DVB in nederland en nieuwe Sony Bravia serie

Pagina: 1
Acties:
  • 14.274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

Topicstarter
Ik zie dat de nieuwe sony bravia modellen dvb aan boord hebben. Hiermee zou je dus zover ik begrijp digitale tv kunnen kijken zonder dat je een aparte tuner nodig hebt.
Alleen snap ik niet helemaal hoe dit in zijn werk gaat. Ik lees dat in duitsland en belgie dit gratis zonder abonnement of zo gaat. Hoe zit dit in nederland. Moet je persee een abo. hebben?
Welke variant van dvb zit er in die sony's. (S-C-T-H) Ik heb al gekeken op de site van sony maar kon het niet terugvinden. Ik neem aan dat je ze niet zo uit de eter kan plukken, maar dat het toch met een pcmcia kaartje moet en een abo, of mis ik iets.
Kan je ook je schotel zo zonder extra tuner aansluiten? Ik ben nog niet zo thuis in die dvb wereld. 8)7
Ik heb al gezocht op forum, maar zie nog eigenlijk niks over de nieuwe Bravia s2000 serie staan.
thx

[ Voor 18% gewijzigd door Ross op 05-05-2006 11:20 ]

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
up- niemand verstand van dvb in deze sony?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
In Nederland hebben deze toestellen geen DVB module aan boord, juist vanwege het feit dat er voor DVB-T en DVB-C in NL een smartcard nodig is. Een smartcardslot hebben deze toestellen niet.

Duss; geen native DVB ontvangst in Nederland, fijn he.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
Die Duitse modellen zullen wel DVB-T hebben, de zenders daar zijn ook niet gecodeerd.

Je kunt met een DVB-T tuner geen DVB-Satelliet signaal ontvangem, technisch onmogelijk.

Wel zou het misschien mogelijk zijn om een externe kaartlezer aan te sluiten op de seriele poort van je laptop. In de satellietwereld heet zoiets een "poor man's cam" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
Er kan wel een pcmcia kaartje in deze toestellen in nederland. Dat heb ik al nagekeken op sony , maar ook in de winkel gezien. De verkoper wist alleen niet wat er precies mee kon.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 22:40
Deze Bravia serie heeft idd een slot waar een CA-module (Conditional Acces) ingaat en daar kun je dan een smartcard in doen. Op deze manier kun je de gecodeerde DVB-C, T, en S kanalen ontvangen, net zoals een aparte tuner. Op de afstandsbediening zitten twee grote knoppen waar je mee kunt schakelen tussen de digitale en de analoge kanalen.

Erg makkelijk dus :)

smile an everlasting smile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

RooN, weet je zeker dat DVB-C, T en S alledrie mogelijk zijn, afhankelijk van watvoor CAM je erin stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 22:40
Reinier schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:15:
RooN, weet je zeker dat DVB-C, T en S alledrie mogelijk zijn, afhankelijk van watvoor CAM je erin stopt?
Uit ervaring weet ik dat DVB-S in ieder geval werkt, dat hebben we in de winkel uitgeprobeerd. De andere twee varianten zouden volgens de handleiding ook mogelijk zijn, inderdaad afhankelijk van de CAM die je erin stopt.

smile an everlasting smile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
RooN schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:19:
[...]

Uit ervaring weet ik dat DVB-S in ieder geval werkt, dat hebben we in de winkel uitgeprobeerd. De andere twee varianten zouden volgens de handleiding ook mogelijk zijn, inderdaad afhankelijk van de CAM die je erin stopt.
Dan zou het een CAM met ingebouwde tuner moeten zijn, lijkt me nogal sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Dat zou nou echt een handige feature zijn. Nu ben ik echt benieuwd of DBV-C ook mogelijk is. :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
Voor de T zou de tv toch ook een ingebouwde antenne moeten hebben of zie ik dat verkeerd, aangezien T uit de ether wordt gezogen?

en wat voor aansluiting heb je nodig om bijvoorbeeld dvb-c te gebruiken?

[ Voor 24% gewijzigd door Ross op 10-05-2006 12:24 ]

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
Bigfoot schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:41:
[...]

Dan zou het een CAM met ingebouwde tuner moeten zijn, lijkt me nogal sterk!
jullie hebben dus de kabel wat zo uit de schotel (lnb) komt in de tv gestopt en dat werkte dan?
als dat zo is is het ongelooflijk handig en gaaf

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
Afstemming

Kanaalbereik CATV S1-S20
Kanaalbereik HYPER / Satelliet S21-S41
Kanaalbereik UHF E21-E69
Kanaalbereik VHF E2-E12

Dit is wat op de site van sony staat bij de technische info. Weet iemand wat hiermee precies wordt bedoeld?

[ Voor 6% gewijzigd door Ross op 11-05-2006 08:54 ]

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
ff een shop naar boven, na de middag was het ineens rustig hier, begrijpelijk heerlijk op een terras. 8)
Ik moest helaas nog werken. :(

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 19:38
Voor zover ik kan zien op de Sony site, en met Google, is dat de 32" (Sony 32S2000) maar één tuner heeft, namelijk DVB-T. Voor digitale tv via de kabel heb je volgens mij DVB-C nodig...

Maar indien dit wel het geval is, zou je dan met een CI (Common Interface) gebruik kunnen maken van verschillende smartcards? Klopt het dan, dat je ook het Nederlandse digitale tv-signaal via de kabel kunt decoderen (indien nodig)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_BingO schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:12:
Voor zover ik kan zien op de Sony site, en met Google, is dat de 32" (Sony 32S2000) maar één tuner heeft, namelijk DVB-T. Voor digitale tv via de kabel heb je volgens mij DVB-C nodig...

Maar indien dit wel het geval is, zou je dan met een CI (Common Interface) gebruik kunnen maken van verschillende smartcards? Klopt het dan, dat je ook het Nederlandse digitale tv-signaal via de kabel kunt decoderen (indien nodig)?
Bij sommige kabelboeren wel maar in ieder geval is bij UPC is de smartcard gekoppeld aan een nummer in de decoder. (er zijn wel FTA kanalen, de kanalen die in het basispakket zitten, geloof ik)

Dus welke kabelboer heb je?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 19:38
Ik heb Essent/Home...
Ik las ook ergens dat je een CAM module nodig hebt, die op zijn beurt weer net zo duur is als een losse decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
El_BingO schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:04:
Ik heb Essent/Home...
Ik las ook ergens dat je een CAM module nodig hebt, die op zijn beurt weer net zo duur is als een losse decoder?
CAM's kosten tussen de 50 en 100 euro, beetje afh. van de gebruikte codering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Voor de rechtstreekse ontvangst van digitale kabel televisie op een televisie zonder tussenkomst van een losse digitale ontvanger moet de TV beschikken over een ingebouwde digitale kabel tuner (DVB-C) en een Common Interface (CI) slot. In het CI slot wordt een zogenaamde Conditional Access Module (CAM) geplaatst voor de gekozen type codering van het kabelbedrijf. Zonder CAM kan je alleen ongecodeerde digitale kanalen bekijken. In de CAM wordt de smartcard van het kabelbedrijf geplaatst. Voor UPC bestaat er geen bruikbare CAM, dus van dat kabelbedrijf kan je alleen de ongecodeerde digitale kanalen bekijken. Voor de overige kabelbedrijven, ook wel de Irdeto kabelbedrijven genoemd, kan alleen de AlphaCrypt CAM gebruikt worden. Zie hier voor meer informatie over dergelijke televisies en andere apparatuur met DVB-C tuner.

De CAM heeft overigens niets te maken met met het type digitale tuner. Het is dus absoluut niet zo dat een CAM bepaald of je TV geschikt is voor DVB-C, DVB-S of DVB-T. Dit wordt bepaald door de ingebouwde digitale tuner(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
De Sony KDL-32S2000 heeft volgens mij overigens een DVB-T tuner en een Common Interface (CI) slot wat door Sony Nederland notabene een PCMCIA slot wordt genoemd. Daar heeft men dus ook nog totaal geen verstand van DVB techniek. Deze TV zou dus eventueel gebruikt kunnen worden voor de ontvangst van Digitenne/Digitale TV van KPN en straks ook de 3 Nederlandse publieke zenders wanneer die digitaal via de ether worden doorgegeven i.p.v. analoog. Er is wel een geschikte Conax CAM nodig waar in de smartcard gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel leuk allemaal dat je DVB-T en -C kan ontvangen, mag je koopt toch niet zo'n tv om naar een blokkendoos te kijken van de kabelboeren en van KPN/Digitenne. Ik heb zelf ook Digitalle TV van KPN maar op een CRT-TV dan het met de blokjes nog wel mee, soms zie je het als dicht bij komt. Maar op een LCD-TV van een kennis die ook KPN heeft ziet het er niet uit. Na wat klooien op die TV is iets beter geworden, de meeste digitallen trucjes uitgezet van zijn dure Philips ambilight. Maar het ziet er niet super uit. Als je zo'n mooie tv koopt kan je beter even het dak op klimmen en een schotel neer planten, dan heb mooier beeld en heel veel kanalen extra. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:43

defiant

Moderator General Chat
De meeste Nederlandse kabelboeren gebruiken irdeto access v2, en daarvoor heb je inderdaad een alphacrypt CAM nodig. Maar zoals bij alle soorten DRM beperkt men zich niet alleen tot de content, maar gebruikt men de DRM ook om de markt af te schermen, kabelbedrijven zijn namelijk geen voorstanders van het gebruik van de alphacrypt, zie hier.
Waarschuwing
De Irdeto 2 kabelbedrijven inclusief Multikabel zijn bepaald geen voorstander van deze oplossing, dus zou het in de toekomst mogelijk kunnen zijn dat men met een Irdeto 2 upgrade komt waardoor de AlphaCrypt CAM niet langer bruikbaar is.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
Zou een schotel ook direct aangesloten kunnen worden volgens jullie?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
yah schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 08:57:
Zou een schotel ook direct aangesloten kunnen worden volgens jullie?
Als je direct aansluiten op de Sony KDL-32S2000 bedoelt is het antwoord: nee.

Misschien is een kleine toelichting noodzakelijk:
DVB-C = Digitale televisie onvangst via de kabel
DVB-S = Digitale televisie onvangst via de satelliet
DVB-T = Digitale televisie onvangst via de ether

De Sony KDL-32S2000 heeft een ingebouwde DVB-T ontvanger met een Common Interface slot en is dus alleen geschikt voor Digitenne/Digitale TV van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
Dat betekent dus , dat er geen tuner en ook geen antenne of zo geplaatst hoeft te worden, geheel draadloos als ik het goed begrijp?

Hierboven vermeldde iemand namelijk dat die dvb-s had uitgeprobeerd in de winkel en dat dat ging. Dat zou dus niet kloppen?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
yah schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:11:
Dat betekent dus , dat er geen tuner en ook geen antenne of zo geplaatst hoeft te worden, geheel draadloos als ik het goed begrijp?
Wel een DVB-T geschikte antenne natuurlijk, je zal immers het signaal moeten opvangen. Maar geen aparte DVB-T tuner zoals door KPN en Digitenne worden aanbevolen.
Hierboven vermeldde iemand namelijk dat die dvb-s had uitgeprobeerd in de winkel en dat dat ging. Dat zou dus niet kloppen?
Dat van die DVB-S lijkt mij onzin, maar ik heb deze TV niet en de specificaties zijn er uiterst vaag over. 99% van de (Duitse) berichten die ik op het internet vind heeft het over DVB-T ontvangst en geen één over DVB-S ontvangst. Maar als je het echt 100% zeker wilt weten dan zou ik je adviseren om Sony Nederland daarover directe vragen te stellen. Ervaring leert namelijk dat veel winkeliers helaas ook geen idee hebben wat DVB allemaal betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
ik heb sony 2 weken terug al gemaild, maar nog steeds geen antwoord.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
uit een mailtje wat Sony nederland aan de dealers verstuurd heeft;
Beste Sony Dealer,

Met de introductie van de nieuwe LCD modellen zult U gezien hebben dat de modelnaam KDL is en niet KLV.
De D staat hier voor DIGITAL, deze modellen hebben een ingebouwde DVB-T tuner.

DVB = Digital Video Broadcast
Belangrijk om te weten is dat er drie varianten zijn:

DVB-T = digitale tv via land ( KPN, Digitenne )
DVB-C = digitale tv via de kabel ( UPC, Multikabel etc.)
DVB-S = digitale tv via de sateliet ( ASTRA etc. )

Alle Sony KDL modellen zijn uitgerust met een DVB-T tuner voor digitenne.
Wil de consument gebruik maken van deze mogelijkheid dient hij of zij een CAM (Conditional Acces Module) te kopen via de winkelier.

Een CAM module is een PC-Card waar de Digitenne Smartcard in past, dit geheel schuif je aan de zijkant in de opening, achter het klepje.

Verder sluit je de antenne aan op de coax-ingang, via de remote kies je nu voor DIGITAL, na het installeren van de zenders kun je dus kiezen tussen Analoog en Digitaal tv kijken.

Ook zijn er meerdere radiozenders te beluisteren.

Let wel, op dit moment kan je dus niet opnemen van digitenne met de video of dvd recorder, het beste is om ook de decoder te gebruiken van digitenne zelf, die met scart op de video of dvd aan te sluiten.

In dit geval heb je dus twee smartcards nodig. ( TV en VCR ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
bedankt voor deze info.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Tekielja schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:21:

[...]
OMG! Is dat een officieel mailtje van Sony? Die mogen ze ook terug sturen naar school!

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Arx schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:35:
[...]

OMG! Is dat een officieel mailtje van Sony? Die mogen ze ook terug sturen naar school!
Valt wel mee toch? Je moet het wel simpel houden, verkopers moeten het ook snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 15:24

SeatRider

Hips don't lie

RG2005 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 20:51:
De Sony KDL-32S2000 heeft volgens mij overigens een DVB-T tuner en een Common Interface (CI) slot wat door Sony Nederland notabene een PCMCIA slot wordt genoemd. Daar heeft men dus ook nog totaal geen verstand van DVB techniek.
Een CI/CAM gaat daadwerkelijk wel in een PCMCIA/PC card slot.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Laatst online: 12-09 17:03
Ik heb zelf de KDL-40V2000 en ik heb TV van de KPN. Ik heb laatst de smartcard zonder zo'n extra module gewoon in de tv gestopt, overgeschakeld naar de digitale modus, laten zoeken naar zenders en wat denk je?...

Hij vind alle zenders en radiokanalen!!!! Alleen, en dat sucks!, je krijgt alleen Ned. 2 te zien.... De rest niet. Ik denk dat dit komt doordat het kaartje alleen in combinatie met de Samsungtuner van KPN werkt.

Conclusie, je hebt dus niet persé zo'n module nodig. Ik ga van het weekend een CanalDigitaal kaartje van m'n zwager proberen, kijken wat-ie daarmee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Ferret schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 07:53:

Conclusie, je hebt dus niet persé zo'n module nodig. Ik ga van het weekend een CanalDigitaal kaartje van m'n zwager proberen, kijken wat-ie daarmee doet.
Moet je wel een schotel en een DVB-sat tuner hebben lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Laatst online: 12-09 17:03
Bigfoot schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 08:37:
[...]

Moet je wel een schotel en een DVB-sat tuner hebben lijkt me
Is dat zo? Dat vraag ik me dus af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Ferret schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:40:
[...]

Is dat zo? Dat vraag ik me dus af.....
Nou wie weet zit er idd een DVB-s tuner in dat ding ingebouwd maar een schotel zeker niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tele schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 08:21:
In Nederland hebben deze toestellen geen DVB module aan boord, juist vanwege het feit dat er voor DVB-T en DVB-C in NL een smartcard nodig is. Een smartcardslot hebben deze toestellen niet.

Duss; geen native DVB ontvangst in Nederland, fijn he.. :(
De nieuwe Philips LCD's hebben ook een DVB-T tuner ingebouwd, maar die hebben wel een common interface voor betaal tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekielja schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:21:

Beste Sony Dealer,

Met de introductie van de nieuwe LCD modellen zult U gezien hebben dat de modelnaam KDL is en niet KLV.
De D staat hier voor DIGITAL, deze modellen hebben een ingebouwde DVB-T tuner.

DVB = Digital Video Broadcast
Belangrijk om te weten is dat er drie varianten zijn:

DVB-T = digitale tv via land ( KPN, Digitenne )
DVB-C = digitale tv via de kabel ( UPC, Multikabel etc.)
DVB-S = digitale tv via de sateliet ( ASTRA etc. )

Alle Sony KDL modellen zijn uitgerust met een DVB-T tuner voor digitenne.
Wil de consument gebruik maken van deze mogelijkheid dient hij of zij een CAM (Conditional Acces Module) te kopen via de winkelier.

Een CAM module is een PC-Card waar de Digitenne Smartcard in past, dit geheel schuif je aan de zijkant in de opening, achter het klepje.

Verder sluit je de antenne aan op de coax-ingang, via de remote kies je nu voor DIGITAL, na het installeren van de zenders kun je dus kiezen tussen Analoog en Digitaal tv kijken.

Ook zijn er meerdere radiozenders te beluisteren.

Let wel, op dit moment kan je dus niet opnemen van digitenne met de video of dvd recorder, het beste is om ook de decoder te gebruiken van digitenne zelf, die met scart op de video of dvd aan te sluiten.

In dit geval heb je dus twee smartcards nodig. ( TV en VCR ).

[...]
ik weet niet of het nog relevant is, maar het volgende staat in mijn kdl-26s2010 beschrijving

aansluiten CAM (conditional access module): om de cam te kunnen gebruiken moet u de rubber afdekking van de cam-sleuf verwijderen. schakel de tv uit als u de cam in de cam-sleuf steekt.

er is dus een ingang voor een cam en hij voldoet aan DVB-T specificaties. ik ben helemaal nieuw met al die termen, maar volgens mij moet het toch mogelijk zijn om iets anders dan alleen kpn dititale zooi te gebruiken.... weet alleen nog niet hoe :-S
ik heb geen zin in een extra kast en afstanbediening. is iemand hier al verder mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:41:
er is dus een ingang voor een cam en hij voldoet aan DVB-T specificaties. ik ben helemaal nieuw met al die termen, maar volgens mij moet het toch mogelijk zijn om iets anders dan alleen kpn dititale zooi te gebruiken....
Nee, DVB-T geeft aan dat de ingebouwde tuner alleen geschikt is voor ontvangst van digitale televisie via de ether. Je hebt dus alleen de keuze uit Digitenne of Digitale TV van KPN. Binnenkort wordt dat trouwens één aanbieder dat dan Digitenne van KPN gaat heten. Wil je digitale TV via de kabel of satelliet dan zal je van een losse digitale ontvanger gebruik moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RG2005 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:32:
[...]

Nee, DVB-T geeft aan dat de ingebouwde tuner alleen geschikt is voor ontvangst van digitale televisie via de ether. Je hebt dus alleen de keuze uit Digitenne of Digitale TV van KPN. Binnenkort wordt dat trouwens één aanbieder dat dan Digitenne van KPN gaat heten. Wil je digitale TV via de kabel of satelliet dan zal je van een losse digitale ontvanger gebruik moeten maken.
dat is dan weer heel jammer.

misschien domme vraag; is er wel iets dat je wel een digitale ontvanger hebt, maar die uit het zicht (kast, la, whatever) plaatst en dan toch kunt blijven zappen (via tv??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 12:42

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

De hamvraag is, wil je echt de flexibiliteit van de keuze van een eigen DVB receiver opgeven, zodat je dan maar een TV van b-merk Sony kan kiezen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D3ton4tor schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:53:
De hamvraag is, wil je echt de flexibiliteit van de keuze van een eigen DVB receiver opgeven, zodat je dan maar een TV van b-merk Sony kan kiezen :?
niet persee. wil alleen geen zichtbare digitale ontvanger in mijn huiskamer erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
In dat geval zou je ook kunnen kijken naar de TV's van Loewe, Metz en/of Technisat. Die hebben wel een ingebouwde DVB-C ontvanger. Daarvoor heb je dan voor de Irdeto 2 kabelbedrijven een AlphaCrypt CAM nodig waarin de smartcard gaat. Voor UPC heb trouwens niet veel meer aan een dergelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RG2005 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 09:50:
In dat geval zou je ook kunnen kijken naar de TV's van Loewe, Metz en/of Technisat. Die hebben wel een ingebouwde DVB-C ontvanger. Daarvoor heb je dan voor de Irdeto 2 kabelbedrijven een AlphaCrypt CAM nodig waarin de smartcard gaat. Voor UPC heb trouwens niet veel meer aan een dergelijke oplossing.
heb die sony al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigfoot schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:04:

Je kunt met een DVB-T tuner geen DVB-Satelliet signaal ontvangem, technisch onmogelijk.
Volgens mij zijn er inmiddels hybride ontvangers die DVB-S en T kunnen verwerken, incl. common interface (voor betaaltv; smartkaart) Loewe gaat ze volgens mij inbouwen (als optie) in hun nieuwe toestellen.
Loewe setzt auf ein Hybrid-Tuner-Konzept für den analogen und digitalen Empfang von Programmen, die terrestrisch und über Kabel gesendet werden. Eine Bild- in Bild-Funktion ermöglicht das parallele Betrachten von zwei Programmen. Für die HDTV-Bilder ist ein Twin-Satelliten-Tuner zuständig (MPEG-2 und MPEG-4). Der integrierte Festplattenrekorder DR+ kann sowohl HDTV- als auch Standard Definition (SD)-TV-Aufnahmen aufzeichnen. Bei Individual Compose nimmt DR+ bis zu 200 Stunden auf. Zwei Common Interface-Schnittstellen erlauben den Empfang von Pay-TV-Sendern (Premiere HD unterstützt bislang keine modulbasierten Verschlüsselungs-Systeme) . Für externe HDTV-Quellen stehen zwei HDMI-Anschlüsse zur Verfügung.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 10:12:
Volgens mij zijn er inmiddels hybride ontvangers die DVB-S en T kunnen verwerken, incl. common interface (voor betaaltv; smartkaart) Loewe gaat ze volgens mij inbouwen (als optie) in hun nieuwe toestellen.
Wat Loewe met een hybride tuner bedoelt is een tuner die geschikt is voor digitale TV via de kabel (DVB-C) en ether (DVB-T) en analoge TV via kabel of antenne. Voor satelliet ontvangst wordt er een aparte tuner bij geplaatst die alleen geschikt is voor DVB-S ontvangst. Dit concept wordt overigens nu al toegepast in de huidige Loewe TV modellen en ook Metz en Technisat passen dit toe. Voor satelliet ontvangst wordt er altijd gebruik gemaakt van een extra DVB-S tuner wat ook een aparte DVB-S twin tuner kan zijn. De DVB-S tuner is dus niet geïntegreerd in de hybride tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet handiger om je niet blind te staren op DVB op de LCD TV. Ik zie meer in deze functionaliteit op een DVD-HD Recorder (natuurlijk met de mogelijkheid om een CAM te plaatsen). Ik neem aan dat je dan zowel kan opnemen als kijken. Op welke wijze sluit je dan de DVD-HD Recorder aan op de LCD TV? Is er kwaliteitsverlies wanneer je de boel via SCART aansluit of is HDMI te preferen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Ik zou dat lekker aansluiten op de SCART aansluiting en ervoor zorgen dat je SCART kabel RGB ondersteund. Van kwaliteitsverlies op zulke lage resoluties merk je niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover333
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-02-2022
Ik heb een Sony Bravia (met de ingebouwde digitale tuner, ik mis de adapter nog)
ik wil DVB-C = Digitale televisie onvangst via de kabel
dus geen digitene van KPN Welke module met kaartje is er op de markt?
Wie levert dit, graag adres. Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

rover333 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 09:18:
Ik heb een Sony Bravia (met de ingebouwde digitale tuner, ik mis de adapter nog)
ik wil DVB-C = Digitale televisie onvangst via de kabel
dus geen digitene van KPN Welke module met kaartje is er op de markt?
Wie levert dit, graag adres. Groet
Kan niet met DVB-C

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Ferret schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 07:53:
Ik heb zelf de KDL-40V2000 en ik heb TV van de KPN. Ik heb laatst de smartcard zonder zo'n extra module gewoon in de tv gestopt, overgeschakeld naar de digitale modus, laten zoeken naar zenders en wat denk je?...

Hij vind alle zenders en radiokanalen!!!! Alleen, en dat sucks!, je krijgt alleen Ned. 2 te zien.... De rest niet. Ik denk dat dit komt doordat het kaartje alleen in combinatie met de Samsungtuner van KPN werkt.

Misschien een beetje een late reactie, maar ik schrijf hem toch maar voor wie het nog interessant vind.
Waar Ferret zich over verbaasd is eigenlijk doodnormaal. De smartcard dient namelijk niet om de zenders te ontvangen. De smartcard bevat de sleutels om de zenders te decoderen. Met de cam decodeer je deze sleutels (om maar het even simpel te zeggen).
Om zenders te decoderen om heb je dus een smartcard + cam nodig.

Als je de smartcard in de ci stopt (zonder cam) krijg je hetzelfde resultaat als dat je uberhaupt geen smartcard gebruikt. De conctactpunten van de smartcard komen niet overeen met de contactpunten van de ci. (dus dat voorkwam kortsluiting)

De TV kan indien die een tuner heeft alle zenders gewoon vinden, ze zijn alleen allemaal gecodeerd (en geven geen beeld) behalve ned 2 (die is ongecodeerd).
Je krijgt hetzelfde als je de officiele kpn decoder pakt en deze naar zenders laat zoeken zonder smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Even een flinke kick, maar dat moet kunnen volgens mij:

Ik heb al ruim een half jaar een Sony Bravia 26U2000, ook deze heeft een geïntegreerde DVB-T tuner. Vandaag heb ik bij een electronicazaak (Radio Centrum, binnenstad Utrecht) een König DVB-T actieve antenne (dat wil zeggen dat 'ie extra stroom nodig heeft voor een goede ontvangst) én een König DVB-T power inserter die de antenne voorziet van 5 volt... (Sony TV's leveren geen 5v via de coax aansluiting en die hebben DVB-T antennes wel nodig) Kostte bij elkaar € 27,95. Adaptertje in stopcontact, antenne via de coaxkabel in mijn TV geprikt, op de afstandsbediening voor 'digitaal' gekozen en voilà...

Voor mensen met een Sony Bravia TV is dit de goedkoopste manier om digitaal de zenders NED 1,2,3 en een paar lokale zenders te ontvangen.

Waarom doe ik dit eigenlijk? Casema stuurde een brief dat ze de kabelabonnement prijzen gaan verhogen, waardoor klanten nu de keuze krijgen om kosteloos op te zeggen. En er is toch nooit wat op TV, interessante series en films kijk ik via internet, dus zeg ik het maar op. En voor die éénmalige € 27,95 kan ik de publieke omroep wel zien, journaal en studio sport wil ik niet missen...

[ Voor 3% gewijzigd door estorino op 14-05-2007 16:09 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-09 14:30
Met mijn nieuwe Sony LCD-TV heb ik geen geluid bij de gecodeerde Digitenne zenders.

Mijn apparatuur:
  • Sony KDL-32P2530 met CAM slot, voorzien van firmware 2.15.512;
  • Conax CAM van het merk Digitality (geeft in het menu Technisat Digital aan) met firmware 26.1.5.0.6, gekocht bij Oukacha Sat Shop;
  • König DVB-T binnenantenne KN-DVBT-IN30;
  • Samsung SMT-1100T twintuner van KPN;
  • Digitale TV van KPN smartcard, uiteraard met abonnement.
Mijn doel is om Digitenne direct via de TV te kunnen bekijken, zodat de Samsung twintuner de deur uit kan.

Opstelling:
De binnenantenne is verbonden met de TV en wordt van spanning voorzien middels een separate adapter. In de TV bevindt zich de CAM met KPN smartcard. In het menu van de TV is te zien, dat de signaalsterkte STERK is. Als ik de antennekabel verwijder, verandert dit in ZWAK.
De gratis zenders (FTA, dus momenteel: Ned 1, 2, 3 en enkele lokale zenders) zijn gewoon te bekijken en beluisteren. Als ik één van deze zenders kies, verschijnt in het scherm kort de samenvatting van de elektronische programmagids, net zoals ik bij mijn twintuner gewend ben. Als ik echter één van de gecodeerde zenders kies, heb ik wel beeld, maar blijft de elektronische programmagids informatie staan. Ook heb ik dan geen geluid. Heel soms verschijnt naar verloop van tijd wel geluid, maar hier lijkt geen duidelijke oorzaak voor aan te wijzen.

De volgende dingen heb ik geprobeerd:
Ergens op dit forum las ik dat je bovenstaand probleem kan oplossen door tijdens de installatie voor Duitsland te kiezen i.p.v. Nederland. Bij mij werkt dat niet.
Uiteraard heb ik verschillende malen geprobeerd om opnieuw de TV in te stellen en de zenders te laten zoeken. Ook dit leverde niks op.
Tot slot heb ik de Loop Out van de twintuner aangesloten op de antenne-ingang van de TV om uit te sluiten dat het aan de König binnenantenne ligt. Ook dit veranderde niks aan de situatie.

Verdere pogingen:
Radio Ster in Den Haag is gespecialiseerd in digitale televisie middels DVB-C, S en T. Daar heb ik gevraagd wat ik aan het probleem zou kunnen doen. Zij konden mij wel vertellen dat het waarschijnlijk een software-probleem is, maar hadden geen echte oplossing. Natuurlijk heb ik online gezocht naar nieuwere software voor de CAM, maar deze heb ik niet via de normale kanalen (leverancier, fabrikant en dergelijke) kunnen vinden. Ook de keuze om een firmware-update via de TV uit te voeren leverde niks op.

Wie heeft er een oplossing, of heeft nog andere tips dan de zaken die ik al heb geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:04

JME

zeg maar Jamie

De nieuwe 40D3000 van Sony (en de 32D3000 en de 46D3000 ook) heeft een ingebouwde DVB-C. Hoe gaat dat nou in zijn werk? Ik heb nu analoge kabel-tv van Casema. Wat moet ik laten omzetten bij Casema en wat voor kastjes of kaartjes moet ik aanschaffen (en waar?) om digitale tv te kunnen kijken op de 40D3000? Het liefst heb ik geen losse tuner/decoder/watdanook erbij en doe ik alles via de afstandbediening van de tv.

Sorry als dit een domme vraag is, maar ik ben een absolute noob op dit gebied! :o
Daarom ook de volgende vraag: ik snap he-le-maal niets van termen als CAM en Alphacrypt en wat al niet meer. Als iemand die termen nodig heeft om mijn vraag te beantwoorden, dan zou ik het geweldig vinden als die persoon ook meteen in lekentaal wil uitleggen wat hij precies bedoelt _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door JME op 09-07-2007 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt een AlphaCrypt CAM (de 3.05 ! dus NIET de light versie) nodig en een smartcard uit het Casema DTV-pack. Je schuift de CAM in de Common Interface (CI) slot van de D3000 en daar gaat de smartcard weer in. Dat zou alles moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Bedankt voor je snelle reactie Eb!
Alleen... als ik alsnog allerlei duur spul er los bij moet gaan kopen, wat is dan precies nog het voordeel van die ingebouwde DVB-C in de D3000-serie? Leuk hoor zo'n optie van meneer Sony, maar die Alphacrypt blijkt dik 100 euro te kosten en de smartcard van Casema ook nog eens 30 piek. Is een losse digitale tuner dan niet een veel voordeliger en bovendien zekerder optie? Of moet ik dan bijvoorbeeld zappen via de externe tuner in plaats van via de tv?
Pfff, ik haat het als ik ergens geen verstand van heb... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

JME schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:29:
Alleen... als ik alsnog allerlei duur spul er los bij moet gaan kopen, wat is dan precies nog het voordeel van die ingebouwde DVB-C in de D3000-serie? Leuk hoor zo'n optie van meneer Sony, maar die Alphacrypt blijkt dik 100 euro te kosten en de smartcard van Casema ook nog eens 30 piek. Is een losse digitale tuner dan niet een veel voordeliger en bovendien zekerder optie? Of moet ik dan bijvoorbeeld zappen via de externe tuner in plaats van via de tv?
je zegt het idd zelf al: zappen via de externe tuner in plaats van via de tv.
en voor veel mensen is dit de reden om toch voor de alphacrypt kaart te kiezen.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JME schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:29:
Een losse decoder is toch zeker duurder dan 100 euro (?). Ik heb al heel lang mijn Panasonic dus ik hou de prijzen niet zo bij. Nu ik in de markt voor een nieuwe TV kijk ik weer. En de smartcard heb je zowiezo nodig.
Hou je dus over: een kastje en een afstandsbediening minder en minder kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Gekkenhuis schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:34:
je zegt het idd zelf al: zappen via de externe tuner in plaats van via de tv.
en voor veel mensen is dit de reden om toch voor de alphacrypt kaart te kiezen.
Zappen via een externe tuner vind ik inderdaad best een geldig bezwaar. Ik weet alleen nog niet of dat bezwaar me dik 100 euro waard is. Maar dat is iets wat ik voor mezelf zal moeten beslissen. Tenzij... zit er nog kwaliteitsverschil in de Alphacrypt en de gemiddelde externe decoder?
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:41:
Een losse decoder is toch zeker duurder dan 100 euro (?).
Hebben de kabelboeren niet regelmatig aanbiedingen met gratis decoders en zo?

Enne, weet iemand hoe het nou zit met die verhalen dat de Alphacrypt best eens vandaag of morgen niet meer zou kunnen werken?

Jullie merken het, ik ben me wat aan het inlezen... ;)

Nogmaals bedankt voor alle snelle reacties, super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Nog een vraagje: iedereen schrijft overal dat je de Alphacrypt Classic 3.05 moet hebben. Inmiddels wordt ook versie 3.09 verkocht en ik zag ergens ook al 3.11. Weet iemand of die ook werken met Casema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgunn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 11:03
Je moet VANAF versie 3.05 hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm om het nog lastiger te maken.
Er zit een SDTV tuner in de Sony, wat staat voor simple of Standard Digital TV
dit houd weer in dat het om gewoon 4:3 beeld gaat en dus GEEN HDTV is.

Ik heb Sony ook al gevraagd wat het nut van een dergelijke digitlae tuner in een HDTV te stoppen, maar, begrijpelijk, nog geen reactie..... Ziet iemand hier toevallig het licht??

Joris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:22:
Hmm om het nog lastiger te maken.
Er zit een SDTV tuner in de Sony, wat staat voor simple of Standard Digital TV
dit houd weer in dat het om gewoon 4:3 beeld gaat en dus GEEN HDTV is.
SDTV wil zeggen Standard Definition TV. Dat houdt niet in dat het beperkt zou zijn tot het 4:3 beeld formaat. Het kan net zo goed 16:9 beeld formaat zijn. Het signaal is echter wel beperkt tot de normale MPEG-2 varianten. HDTV kan namelijk ook via MPEG-2 worden doorgegeven, maar dat kan de MPEG-2 decoder in de Sony TV niet aan. Alle digitale TV kanalien die een normale kabel ontvanger kan weergeven kan de Sony D3000 serie ook weergeven via de ingebouwde DVB-C ontvanger. Voor de HDTV kanalen heb je nog steeds een aparte HDTV ontvanger nodig, maar in de praktijk gaat het slechts om een handje vol HDTV kanalen bij de kabelbedrijven die voor een verhoudingsgewijs duur extra abonnement af te nemen zijn.

Als weergave van die HDTV kanalen een must is dan kan je naar een HD (ready) LCD TV kijken met een normale analoge tuner en een Samsung HDTV ontvanger nemen. Wel even bij de winkelier vragen of hij wil garanderen dat de gekozen TV wil samenwerken met die Samsung via de HDMI aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus, als ik dit allemaal goed begrijp, zou ik met een andere aanbieder dan UPC met mijn 32D3000 met DVB-C met de knop "digital" op mijn AB alle digitale zenders moeten kunnen bekijken?

Dan kan mijn decoder er tussenuit en kan ik met een scart via de TV mijn DVDrecorder bedienen?

Dat zou nog eens mooi zijn. Kan de KPN ofzo mij hierbij helpen?

Bij voorbaat dank voor de respons.

Greetz
Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 15:43:
Dus, als ik dit allemaal goed begrijp, zou ik met een andere aanbieder dan UPC met mijn 32D3000 met DVB-C met de knop "digital" op mijn AB alle digitale zenders moeten kunnen bekijken?
Inderdaad kan het met andere kabel aanbieders wel, maar niet met UPC. Helaas kan je in Nederland niet je kabel aanbieder kiezen, dus blijft er alleen DVB-T over als optie voor het direct digitaal kijken en daarvoor zal je bij de KPN moeten aankloppen. Schijnt kwalitatief allemaal wel minder te zijn dan digitale TV via de kabel.

In principe zou je het zelf eerst eens kunnen proberen door alleen een DVB-T antenne te kopen of te lenen en deze aan te sluiten op de TV. Dan zou je de ongecodeerde Nederlandse publieke omroep kanalen moeten kunnen ontvangen. Je hebt bij de Sony KDL-32D3000 nog wel een power inserter blokje nodig voor het aansluiten van een actieve DVB-T antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand een goed adres (webwinkel oid) voor een AlphaCrypt Card? Dan ligt die alvast klaar voor als de 32D3000 komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
zAo schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:58:
Heeft iemand een goed adres (webwinkel oid) voor een AlphaCrypt Card? Dan ligt die alvast klaar voor als de 32D3000 komt :)
Die webshops kan je bijvoorbeeld via de SatShopper vergelijkingssite vinden. Let op alleen de AlphaCrypt (Classic) CAM is te gebruiken, de AlphaCrypt Light CAM werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-08 15:22
zeer geintereseerd in de sony 40d3000 tv.
Zit ook zo'n dvb-c tuner in.

Grote vraag is alleen, zapt deze ingebouwde tuner lekker vlot, of is het toch verstandiger om bijv. een nieuwe humax tuner te nemen.

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:22
zappen doet ie snel, maar beeld geven duurd even.

Bij het installeren moet je de zender zoek modus van 'snel zoeken' afhalen, anders vind ie niet alle zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
mwoe schreef op zondag 16 september 2007 @ 19:08:
Grote vraag is alleen, zapt deze ingebouwde tuner lekker vlot, of is het toch verstandiger om bijv. een nieuwe humax tuner te nemen.
Het trager zappen tussen digitale TV kanalen in vergelijking met het zappen tussen analoge TV kanalen is voornamelijk een gevolg van de digitale TV techniek. Voor dat een (ingebouwde) digitale ontvanger kan beginnen met weergeven van een kanaal zal het namelijk eerst alle benodigde componenten (beeld, geluid, eventueel laatst gekozen ondertiteling, EPG informatie, etc.) op moeten zoeken in de digitale stream en die door een MPEG decoder halen zodat die componenten weergegeven kunnen worden. Dat kost nu eenmaal tijd en is iets dat bij een analoog TV kanaal niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
thanks voor de replies.
Lees alleen regelmatig dat een samsung tuner "trager" is dan andere tuners.

maarja, blijft natuurlijk alleen het probleem als je digitale content wilt opnemen.
Dan zit je nog steeds met dit probleem, of ik ga voor de humax 9200c ;)
Alleen jammer dat deze geen dvd brander heeft ;(

Keuzes, keuzes, keuzes

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Er zijn ook tv's met ingebouwde decoder en ingebouwde Harddisk om de boel op te namen.
Voor dvb-T zijn ze er sowieso, dus dvb-c zal wel niet al te lang meer duren :).
In NL zijn deze tv's (voor dvb-t) nog niet te vinden, in Duitsland wel.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 16-09-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
job schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:36:
Er zijn ook tv's met ingebouwde decoder en ingebouwde Harddisk om de boel op te namen.
Voor dvb-T zijn ze er sowieso, dus dvb-c zal wel niet al te lang meer duren :).
In NL zijn deze tv's (voor dvb-t) nog niet te vinden, in Duitsland wel.
Die zijn er al voor DVB-C, namelijk van Loewe en TechniSat. Merken die je in Nederland kan aanschaffen. Ook Sharp komt binnenkort met de HD1E serie waarin ook een harddisk zit en Metz heeft ook aangekondigd met een harddisk uitbreiding te komen voor een aantal modellen. Sony heeft ze (nog?) niet met ingebouwde harddisk. De vraag is echter of die ingebouwde harddisks ook in alle gevallen bruikbaar zijn vanwege het gecodeerde signaal. Volgens mij bied geen van de hier genoemde fabrikanten namelijk de mogelijkheid om een gecodeerd signaal op te nemen en dat achteraf te decoderen als de CAM module vrij is (bijvoorbeeld 's nachts als de TV uit staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
ArChie schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:45:
[...]

Die zijn er al voor DVB-C, namelijk van Loewe en TechniSat. Merken die je in Nederland kan aanschaffen. Ook Sharp komt binnenkort met de HD1E serie waarin ook een harddisk zit en Metz heeft ook aangekondigd met een harddisk uitbreiding te komen voor een aantal modellen. Sony heeft ze (nog?) niet met ingebouwde harddisk. De vraag is echter of die ingebouwde harddisks ook in alle gevallen bruikbaar zijn vanwege het gecodeerde signaal. Volgens mij bied geen van de hier genoemde fabrikanten namelijk de mogelijkheid om een gecodeerd signaal op te nemen en dat achteraf te decoderen als de CAM module vrij is (bijvoorbeeld 's nachts als de TV uit staat).
Welke fabrikant wel Archie?
Betekent dat veel van de digitale content niet opgenomen kan worden op een hd/dvd recorder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
mwoe schreef op zondag 16 september 2007 @ 23:11:
Welke fabrikant wel Archie?
Betekent dat veel van de digitale content niet opgenomen kan worden op een hd/dvd recorder?
Het gaat in bovenstaande lijst om TV's met een ingebouwde DVB-C ontvanger en een ingebouwde harddisk om het digitale TV signaal rechtstreeks op te nemen zoals ook een PVR doet die speciaal voor de kabelbedrijven worden gemaakt. Zoals ik al aangaf werkt dat op dit moment nog in geen van de genoemde TV's probleemloos. Timeshiften gaat meestal wel, maar gelijktijdig een programma kijken en een ander kanaal opnemen niet omdat de TV's voor zover mij bekend allemaal alleen ongecodeerde kanalen op kunnen nemen en de CAM al ingebruik is voor een ander kanaal dat je gelijktijdig aan het bekijken bent. Mogelijk is dat bij sommige van de genoemde TV's op te lossen door een tweede CAM te plaatsen, maar dat heeft als nadeel dat je ook een tweede abonnement moet hebben met een bijbehorende extra smartcard wat de boel natuurlijk wel duur maakt met twee CAM's. Daarnaast moet de TV natuurlijk wel twee Common Interface sloten hebben anders gaat het sowieso niet lukken, maar of het werkt zal per TV proefondervindelijk moeten worden vastgesteld.

Humax komt wel binnenkort met een tweetal goedgekeurde TV's uit voor de Irdeto kabelbedrijven waarbij één van de twee modellen een ingebouwde PVR heeft ala de Humax iPVR-9200C. Die TV kan dus wel gebruikt worden om gelijktijdig een kanaal te kijken en een ander kanaal op te nemen. Nadeel is echter dat die TV's alleen werken bij de Irdeto kabelbedrijven en in de toekomst niet aangepast zou kunnen worden voor een ander kabelbedrijf middels een CAM aangezien die TV's geen Common Interface slot hebben.
Pagina: 1