Flatscreen Prijzenoorlog

Pagina: 1
Acties:
  • 676 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Er was een Flatscreen TV Prijzenoorlog verwacht in mei in de aanloop naar het WK voetbal, maar ik merk er nog niet zo gek veel van en vindt er hier op GOT al helemaal weinig over helaas. Wellicht is het practisch de mei/juni aanbiedingen hier centraal te bundelen.
Wat zijn de mooie aanbiedingen en de interessantste nieuwe modellen? To get started.. Ik ben zelf aan het uitkijken naar 37" (HD en liefst fullres) en hoger en na eerder online onderzoek gaat mijn interesse vooral uit naar de modellen van Sony, Samsung, Pioneer en de nieuwe Philips modellen. In mijn geval is het belangrijk dat mn xbox 360 en mac mini er goed op presteren en ik verwacht minimaal 1 HDMI aansluiting, liefst 2. Ik geef liever wat meer uit voor kwaliteit (< 2500), maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Op dit moment overweeg ik de Samsung LE40R72B - 40" LCD TV.
http://www.samsung.com/nl...b.asp?page=Specifications
http://www.kieskeurig.nl/...4E38AC125713A004EBB0D.htm
Manual: http://downloadcenter.sam...BN68-00983A-01L7-0301.pdf
Uitgebreide user review ins Deutch: http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-248.html
=======
update:
Nieuw model is net beschikbaar met 6000:1 contrast en 2 HDMI poorten! Samsung LE-40M71B
Ik heb de beschikbare info gebundeld en staat hier

Moet wel nog uitzoeken via welke verbinding ik mn mac mini kan aansluiten en op welke res hij dan werkt. Las dat hij hdmi naar dvi niet ondersteund terwijl ik juist daar een kabel voor heb liggen. ("DVI does not support PC funtion") Is VGA dan niet veel minder van kwaliteit?

Een grote reden voor de keuze voor samsung t.o.v. de concurentie is het contrast van 5000:1 (nodig voor goed zwart), kleuren en de perfecte kijkhoek. Daarnaast kosten vergelijkbare modellen van philips een 3e meer terwijl er nogal wat problemen mee zijn (ghosting e.d.). Sony heeft weinig concurentie geloof ik, alleen op plasma gebied.
Fullres HD laat ik maar varen.. uitzendingen in 1080p hoeven we absoluut niet te verwachten voorlopig dus dan is 720p beter dan de 1080i variant.

[ Voor 73% gewijzigd door dadj op 09-05-2006 21:43 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Merk jij niets van een prijzenoorlog? Ikke wel, loop eens een willekeurige electronica zaak binnen, je wordt om je oren geslagen met aanbiedingen.
Maar ik denk dat juist met het wk in aantoch handelaren zo veel mogelijk adviesprijzen aan willen houden. Om twee redenen.

1. Als er één begint te stunten moeten ze allemaal (het knuppel in het hoederhok verhaal)
2. mensen die echt een nieuwe TV gaan kopen voor het WK gaan dat denk ik toch wel doen, wel of geen prijzenoorlog.

(daarnaast zou ik als je wil dat dit topic een succes word, net iets meer aandacht aan je openingpost besteden :X , uit ervaring ;) )

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
911GT2 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:06:
(daarnaast zou ik als je wil dat dit topic een succes word, net iets meer aandacht aan je openingpost besteden :X , uit ervaring ;) )
Agreed alleen ben ik een huis aan t kopen en ben erg druk met koopaktes en hypotheken at the moment.. Zal later mijn bevindingen toevoegen en hopelijk info die door mede tweakers wordt aangedragen.

Veel van de stuntprijzen die het eerst opduiken zijn voor oude modellen, wat natuurlijk interessanter is zijn stuntprijzen voor de nieuwste modellen.

[ Voor 21% gewijzigd door dadj op 05-05-2006 11:13 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

Ik heb meer ervaring op het gebied van verkoop van fotocamera's, maar ik denk dat de markten goed te vergelijken zijn. Iedere markt heeft een hoogseizoen en een laagseizoen (op vervangingsmarkten als witgoed na wellicht). Dat houdt in dat in het hoogseizoen de klant toch wel naar de winkel komt voor een nieuw model. In geval van fotocamera's is dat de komende periode (vakantiegeld en de daaropvolgende vakantie van mensen). Als je als bedrijf wat wilt verdienen dan moet je de prijzen in deze periode lekker in stand houden, want de rest van het jaar moet je al vaak stunten om klanten naar de winkel te halen. Wat je in deze tijd vaak krijgt zijn semi-aanbiedingen van producten waar weinig respons op is (oud model of een minder gewild model). Als je in deze tijd zou stunten met A-camera's dan ben je al je geld wat je nog kunt verdienen op deze modellen (die ongeacht de prijs toch wel verkopen) aan het wegggooien.

Even terug naar de flatscreens. bij grote evenementen worden altijd meer tv's verkocht; zo ook rond de periode van het WK. In deze periode is er voor de winkels geld te verdienen (vakantiegeld plus de behoefte aan een nieuw apparaat), dus hoef je niet al te spectaculair goede aanbiedingen te verwachten.

Mijn tip is om jezelf erg goed te informeren over welk model je wilt hebben en in de winkel je eigen aanbieding te creeeren. Doe dit wel een paar weken voor de start van het WK anders heb je kans dat er een hoop tv's zijn uitverkocht of slecht leverbaar zijn!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Voor aanbiedingen moet je juist wachten tot na het WK. Er komt nu een run op flatscreens, dus de prijzen hoeven helemaal niet laag te zijn. Als de verkoop voor WK blijkt tegen te vallen, dan zullen ze na het WK wel gaan stunten om de overschotten zo snel mogelijk weg te werken.

Zeker bij LCD tv's staan de opvolgers snel klaar, dus een zaak kan niet te lang blijven zitten met een bepaald model.

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 18:10
Ik denk ook dat je moet w8en op de volgende generatie
LCD's. de oude generatie gaat dan in de uitverkoop (als
je die oude troep dan nog wil).

[ Voor 18% gewijzigd door superpolm op 05-05-2006 14:04 ]

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
verplaatst naar openings post.. sorry

[ Voor 134% gewijzigd door dadj op 06-05-2006 10:23 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

dadj schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 10:21:
Een grote reden voor de keuze voor samsung t.o.v. de concurentie is het contrast van 5000:1 (nodig voor goed zwart)
Ik neem aan dat je dat ook in de winkel bekeken hebt? Ik zou namelijk niet op de specs afgaan als je wilt weten of het zwart wel zwart is.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:51

SeatRider

Hips don't lie

superpolm schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:04:
Ik denk ook dat je moet w8en op de volgende generatie
LCD's. de oude generatie gaat dan in de uitverkoop (als
je die oude troep dan nog wil).
Fantastische tip, universeel inzetbaar en altijd geldig!

Nederlands is makkelijker als je denkt

• meelmark
  • Laatst online: 01-02-2025
hier in Zwitserland is een winkelketen, Fust, waarbij als je tussen een bepaalde tijd een tv koop, en als Zwitserland door gaat naar de kwartfinale je je aankoopbedrag terugkrijgt. Redelijk actie, maar goed, Zwitserland... heheheh.

"Si la Suisse arrive en quart de finale de la Coupe du monde, tous les clients qui auront acheté un téléviseur chez Fust entre le 25 mars et le 12 juin et qui auront répondus correctement au bulletin concours Mondial 2006 (bulletins disponibles dans toutes les succursales Fust) obtiendront le remboursement du prix de leur téléviseur."

Enige wat je moet doen is drie vragen beantwoorden. En die antwoorden geloof ik meenemen als je je geld komt halen.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 10:23:
[...]

Ik neem aan dat je dat ook in de winkel bekeken hebt? Ik zou namelijk niet op de specs afgaan als je wilt weten of het zwart wel zwart is.
Op dit moment heb ik dat uit de hele reacties van gebruikers van dit en andere samsung modellen. Ik ga hem sowieso nog nader bekijken in de winkel, maar heb hem wel al eens eerder vluchtig bekeken in de shop en dat zag er erg goed uit. Sharp heeft trouwens ook wel mooie modellen maar daar hoor je eigenlijk niemand over..

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
meelmark schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 10:25:
hier in Zwitserland is een winkelketen, Fust, waarbij als je tussen een bepaalde tijd een tv koop, en als Zwitserland door gaat naar de kwartfinale je je aankoopbedrag terugkrijgt. Redelijk actie, maar goed, Zwitserland... heheheh.

Enige wat je moet doen is drie vragen beantwoorden. En die antwoorden geloof ik meenemen als je je geld komt halen.
Ik hou niet zo van voetbal alleen :P

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Bij de Makro nu ook een set van €999,- (ex. BTW) die bestaat uit een Philips 32PF3320 LCD-TV én een Philips DVDR-3300 DVD/HDD-recorder. Als NL kampioen wordt krijg je ook nog eens een bon van € 250,-
Kat in`t bakkie dus ;)

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Ik heb de de Samsung 40M71B besteld. de 19e zou hij leverbaar moeten zijn. ik hoop dan positieve dingen te kunnen melden hier. Jammer dat er nog geen reviews van beschikbaar zijn...

[ Voor 8% gewijzigd door dadj op 09-05-2006 14:56 ]

• Chimsie78
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-02 22:21
Persoonlijk denk ik dat die prijzenoorlog uitblijft, goedkopen modellen zullen wel gedumpt worden, maar winkel gaan echt niet de nieuwste modelen goedkoper de deur uit doen de mensen kopen toch wel. Zelf ben ik voor mij Panasonic 37PV60E naar duitsland gereden (heb een leaseauto) en had deze voor €1505euro dat is toch bijna 200euro goedkoper dan via de webshops in Nederland.

Gewoon tv via internet aanschaffen en dan heb je een nette prijs, en vergeet de mediamarkten.

• 911GT2
  • Laatst online: 02-02 17:01
Chimsie78 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:51:
Persoonlijk denk ik dat die prijzenoorlog uitblijft, goedkopen modellen zullen wel gedumpt worden, maar winkel gaan echt niet de nieuwste modelen goedkoper de deur uit doen de mensen kopen toch wel. Zelf ben ik voor mij Panasonic 37PV60E naar duitsland gereden (heb een leaseauto) en had deze voor €1505euro dat is toch bijna 200euro goedkoper dan via de webshops in Nederland.

Gewoon tv via internet aanschaffen en dan heb je een nette prijs, en vergeet de mediamarkten.
Yups zo gaat het zijn...

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Chimsie78 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:51:
Heb ik inderdaad gedaan vandaag. via een betrouwbare en toch een van de goedkoopste webwinkels; € 2440 inc btw en verzending.

Pagina: 1