Installatieproblemen Belkin Wireless G USB stick

Pagina: 1
Acties:

• KniveKnight
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-03-2023
Hallo,

Ik heb een Belkin draadloze router aangeschaft en daarbij twee wireless USB-sticks om dus op twee pc's draadloos te kunnen internetten. Nu doet zich het volgende probleem voor:

Officiëel moet eerst de software (driver) geïnstalleerd worden en dan vraagt deze om de stick aan te sluiten op de computer. Deze stap is in feite overgeslagen, omdat _meestal_ Windows XP dit automatisch herkent. XP herkend inderdaad nieuwe hardware, maar kan geen drivers installeren. Ook niet als ik de drivers op de cd-rom aangeef als locatie.

Ik heb bovenstaande verholpen door de tweede stick aan te sluiten op de computer. Ik heb dus éérst de software geïnstalleerd en toen netjes de tweede stick aangesloten, omdat deze 'nog nooit eerder' was aangesloten.

Bij de andere computer zit ik dus nog met hetzelfde probleem; hier zijn beide sticks al eens eerder aangesloten en de software weigert deze te installeren.

De vraag:

Hoe kun je in Windows XP een "niet goed geïnstalleerd" apparaat volledig verwijderen, zodat het een volgende keer lijkt alsof het pas voor de eerste keer wordt aangesloten? (Het staat niet in de apparaatlijst, en het 'gele vraagteken' heb ik ook verwijderd).

Alvast bedankt.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:05

silverstorm

tearing me apart

1. Stop je WLAN-USB-stick in je USB-poort
2. Laat windows netjes het beetje proberen te identificeren
3. Rechtermuiskklik op deze computer->eigenschappen->hardware->apparaatbeheer
4. Je stick staat nu in het lijstje met een geel uitroepteken
5. Verdwijder de stick in het apparaatbeheer en haal je stick uit de USB-poort
6. Reboot je pc