Toon posts:

Boot vanaf USB

Pagina: 1
Acties:
  • 829 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey.
Ik wil mijn grafische kaarten flashen maar heb geen floppy drive. Nou kan ik in mijn bios van mijn mobo (asus p5nd2 SLI) instellen dat hij vanaf hd boot en dan zet ik de Flash drive boven aan.
Ik heb wat spullen op de drive gezet waarmee ik mijn kaarten kan flashen en als ik dan mijn systeem boot en de flashdrive selecteer zegt hij invalid drive.
Wat moet ik doen en hoe kan ik mijn systeem booten zonder floppy?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
booten van cd?

Verwijderd

Topicstarter
kan dat als je de bios van je kaart gaat backupen. moet ie dan niet schrijven?

• ShellGhost
Kan, maar dat hoeft niet.
Het wordt altijd wel aangeraden om een backup te hebben van je bios, maar is niet noodzakelijk.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:13
Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:06:
Hey.
Ik wil mijn grafische kaarten flashen maar heb geen floppy drive. Nou kan ik in mijn bios van mijn mobo (asus p5nd2 SLI) instellen dat hij vanaf hd boot en dan zet ik de Flash drive boven aan.
Ik heb wat spullen op de drive gezet waarmee ik mijn kaarten kan flashen en als ik dan mijn systeem boot en de flashdrive selecteer zegt hij invalid drive.
Wat moet ik doen en hoe kan ik mijn systeem booten zonder floppy?
Als je wil booten van je usb-stick moet je deze natuurlijk wel eerst bootable maken, hier is met wat googlen zat over te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
als ik dat doe kan ik hem daarna dan ook nog weer terugzetten naar unbootble zodat je hem gewoon gebruikt als memory stick?

• ShellGhost
Jup, dat kan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de stick nu bootable gemaakt en als ik dan boot krijg ik dos menutje. Als ik dan op f1 klik en intyp MENU.BAT dan zegt hij invalid or corrupt kernel image.
Dat is dus het menutje om mijn bios voor mijn grafische kaart te flashen.
Als ik dan wacht gaat hij vmlinuz laden en initrd.img. Na een tijdje zegt ie dan ready en kan ik niks meer doen.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 10:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand helpen?

Verwijderd

bump na 14 minuten, zit je niet een beetje gestresseerd?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-02 16:28

E-Vix

Nu met sneeuw!

je hebt je USB stick dus bootable gemaakt met linux, en je wilt er vervolgens een DOS programmatje op draaien? Dat gaat niet werken... Maak hem eerst eens DOS bootable, en probeer het daarna nog eens..

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu een beetje vast.
Ik heb een prog. van HP ik kan dan opeengegeven moment kiezen tussen:
1. Hard drive: Format key as a fixed disk, mappin it to drive C: under DOS.
2. Floppy disk: Format drive key as floppy disk to give it a DOS based floppy disk functionality.
Als ik 1 kies gaat hij een linux ding maken.
Als ik 2 kies moet ik een image file selecteren.
Wat moet ik doen?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 11:38 ]

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is het niet makkelijker om even een floppydrive uit een andere pc te halen?

Of wil je gewoon graag weten of het ook met een USB-drive kan? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op de eenofandere manier doen alle floppy disk hier in huis het niet meer. Anders moet ik nu een nieuwe kopen dus wou eerst kijken of dit werkt.
Ik had een verkeerde kabel gebruikt dus nu ga ik het met floppys doen. Dank voor jullie reacties!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 11:44 ]

Verwijderd

waarom niet gewoon in windows formateren, en er een image opzetten van http://www.bootdisk.com/

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:03
De HP USB disk storage tool formateert de USB disk zodat er kan geboot worden. Dan kan je er gewoon DOS opzetten.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik het doe gaat hij er allemaal linux dingen op zetten. Hoe voorkom ik dat?
Ik zit dus helemaal vast. Ik kan geen floppys gebruiken. De usb stick doet het niet. :(

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 13:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
tc982 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:09:
De HP USB disk storage tool formateert de USB disk zodat er kan geboot worden. Dan kan je er gewoon DOS opzetten.
Ik heb dat tooltje nu ook. dan doe ik fat 32 en dan dos maar dan moet ik weer iets selecteren!!
Wat moet ik dan selectere?????????????????

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
De HP USB format tool is geen tool om je stick linux bootable te maken. Hij maakt je stick dos bootable, als je maar aangeeft waar de boos boot bestanden staan, en dat is niks anders dan even op bootdisk.com een standdrad win98 boot diskette downloaden, en uitpakken. Die locatie als bron opgeven, formateren, de nodige files naar je stick kopieren benodigd voor het flasdhen van je kaarten.
Pagina: 1