Sony Tv heeft kuren

Pagina: 1
Acties:

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-02 08:43
Oke hier het volgende verhaal, ik heb een sony trinitron 72 cm grootbeeld waar echt superbeeld in zit!

Maar nu het volgende probleem een paar dagen geleden op een koele avond wou ik even leuk filmpie kijken :) ....

Dus de tv aan, en ga op bed liggen.
Maarja nu het volgende de tv bleef uit :|.
Maar geluid was er dus wel en ik begon naar het ledje te kijken want die begon te knipperen 4 keer om precies te zijn!

Maarja ik de tv even uitzetten en aan en de tv doet het weer goed raar maar waar.
Maar de laatste dagen doet hij het volgende, of het beeld trekt naar beneden toe en eenmaal als die langer aan heeft gestaan is het perfect.
Of hij trekt extreem naar onderen beeld valt weg en het ledje knippert 4 keer en na een minuut of 2 krijg ik weer beeld...

Weet iemand mischien dit probleem te herkennen voordat ik hem naar de reparateur breng en afgezet word ofzo dat het beeldbuis kapot is want dat lijkt mij heel raar :/ ...

Type nr: KV29X5D

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• Dark Master
Een kickje dan maar, want morgen ga ik weg dus heb ik niet de mogelijkheid om te kijken.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Dat 4x knipperen is iig een servicecode, dus waarschijnlijk is er op de printplaat iets mis.
Omdat het na een aantal minuten wel weer werkt ligt waarschijnlijk aan de afkoeling van het geheel, dus je zou kunnen denken aan een chip die te warm wordt, of een gebroken printspoortje.

Je zou misschien aan een Service Manual kunnen komen via Google, daar zullen die codes wel instaan.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Dark Master
Aaah dank je voor je reply, voor die service manual heb ik al gezocht....

En ik kan ze alleen krijgen door te betalen of ik zoek mischien niet goed.

Maarja aan zoiets dacht ik dus ook, of een scheurtje in een printplaat het is wel raar dat het beeld dan naar onderen trekt ?
Ik zou dan eerder denken dat hij alleen de service code zou moeten aangeven.

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:50
Bel de sony helpdesk, die weten zekers wel wat die servicecode is :)

If it aint broke, fix it till it is!

• Dark Master
Aaah ook al aan gedacht maar die komen met een smoesje dat ze die niet bij de hand hebben :) ..

En dat ik als ik hem wil er inderdaad voor moet betalen! 8)7

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Heb mail gestuurd, ik heb namelijk een manual gevonden voor je.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Pagina: 1