Ik ben dus op zoek naar een leuke vakantie baan in de ICT voor de aankomende zomervakantie. Omdat bij m'n vorige bedrijf waar ik afgelopen jaar heb gewerkt in de vakantie geen werk meer bescikbaar is, ga ik in de omgeving een aantal IT bedrijven benaderen om te soliciteren naar een vakantie baan.
Dit ga ik doen omdat ik anders niet weet wat ik moet doen om aan een leuke vakantie baan te komen die aansluit op m'n afgesloten MBO opleiding en huidige HBO studie. (zie m'n vorige topic: Vakantiebaan in de IT naast HBO studie?)
Ik wil dus gaan soliciteren d.m.v. het sturen van een open solicitatie brief, die er als volgt gaat uitzien:
Aangepaste versie:
Wat vinden jullie hier van? Iemand nog wat tips over de inhoud of de manier van soliciteren?
Dit ga ik doen omdat ik anders niet weet wat ik moet doen om aan een leuke vakantie baan te komen die aansluit op m'n afgesloten MBO opleiding en huidige HBO studie. (zie m'n vorige topic: Vakantiebaan in de IT naast HBO studie?)
Ik wil dus gaan soliciteren d.m.v. het sturen van een open solicitatie brief, die er als volgt gaat uitzien:
Aangepaste versie:
Ik wil deze brief per post naar een aantal bedrijven in mijn omgeving sturen en hopelijk zal er iemand op reageren.Asten, mei 2006
Geachte heer/mevrouw,
Momenteel volg ik een studie Bedrijfskundige Informatica op het HBO in Eindhoven en ik schrijf deze brief omdat ik op zoek ben naar een leuke vakantiebaan voor de aankomende zomervakantie om zo wat meer werkervaring op te doen in de IT sector.
Ik ben 21 jaar en heb ruime ervaring met het werken in een IT omgeving. Ik ben in m’n vrije tijd veel bezig met IT zaken en ik heb in 2005 mijn MBO Niveau 4 ICT diploma behaald. In die periode heb ik bij vier verschillende bedrijven werkervaring opgedaan.
Bij m'n laatste stagebedrijf heb ik in de zomervakantie fulltime kunnen werken. In deze computerwinkel heb ik de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
klanten via de telefoon, on site en in de winkel helpen, het verkopen en het geven van advies m.b.t. computerartikelen, het assembleren en repareren van computers en het on site installeren en repareren van computers en (draadloze) netwerken. Voor verdere details kunt u in mijn bijgeleverde c.v. kijken.
Ik heb verder ervaring met het werken in teamverband, rapporteren, houden van presentaties (Engels en Nederlands) en ik heb uitgebreide ervaring met het uitvoeren van een helpdeskfunctie: hierdoor heb ik veel direct contact gehad met klanten.
De reden dat ik graag bij uw bedrijf wil werken in de zomervakantie is omdat mijn interesse nu en in de toekomst uitgaat naar een functie in het IT werkveld die wat beter aansluit op mijn huidige opleiding, ik het leuk vind om klanten te helpen met computerproblemen en omdat ik het leuk vind om direct in contact te zijn met de nieuwe ontwikkelingen in de IT.
Ik ben erg leergierig, heb een representatief uiterlijk, ben in bezit van een rijbewijs en heb beschikking over een auto. Ik ben fulltime beschikbaar van 13 juli 2006 tot 28 augustus 2006.
Uiteraard ben ik bereid het een en ander in een persoonlijk gesprek aan u toe te lichten, en zie uw reactie met belangstelling tegemoet.
Hoogachtend,
Frank Peters
Wat vinden jullie hier van? Iemand nog wat tips over de inhoud of de manier van soliciteren?
[ Voor 45% gewijzigd door Frenkpie op 08-05-2006 21:29 ]