Pc gaat uit en aan bij opnieuw opstarten na OC.

Pagina: 1
Acties:

• jgxworker
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-12-2022
Ik heb een Pentium 4 3.6 32 bit processor met een hyper 48 koeler, een P5GD1Pro moederbord en 4x 512mb geheugen. Als ik de fsb van deze processor hoger maak dan 212 en ik start de computer "zelf" opnieuw op gebeurt er het volgende:
Ik krijg te zien dat hij windows afsluit zoals dat normaal gebeurd. Normaal begint hij dan opnieuw op te starten maar bij mij gaat de pc meteen uit. Dus alle fans, leds gaan allemaal uit. Zo blijft hij een paar seconden en dan gaat hij weer aan. Mijn vraag hierbij is hoe kan dit en is dit schadelijk?

Trust me, never trust trust.

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Is in ieder geval niet goed, na OC zei je, dan is er iets instabiel of maakt hij in ieder geval fouten, kun je het nog terug zetten ?

Verwijderd

DIt heb ik ook (zie specs) als ik m'n proc overklok (fsb hoger zet), ik weet niet of het daadwerkelijk schadelijk is, maar start iig niet te vaak achter elkaar op, dat lijkt me niet echt 'gezond' . Steeds als je systeem uitschakeld en weer in schakeld krijgt ie een stootje, teveel van deze stootjes kunnen wel eens schadelijk zijn denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 11:10 ]

• jgxworker
Gabiballetje, ik heb hem nu niet zover overgeclockt omdat ik er toch onzeker bij was. Mijn fsb draait nu op 212.

Neo567, jij hebt net een ander probleem dan dat ik heb. Als ik mijn fsb hoger zet en ik start hem zelf opnieuw op krijg je gewoon dat scherm wat je normaal ook krijgt maar dan gaat de pc in een keer uit. Zo blijft hij een paar seconden en dan gaat hij weer aan.

Verwijderd

jgxworker schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:13:
Gabiballetje, ik heb hem nu niet zover overgeclockt omdat ik er toch onzeker bij was. Mijn fsb draait nu op 212.

Neo567, jij hebt net een ander probleem dan dat ik heb. Als ik mijn fsb hoger zet en ik start hem zelf opnieuw op krijg je gewoon dat scherm wat je normaal ook krijgt maar dan gaat de pc in een keer uit. Zo blijft hij een paar seconden en dan gaat hij weer aan.
Dus als ik het goed begrijp is het zo dat je pc niet er toe komt om windows in te laden, maar voortijdig uitschakeld, zonder een bsod oid.
Mischien een brakke voeding, of je geheugen dat niet meewerkt..

P.s. Post eens wat meer specs van je systeem.

• jgxworker
Neo, je begrijpt het net verkeerd. Als ik op de opnieuw opstarten knop in windows druk gebeurt alles normaal dan krijg je ook dat venster van u word afgemeld enz maar precies daarna slaat m'n pc af en na ongeveer 3 seconden gaat hij weer aan en werkt alles gewoon normaal. Mijn voeding is een Enermax Coolgergiant 460W. Ik heb 2x 512mb twnimos speed premium geheugen en 2x 512mb Take MS geheugen.

[ Voor 12% gewijzigd door jgxworker op 05-05-2006 11:41 ]

• Jird
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-01 19:17
het lijkt mij dat de 4x 512 reepjes de boosdoener zijn (of iig 1 van de 4) die gewoon niet verder wil dan 212 mhz. ik ga er hierbij wel vanuit dat je je geheugen op gelijke snelheid (1:1) laat lopen met je FSB?? is dat ook zo??

je zult dus denk ik met geheugendividers moeten gaan werken wil je verder komen dan de 212 FSB die je nu kan draaien.

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11-2025

DrumandBass

Less is more!

Denk ook dat je ram niet mee wil. Ik heb hier ook Twinmos 2x512 en dat gaat met heel veel moeite net 215. Als je toch je OC wilt houden, zul je toch met een mem divider moeten gaan werken. Je kunt dan wel weer je timings wat strakker trekken.
AkA Torque ;)

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11-2025
Haha Dit komt me bekent voor.
Het maakt volgensmij Helemaal Niks uit.
Ik kan niet precies uitleggen waarom dat gebeurt maar dat doen sommige asus borden gewoon(het ligt aan de bios)
als je tog denkt dit vind ik niet fijn ofzo dan kan je proberen om je bios even te flashen dat heeft bij mij toevallig dat "probleem"(ik vond het geen probleem) opgelost.
gr joris

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Mijn P5WD2-E heeft dit ook. Boeit me niet echt, alhoewel ik het voor m'n schijven niet zo best vindt.

Concrete Loop Watercooling

Pagina: 1