B_FORCE schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:35:
mij lijkt ook het probleem dat als je de accu zwaar bealst (gebeurt vrij vaak bij een auto) dat de spanningen dan gigantisch inzakken. dit zou je nog wel kunnne compenseren door flinke elco's te kunnne plaatsen
dat is te ondervangen door een inverter circuitje ervoor te zetten, ik heb een DC-DC converter ontworpen voor me boot en auto die kan zichzelf in een berijk van 7 tot en met 34 volt regelen.
achter deze inverter heb ik nog een aantal buck converters zitten voor de rest van me spanningen.
(5 / -5 / 3.3 )
ik heb daarnaast nog een uC zitten die de stroom over de kanalen in de gaten houdt.. voor de kortsluitveiligheid.
De microcontroller kan ook detecteren of het mobo wil dat deze voeding aan gaat (net zoals met een gewone pc) OF hij kan het mobo aanzetten.
tevens meet deze de voedings temperatuur en stuurt deze een fan aan naar gelang van de temp
als je wil kan ik wel het schema ff opsnorren
Ik zou ten STERKSTE afraden welke 78XX versie dan ook te gebruiken... je gaat naar mate je meer energie opneemt steeds meer warmte van de 78xx moeten verwerken.
bovendien kom je in de ellende met je -12
[
Voor 8% gewijzigd door
Anoniem: 64539 op 09-05-2006 07:58
]