[noob mode] enkele wireless vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Thuis heb ik een vast netwerk, maar op mijn laptop zit wifi.
Nu heb ik enkele vragen die wss heel logisch zijn maar ik kon eigenlijk geen antwoorden vinden.
Voor mijn werk maak ik gebruik van een vpn verbindingen, deze heeft toegang nodig tot internet (toch)

nu mijn vragen :
1. als ik een goede wifi verbinding heb gevonden (zonder slotje) en ik heb een ip-adres gekregen, waarom kan ik de ene keer wel op internet en de andere keer niet? (instelling van acces point?)
2. waarom beveilig je niet je accespoint, maar scherm je wel i-net af. (zie vraag 1)
3. als je meerdere AP's tot je beschikking hebt welke "kiest" je laptop dan?

www.casarodriguillo.com

• kingmuze
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-11-2025

kingmuze

so don't fear

3. Meestal wordt het AP gekozen met het sterkste signaal. Je kunt er natuurlijk ook zelf één selecteren.
1. Waarschijnlijk staat of DHCP uit, of zijn alle ip's al uitgegeven en is er geen enkele beschikbaar.
2. Zie 1. En mensen weten meestal niet hoe het werkt :) dus die gokken maar wat.

[ Voor 30% gewijzigd door kingmuze op 05-05-2006 11:17 ]

[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-04 19:29
Als je een ip hebt betekend dit niet automatisch dat je op internet kan, je moet als eerste een ip van de gateway hebben en deze moet online zijn. Misschien dat hij op dat moment uit staat of geen (goede) verbinding

verdwaalde ict'er op elektro!

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

1. als ik een goede wifi verbinding heb gevonden (zonder slotje) en ik heb een ip-adres gekregen, waarom kan ik de ene keer wel op internet en de andere keer niet? (instelling van acces point?)
Alle ipnummers zijn al uitgegeven en is er geen enkele beschikbaar. zeer onwaarschijnlijk.
2. waarom beveilig je niet je accespoint, maar scherm je wel i-net af. (zie vraag 1)
Nietwetend, gemakzucht.
3. als je meerdere AP's tot je beschikking hebt welke "kiest" je laptop dan?
Op mijn laptop krijg ik een overzivht met AP's en bepaal ik met welke ik connect, ik connect dan alleen met mijn eigen beveiligde AP.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
DHCP staat aan.
5mebibyte schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:17:
Als je een ip hebt betekend dit niet automatisch dat je op internet kan, je moet als eerste een ip van de gateway hebben en deze moet online zijn. Misschien dat hij op dat moment uit staat of geen (goede) verbinding
als ik ipconfig typ krijg ik ook een gateway adres te zien. doe ik /renew dan krijg ik een error dhcp unreachable, maar waarom krijg ik in eerste instantie wel een ip adres dan?

ik gebruik networkstumbler of zijn er duidelijkere tooltjes om te zien of je internet toegang hebt? ik zie dan bijv. 2 groene ap's zonder slotje

[ Voor 4% gewijzigd door Pinin op 05-05-2006 11:25 ]

www.casarodriguillo.com

• kingmuze
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-11-2025

kingmuze

so don't fear

Misschien is dat ip wat je hebt een oud ip van een ander accesspoint.

Het kan ook zijn dat ze mac adres controlle hebben aanstaan.

[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-04 19:29
kingmuze schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:53:
Misschien is dat ip wat je hebt een oud ip van een ander accesspoint.

Het kan ook zijn dat ze mac adres controlle hebben aanstaan.
Zou idd kunnen, alleen waarom dan geen encryptie :? (alles kan tegenwoordig). En dat oude ip kan kloppen. Heb je al een statisch adres geprobeert? En misschien kun je eens met look@lan kijken welk adres vrij is en dat gebruiken, meestal zie je dan ook wel de gatewaye/router bij een klein thuis netwerk.

verdwaalde ict'er op elektro!

Pagina: 1