm.
Ze zitten nogal diep in mijn pc dus.
Ze linken naar sites, kan ik die sites misschien blokken? Word wel een beetje gek van al die pop-ups
Zoals ik hierboven al zei, IE wordt niet verwijdert, enkel de links ernaar.Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:38:
Huh? Ik heb IE verwijderd maar nog steeds zie ik dat spyware wordt geopend door IE![]()
Ze linken naar sites, kan ik die sites misschien blokken? Word wel een beetje gek van al die pop-ups
Wat je kan doen is die sites blokken, maar het probleem haal je daar niet meer weg. Beter is gewoon je bak een keer herinstalleren
Kijk eens bij Extra - Internet opties - Privacy - WebsitesVerwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:38:
Huh? Ik heb IE verwijderd maar nog steeds zie ik dat spyware wordt geopend door IE![]()
Dan blokkeer je popups van bepalde websites.
[ Voor 82% gewijzigd door laurxp op 05-05-2006 11:43 ]
Verwijderd
Dit is wel erg basic.
Service pack 2 geinstalleerd?
Lijkt erop dat jij op de foute site's zit.
Gooi eens een spywarescan over je pc heen, en een virusscan.
En internet explorer doet echt wel wat meer dan spyware veroorzaken op jou pctje
Verwijderd
Zoals diverse mensen hier al opmerkten, haal de spyware en evt. virussen eens van je bak.
Het is wel degelijk mogelijk IE helemaal te verwijderen. Het is alleen sterk af te raden, er zijn namelijk veel andere programma's die steunen op onderdelen van IE. IE is namelijk een stuk meer dan andere gewone browser, zoals FF.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
Dit was zonder Media Player, maar is volgens mij compleet geflopt. Bovendien gaan sommige programma's mekkeren die Media Player embedded-achtige filmpjes afspelen.Silver7 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:23:
[...]
Er was toch eens een pakket dat zonder Internet Explorer had? (op verzoek van Europese Commisie?)
Ik raad je aan om gewoon de snelkoppelingen te verwijderen en er verder niet meer naar omkijken.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 20:06 . Reden: Niet goed gelezen :X ]
Verwijderd
Dit bevat een aantal spywarescanners, dus alle rotzooi die je nu hebt wordt opgeschoond.
Als je daarnaast ook nog Firefox als default instelt zul je vrijwel nooit meer rotzooi door IE krijgen
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Internet Explorer verwijderen > [IE] Spyware(?) popups blijven komen? *
CSA > BV
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Verwijderd
Wat verder wel handig/verstandig is om te doen is ook eens een uitgebreide virusscan te doen en je tempfiles op te ruimen (met bijv CCleaner)
Probeer het bovenstaande eerst maar eens en laat hier even weten wat de resultaten daarvan zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Sassie op 06-05-2006 02:05 ]
Signature
Dit topic is gesloten.
![]()